Sayfalar

1 Ocak 2015 Perşembe

UYKU EMZİK İLİŞKİSİ

                       

                    BEBEKLERİN UYKUSU BOL OLDUĞU BİR YIL DİLERİM.




Bu aralar uyku ile ilgili bir sürü yazı okudum neler bize uygun neden uyutamıyorum/uyumuyor kafayı çok taktım.Genel olarak uyku eğitimi 12 haftadan sonra başlatılıyormuş.Oğlumda bu eğitimden bi haber ve uykusuzluğun normal olduğunu kabul ederek geçti.Geçti demem de 23 ay emzirdiğim oğlum abartısız gece 8-9 kere bile meme için kalkıyordu.(tabi keyfi)Bu durumdan kurtulmak için de  oğlumu  yanımda yatırarak ve meme de uyumasına izin vermek oldu.Sırt ağrım(hep bir tarafa yatmaktan)tavan yapsa da gece en azından yat kalk durumunu asgariye indirmiş olmak bile sevindirmişti beni.
Kızım doğduğu ilk 15 gün her yeni doğan gibi emme,alt değiştirme uyku üçgenin de geçmiş olup gaz sancılarıyla birlikte uykusuzlukta tavan yapmıştı yine.Şu bir gerçek ilk çocuk da o kadar hırpalanmış ben bu durumdan ilk zamanlar fazla şikayetim olmadı.Taki artık 40 çıktıktan sonra artık vücut sos vermeye başlıyor çünkü dinlenememek  ve uykusuzluk geçirdiğim grip ile birleşince artık dayanamadım.
Emziği ilk günden beri aldırmaya çalıştım çünkü uykuya dalış da kolaylık sağlayacağını okumuştum.Emzik konusunda genelde çevredeki büyükler pek sıcak bakmayıp ,ısrar etmenizi yadırgıyor. 2 ayı doldurduk ve gaz tam bitmedi ama en azından uyumaya başladı.İlk on beş günden sonra günü yarım saat uyku ile geçirdiği bile oldu bu durumda da huysuzluğu hiç geçmiyor devamında anne de yıpranıyor haliyle.
Öncelikle kendime bir rutin oluşturdum ve emzik olayını hayata geçirdik.
 Bana hastanede ki hemşire uyanınca ilk olarak altını açmamı hem kusmasının önüne gecebileceğimi hem de uyanmasına yardmcı olacağını söyledi.Uzun süre böyle yaptım ama bu durumda meme de uyuyor gaz çıkarınca da uyanıyor eğer ki uykusu devam ederse de beşiğe koyar koymaz uyanıyordu.
Önce bu döngüyü değiştirdim.
Rutinim
Kalktığında ilk olarak biraz konuşup emziriyorum sonra gazını çıkarıp uzatıyorum.Bir süre altını çıkarıp öyle durmaına izin veriyorm ki bu durumdayken ayaklarını hareket ettirmesi hem kendinin hoşuna gidiyor hem de kakasını yapıyor.Altını temizleyip yatağa yatırıyorum ve emziği burada ağzına veriyorum ne sallama ne de bir şey söylüyorum sadece emziği düşürdükçe veriyorum.Yaklaşık bir haftadır bu şekilde sadece uyuturken emziği veriyorum miniğim de emzikle emme ihtiyacını karşılayıp uyuyor, zaten 10/15  dak sonra emziği atıp  uykusuna devam ediyor.
Emziği uyku rutinine koymadan önce salladım da ,evin içinde gezdirdim de ama en uzun ,derin uykuya bu şekilde geçti çok şükür ,Umarım böyle gider.
Bu arada gaz ile ilgili olarak bir arkadaşım bu bilgiyi paylaştı .

10 yorum:

  1. nice nice güzel senelere canım kuzuları öp benim için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)size de iyi seneler.

      Sil
  2. Maşallah. Sallamadan uyumaya alışması muhteşem. Evdeki büyükler buna izin vermiyor pek ama umarım ben de deneyip başarılı olabilirim. Emziği sadece uyku için vermek çok mantıklı. En azından aldığında uyuması gerektiğini anlar bir süre sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice evet büyük kolaylık bir de eşime anlatabilsem :)ağır gribim ne zamn bebeğin uykusu var desem eşim elinde yastıkla geliyor:)benim ki 8 haftalı normlde bu düzene 12 hafta itibariyle başlamak daha iyi sonuç veriyomuş bilgin olsun:=)

      Sil
  3. sallamadan uyuyan bebek canoğlu candır... Allah yardımcın olsun kuzum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mümine yukarı da haticeye de yazdım bir de bunu cevreye anlatabildem:)eşimin iyi niyetini görüp cebelleşmek istemiyorum ama hakikaten emziği alınca uyuyor ki bende şaşırdım umarım böyle devam eder:)sağolasınn.

      Sil
  4. Aslın da en doğru yolu niye sona bırakman sağlandı ki? kıyamam.
    Uyku da olduğu saatler de de ses olursa evin içinde radyo gibi ufak tefek farklı seslere de uykusunu bölmez:)
    Maşallah diyeyim bu tempoda gitsin inş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum ki,inşallah bu düzen böyle gider:)
      maşallah oğlumun sesi çın çınlıyor bir türlü kısık sesle konuşmayı öğretemedik ve bizim kız sese de alıştı böylece:)
      çok teşekkür ederim .inşallah.,

      Sil
  5. Maşallah öncelikle :) Senin içinden ne geliyorsa o şekilde davran kaldı ki senin ikinci bebeğin dolayısıyla tecrübende var... Büyükler de bir zahmet karışmasın! Emziğe iyi ki alıştırmışsın benimki 6 aydan sonra başladı ve uykusu düzene girdi o vakitten sonra :) Gaz içinde elma yağı ile topuklarına ve karnına masaj yapıyordum ben gerçi benim kızım gazlı bir bebek değildi ama ben rutin olarak her gün masaj yapıyordum bunun da etkisi olmuştur herhalde... Sana kolaylıklar :)

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)