Sayfalar

11 Eylül 2013 Çarşamba

OKULLU DA OLDUK



Evde ki temizliği halıları yıkayarak son vermek adına kayınvalidemin evine gittik.Onlar Ankara da oldukları için bir gün orada kaldık .


 Mert yazın son günlerini bisiklete binerek geçiriyor.Bir de şu zincir atmasa ,Sezo nun gazabına uğrayıp her an çöpü boylayabilir zira iki gidiyorsa üç zinciri atıyor ve zor takılıyor.



Halıları yıkadık sonra ohh keyif zamanı:)


Meydan bana kalmıştı Mert babasının dibinden ayrılmazken ben keyif çatmaktaydım:)


Bu düğmelerden yapılmış insan  Sezo'ymuş Mert öyle dedi.Ortada ki de göbeğiymiş:)

EVET BİZİM İÇİN BÜYÜK GÜNLERDEN BİRİ DAHA 

Mert anaokuluna başladı.
Ne zamandır gitmek için heyecan yapıyordu.Salı günü(10eylül) yarım saatlik ilk ders için sabah kalktık.Hoş ben hiç yatmadım o ayrı,
*burada şunu anladım insanın korkuları ,heyecanları vs  büyütülmesi yaş ile oluşan ,gelişen şeylermiş.  .Neden mi?
ben sabaha kadar heyecandan ,korkudan kısaca kuruntularım dan yatamazken bizim ki fosur fosur uyudu:) 


 Babası onun tam kalbinden vuran hediyeyi okulun ilk günü vererek mutluluğunu tavan yapmasını sağladı.Sabah yatağının ucuna iliştirdiği oyuncakları gören Mert gözlerini ovuşturuken görmeliydiniz ,keşke videoya çekebilseyim.Abartılı sevinç çığlıkları desem yeterli olur belki ama abartma kelimesini de çokca abartın:)
Ve 
onun -bizim hayatımız da büyük günlerden biri olan okul macerası biraz sıkılarak başladı ki ben daha kötüsünü gece uyumadğımı zamanda kafamda kurup kendimi hazırlmıştım.


Bu bakış ta her an her şey yapabilirim bakışıydı ki hani korkmadım değil.


Gözleriyle ben nereye gitsem takipteydi.


Ama ben ne yaptım hemen yanında oturan bu beyefendi çocuğu oğlumu musallat ettim.Nasıl mı?
Bizimkinin en büyük hobisi arabalar ve o arabaları anlatmak.hemen çocuğa ismini sorup
"bak arkadaşın ....... niye ona arabalarını anlatmıyorsun dedim ve bingo:)
Mert in çene açıldı,çocukta çıt çıkmıyo bizimki anlatıyor da anlatıyor ,
şimşek araba şöyle ,meytin böyle diye karşısındaki çocuğun daha ilk dakikadan kafasını ütüledi:)
Mert in yüksek sesle konuşmayı sever tabi bu da ona "ilk veto"yemesine neden olmuş.Bizi Öğretmen sınıftan çıkardıktan sonra da hala o mikrofon yutmuş sesiyle arabaları anlatınca öğretmenden ilk ikaz,ilk kural gelmiş"izin almadan konuşmak yok!"
bizim ki baya bi bozulmuş 
"anne öyetmen sus" dedi diyerek gözleri doldu.
-Ama Mert herkes konuşursa nasıl birbiriniz duyacaksınız izin al sonra da konuşursun olur mu ?
-Olur 
diyerek başka konuya geçti.(bu arada o gözlere dolan gözyaşı nereye gitti ,nasıl  hemen başka şeyden bahsedip mod değiştirdi anlamadım:) )


Okuldan çıkıp doğru abimlere gittik.Cenze vardı ve küçük elif Su ya biz bakacaktık,Kızkardeşim benden önce gitmişti.Öğlen uykusuna dördünü de yatırıp(iki kızkardeşimin, bir abimlerin bebeği ,bir de Mert )



Oturduğumuz yerden birşeyler içelim dedik en hızlısından en enerji vereninden zira ihtiyaç vardı:)


Allah kimseyi anasız babasız koymasın ,Ayşecim sağdığı sütüyle karnını doyurmamıza ,ilgilenmemize rağmen arada bizim bebekten çıkan ses
-anni memiiiiiii 
derdi süt değildi elbet onun göğsüydü,kokusuydu,akşam annesi geldiğindeki ona sırnaşması başını sımsıkı annesinin boynuna bastırmasını görmeliydiniz.



