Sayfalar

8 Şubat 2014 Cumartesi

15 TATİLİMİZ -2


Tatili en iyi şekilde değerlendirmek adına program yaptık.İki günlüğüne ananeye gittik kaldık.Kız kardeşim iki çocuğuyla biz Mert ile annemdeydik gecen hafta perşembe ve cuma günü.Annem zaten abimin minik kızına baktığından tüm torunlar bir arada tüm gürültüleriyle ,yaramazlıklarıyla evi yüksek sese boğduk.Çocuklar birbirine girdiğinde ise sesler bizim tarafımızdan yükseldi:)  


Bu resimde uykudan uyunan yaramazgiller biraz durulsunlar da bizde kahvaltıyı hazırlayalım diye dayadık çizgi filmi.

Öğlen oldu aldık Mert ile Zeynep i Sirke götürdük.


Ancak sirk'in kağıdında hayvanlar olduğunu yazınca götürmek istemedim  ve hemen en yakındaki alışveriş merkezine gidip sinema için sıraya girdik.Allahım o ne izdihamdı öyle ,20 dakika bekleme süresi sonunda sıra bize geldiğinde daha ağzımızdan bilet in "b" çıkmamıştı ki biletin tükendiğini söyledi görevli.Bir sonraki seans bizim eve dönmemizi zorlaştıracak bir saat olduğundan sinema fikrinden vazgeçtik.


Sirk ve sinemadan eli boş dönen kuzulara yemek yedirdik.


Ben dibine girdim resim çektirelim diye  onun derdi telefonda oyun oynamak.Ben telefona mümkün olduğu kadar az oyun yüklüyorum o da teyzesini gördüğü yerde 'merhaba' bile demeden 
-teyze telefonunla oyun oynayabilir miyim?


Evet burada görüldüğü gibi işte.Zorla çekilen resme zorla verilmiş bir poz:)


sonrada yaşanılan iki hayal kırıklığına rağmen uslu duran ikiliye oyun alanına soktuk.Bizimki çok çekingen zeynep ise sosyal alanların aranılan kişisi.Çok bıcır bıcır ,korkusu yok yani bizimki ondan kuvvet alıyor diyebilirim dışarıda .
Oyun alanında süreli dolunca isimler anons ediliyor çıksınlar diye.Bizimkiler anons edildi ama gidip alacak kız bi türlü getirmedi bizimkileri bende ikaz da bulundum bakın süreleri doldu diye.Neyse kızlar "tamam" dedi ve yine unuttular.Bende Mert e seslendim sürelerinin bittiğini çıkması gerektiğini söyledim ,bizimki de
-yaaaa anne yaaa çıkmıyorum işte dedi.
ve iki dakika geçmeden oradaki kızlardan biri gelip bizimkinin adını söyledi ve bizimki hazır kıta asker:)gitmek için hemen hazır ola geçti.
Zeynep ise hadi diyoruz "yok "diyor başka bişey demiyor.Kızlardan biri yine geldi ama bizim cimcimeyi ikna etmek ne mümkün en son kız zeynep in bacaklarından çekiyor bizimki "gelmicemmm" diye şirinlik yaparak sürünüyordu.Biz Burcu ile kahkaha atmaktan müdahale edemedik.Yani böyle iki zıt kutuplar ama birbirlerini çok seviyorlar ve çok iyi anlaşıyorlar. 




İkili her ortamda kendilerini eğlendirmeyi bildiler.Cam ağacı süsüne bakıp bakıp kahkahalar atıyorlardı.


          
Bizimkilerin trafikle imtihanı, 


 İstanbul'un trafiğine ayakta giderek ortak oldular.Otobüse bindik ve çocuklu olduğumuzu görenlerin çoğu uykusu geldi:)Kimseye güvenerek binmiyoruz şu otobüslere de biraz insanlık fena olmazdı hani.Bizimkiler yine huysuzluk yapmadı ama yine 5 yaşında bir kız ile arabaya binen kadının eli kolu poşet doluydu ve kızı yoruldum deyip ağlamaya başladı ama insanlık ölmüştü!!! 



Annemden geldikten sonra ki gün Panorama 1453  müzesine gittik.


Kapıda bu gördüğünüz Helikopter vardı .İçine bindiğinizde 3 boyutlu simülasyon  ile Türkiye turu yaptık.Çok eğlenceliydi.



                Bu da bizim Uçuşa hazırlığımız:)(Tipi tip olmuşuz ailece:)



Sonrasında Panorama 1453


Karanlık dar merdivenlerden sonra çıktığınız manzara gözünüzü alıyor resmen .


Görüntüler buradan çok net değil ama orada öyle bir atmosfer var ki tek tek bakmak istiyorsunuz.


Çok da büyük bir mekan gelmesin gözünüze 360 derece dönerek küçük bir alanda bu kadar ayrıntıyı görmek çok etkileyici.



Ayrıntıları kaçırmamak için 4 tur attım ,çok kalabalık olması da ayrıca sizi zorluyor.


Burada benim gözüm hep yukarıda bulutlarda çünkü daha gitmeden duymuştum ,bulutlarla çizilmiş Fatih'in yandan bir portresi varmış ama göremedim bir türlü.
Burada yine bilgiler mevcut.
(Panorama içine ressamların gizlediği bazı sürprizlerde var. Bunlardan bildiklerimiz şunlar: Gökyüzünde bulutlarla çizilmiş Fatih'in yandan bir portresi, balta sapına latin harflerle oyulmuş ressamlar'dan birinin ismi, askerler arasında eski Roma giysileriyle resmedilmiş bir Bizans askeri. )


Bu da mekanın 1/10 ölçekteki maket çalışması


Mert izleyecek en iyi yeri seçmişti.


Ve bu gezi de biter.


Bir de resmi güzel çekseler ,baba oğul ne resim çektiriyorlar ne çekiyolar .



Tabi gezme aralarında okuldan gelen ödevler yapıldı,





O yetmedi Tatil kitabı aldırmıştı Öğretmeni onu da bitirdik.


Bu sefer sinemaya gittik.



                  KARLAR ÜLKESİ ni istedi Mert .Çizgi film kanallarındaki reklamların başarısı duyduğu an işlemişti kafasına 
-anne ... tarihinde sinemalardaymış  gidelim mi?



Sinema da artık  3 boyutlu izlemek için verilen gözlükler biletle birlikte satılıyormuş.Bizde filmi izledik ve gözlüğümüz alıp eve geldik.Ne gözlük sevdamız varmış ,sabah kalktı ilk iş gözlükleri taktı ve yüzünü yıkamak istemedi o krizi atlattık bu sefer kahvaltıya böyle oturdu.




Mert ile öğle aralarımız oldu bu 15 tatilde ben işimi bitirip oturduğumda kendime kahve ona da süt hazırladım.İkimize ait anlarımı olsun istedim ve evde olduğumuz günler aynı saatte bunu tekrarladım.Onun da çok hoşuna gitti.İşte bu aralar için en sevdiğim kurabiylerden olan  Dr. Oetker'in Zencefilli kurabiyesi.
Ben bunu İnstagram da paylaşınca Sevgim Cafe nohut'un bir kurabiye tarifiolduğunu söyledi.Şimdi onu denemek istiyorum.



Ve bugün Tiyatro Oyununa gittik.


Belediyenin ücretsiz oyunlarından biriydi ve artık her belediye böyle fırsatlar sunuyor.Bizde kaçırmadık yine çok eğlendiler.















Sonrasında yakında bir parka gittik



    Burada yine altına üstüne getirdiler parkın ,bir ara Mert iki dakikalığına gözden kayboldu (Yazarken bile gözüm doluyor) dilimde sadece "allahım onu bize bağışla "idi.Burcuyla bakıyoruz sonra birbirimize baktığımız o iki veya üç dakika saatler sürdü sanki .
Onu gördüğümde gidip silkelemek istedim çok kızmıştım ama bir yandan da sımsıkı sarılmak.Sonra korkutmak istemedim ve bu düşündüklerimin hepsi saniyeler içinde nasılda kafamda döndü işte orasını bilemiyorum.


Mert ile  daha önce de bir şeyler yapıyorduk ama 15 tatil diye hızlandırılmış tura katılmış gibi olduk:)
  Allah'a şükrediyorum hep, benim küçükken çok imkanım yoktu  ama şimdi oğluma elimden geldiğince bir şeyler yapmak beni çok mutlu ediyor.


Not;
 Belediyenin ücretsiz tiyatro oyunları ve sinemaları var takip etmek de fayda var.
Yukarıda ki Müze de yetişkin 5 çocuklara ücretsizdi.Hani gitmek isteyen olursa diye yazmak istedim.Mert Uçaklara çok meraklı fırsat bulursak Havacılık Müzesine götürmek istiyoruz onun ücreti de 4 milyonmuş.

6 yorum:

  1. ohohoh ne guzel bir tatil olmuş öyle,başarılı yeni bir dönem geçirirsiniz inşallah canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevtap çok teşekkür ederim sağolasın canım darısı başınıza.

      Sil
  2. Çok güzel zaman geçirmişsiniz. Böyle tatil fırsatlarını değerlendirmek lazım. Çocuğun anneye en çok ihtiyaç duyduğu zaman. Çocuklar büyüyunce sınavdır şudur budur derken paylaşılan zamanlar azalıyor. Bu günlerin kıymetini bilmek lazım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısınız zamn konusunda, o yüzden zamanı iyi değerlendirme adına çok yorulduk :)ama değdi.bir sürü anımız oldu.
      yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Sevgiler,
    Bende bloguma beklerim http://hayatimakyajla.blogspot.com/
    İlk hediye çekilişime beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.bloğunuzu biliyorum izlemedeyim.
      sevgiler

      Sil

elleriniz dert görmesin:)