******************************************************************************
Bu arada Mert burada ilköğretim okulunun anasınıfına yazdırdım.Gittiğimiz ilk gün denilen saat orada olmamıza(bekletmeyi sevmem erken bile gitmiştik)  ve yağmur atıştırmasına rağmen bir süre dışar da bekledik.Sonra anaokulun giriş kısmında beklememize izin verdiler.Benim canım çok sıkıldı okulun ilk günü daha özel hissetirilebilirlerdi çocuklarI .
Zaten heyecanlıydılar ,korkuları vardı sakinleştirmek için bir şey yapılmazken fazladan bekletmelerine çok üzüldüm.
Şİkayet etmeyi sevmem ,hatta herşeyden şikayet eden insandan uzaklaşırım yalan yok.Ama bugün bu çocuklara gösterilen tavırdan çok rahatsız oldum.
Yukarda cenaze demiştim işte oraya başsağlığı için gittiğimde okulun önünden geçerken ,taş çatlasın 15 çocuk için iki öğretmen kapıda elinde mikrofonla anons yapıp tek tek alkışlatıyordu,nasıl hoşuma gitmişti orası da Milli Eğitime bağlı burası da niye keyfe kalıyor bu gibi durumlar bilmiyorum.Hani çocuklara birşeyler öğretilecekler ya bence önce bekletmeden içeri almadan başlatsınlar zira bekletilmenin normal bir davranış olduğunu kanıksamalarını istemem.Kaldı ki burası okul .
Bugünde yine 10 dakika öylece bekliyoruz ne gelen var ne giden.bu arada bu dakikalar bizim için kısa zamanlar olabilir ama çocuklardan bahsedince onlara anlatmak zor olabiliyor ,devamlı hadi hadi deyip sıkılabiliyorlar.

İkinci gün Mert girdiği dakikadan çıkana kadar ağlamış:(
Sebebi ise dün oturduğu sandalye maviymiş bugün ona oturmayıp kırmızıya oturmak zorunda kalmış.Mert bu durumu anlatmayıp ders boyunca ağlamış hatta kaçmaya çalışmış .Oynanan oyunlar, verilen yaka kartı ve meyve suyuyla kek bile onu derdini anlatamazsa o ruh halinden çıkarmaz.Kolay kolay kandırabileceğiniz yiyecek, içecek yoktur "seni anlıyorum "deyip neden mavi sandalyeye oturamadığını açıklamak  onun için yeterli olur.
Zaten dünde lolipop vermişlerdi herkes sınıftan çıkmadan yerken bizimki
-anne al ben yemicem babama verirsin
bugün verilen kek ve meyve suyu içinde
-anne ben bunları yemicem
diyerek yine bana verdi.Abur cubur sevmeyen bir çocuk olan Mert e teyzesinin yorumu"sen gerçek misin?":)

                                                      Bakalım zaman ne gösterecek .
sevgiler

14 yorum:

  1. Maşallah kuzuya. Okulunuz hayırlı ve de uğurlu olsun. Bekletilme konusunda çok haklısın ama işte malesef böyle yapıyorlar. Bizim de ikinci günümüzdü, yarın da gidecek ve pazartesi tam gün olarak başlayacak hayırlısıyla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fadişim sağolasın. bizimkiler de pazartesi tam anlamıyla başlayacak.size de hayırlı olsun.
      öperim seni ve kıvırcık saçlı Deniz oğlanı.

      Sil
  2. Oldukça hareketli başlamış :))
    Canım mutlaka öğretmeniyle özel görüşüp Mertin hassasiyeti olan konuları ve ona nasıl yaklaşması gerektiğini anlatmalısın eğer anlaşılamadan tepki görürsen okuldan uzaklaşır. konuşmakta fayda var. en azından ortak payda da buluşurlar.

    bebeişlerin uyutulma görüntüsüne bayıldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemide nasıl:)
      evet haklısın kendisini anlatamazsa soğur diye korkuyorum bende.
      :))sen bir de uyuturken görecektin çurcunaydı:)

      Sil
  3. hayırlı uğurlu olsun...
    tüm eğitim yılları ve sonrasında da tüm hayatı başarılarla dolu olsun inşaAllah...tüm evlatların...
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.
      inşallah amin amin.
      sevgiler bizden.

      Sil
  4. okul hayatınız hayırlı olsun
    bir başladığı zaman ardı geliyor
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür edeim çok sağol.evet tam anlamıyla bir alışsak sonu gelecek gibi.
      sevgiler

      Sil
  5. Hayırlı olsun canım.Ay yerim ben onu gelsin bana anlatsın arabalarını.İnşallah sever anaokulu yakışıklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)sevtap var senin başında iki tane valla kafan şişer diyim ben sana:)
      öperim.

      Sil
  6. hayırlı uğurlu olsun okul hayatı.ilk mürüvet bunlar.hem güzel hem korkutucu olabiliyor.özellikle çocuklar için.bu anlamda öğretmen ve okulun yaklaşımı çok önemli .bir öğretmen olarak bu konuda muazzam eksiklerimiz olduğunu düşünüyorum.dilerim eksiklerimiz aksaklıklarımız artık bir düzelir (hiiiç umudum yok o da ayrı:()ilk zamanlar bu tepkiler normal kısa zamanda alışacağından eminim.öpüyorum yakışıklıyı.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın alanaycım.aynen dediğin gibi valla.
      öğretmen konusunda fikirlerimi duymak istemzsin ya da bana denk gelenler istisnaydı.:)her öğretmen de bir değil biliyorum çevrem de anlatılanları dinleyince umutlanıyorum.çok teşekkür ederim motive eden yorumun için.
      sevgiler

      Sil
  7. Hayırlı uğurlu olsun Mert'in anasınıfı. Evet minikler daha çok yeniler ve tam olarak kuralları bilmiyorlar, benim minik yeğenim ise zaten çok konuşmaz, sadece resim yapmak istemedi diye geçen sene ayakta yüzünü sınıfa ters dönerek bekletme cezası vermeye kalkmış. Düşünün bu nasıl bir cezadır, o kadar gücüne gitmişti ki, gözleri dolu dolu olmuş. O yaşta bir çocuğa fiziksel ceza çok yanlış. Zaten suskun bir çocuk, resim yapmak istemiyor diye sırtını bize dönüp ayakta bekleyeceksin denebilir mi? Şikayet etseniz hayır öyle bir şey olmadı der. Çocuk yalan mı söyleyecek; O böyle bir ceza çeşidini bile bilmez ki zaten.. İşte böyle ilk günlerden kurallar öğretilirken daha tatlı dille ve nazik bir şekilde anlatılsa olmaz mı sanki. Tamam çocuklarla uğraşmak gerçekten kolay bir iş değil. Ki kız kardeşim zaten kendisi de çocuk gelişimi eğitimi almış biri. Bilmesek bu işleri neyse. Dilerim Mert'in de alışma dönemi güzel bir şekilde geçer. Allah tüm bu minik kuzuların ve annelerinin yardımcısı olsun. Mert'in de o yüksek perdeden dediğiniz tatlı sesini tahmin ediyorum. Benim de Maşallah biraz yüksektir:P)) O yaşta bir çocuk sesinin ayarını da bilemez ki, gerçekten, ona ne kadar anlatsanız, yüksek perdeden konuşmaya devam edecektir. Normalde de öyle değil midir, bazı insanların sesleri gayri ihtiyari yüksek çıkar zaten. Kuzum benim:)Öpüyorum onu güzel yanaklarından, herşey dilerim güzel devam eder. Sevgi ve selamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok üzüldüm ya yeğenin için nasıl yanlız -kötü hissetmiştir kendini:( allah herşey de olduğu gibi burada da iyilerle karşılaştırsın ne diyeyim.
      :))sesi evet yüksek perde ve aynen devam konuşmaya:)
      çok çok teşekkür ederim çok sağol.
      sevgiler

      Sil

elleriniz dert görmesin:)