Sayfalar

24 Eylül 2013 Salı

BUGÜNLERDE BÖYLEYİZ.

            Bugünleri unutmamak adına blog'a not olsun istedim.

Cuma günü Mert eve gelirken arkadaşlarından birinin bacağını sıktığını söyleyince
-sen peki ne yaptın oğlum"dedim
-bir şey yapamadım "dedi
Niye diye sorunca eğer öğretmene söylersen boğazını yine sıkacağından korktuğunu söyledi.(bir gün önce başka bir çocuk boğazına yapışmış tepki verememiş.Bu arada Öğretmeni neredeymiş işte orası muamma:()
 Mert 'e  yine aynı şeyi yaparsa arkadaşını  elinle kendinden uzaklaştır -ittir ve yüksek sesle "YAPMA"diye bağır dedim,dedim de bizim ki yapamıyor çok çekingen maalesef.
Onu okula bırakıp geldikten sonra eve sığamıyorum ,içim şişiyor resmen. Allah'tan istekli ve bu durumlar onu zorlanarak başladığı okuldan soğutmadı.
Bu yaşadıklarımı kız kardeşimle konuştuğum da muhakkak Öğretmeniyle konuşmamı söyledi.Sonra İlknur ve Aslı'yla konuştum  sayelerin de biraz rahatladım.Bugün de Öğretmeniyle konuştum ortalık sütliman sayılır ama her an bir şey olursa ve ben ona yetişemezsem diye kaygılanıyorum ki sağlıklı bir durum olmadığını da biliyorum.
Annem ben çalışırken gece kaçta gelirsem geleyim elini cama dayar gelene kadar beklerdi(Bir market zincirinde mağ.sorumlusu olarak çalışıyordum ve envanterimiz olurdu ayın bir günü geç saatlere kadar çalışırdım ya da başka bir iş nedeniyle)
Çok kızardım anneme ne gerek vardı ki?Niye bekliyordu o saate kadar sanki.
-anne olunca anlarsın "derdi.
Evet anladım şimdi çocuğun kaç yaşında olursa olsun gözünün önünde değilse meraklanıyorsun.
Bugün Sezo'ya"artık yavaş yavaş bebeklikten çıkıyor artık kendi başına dışarıda-okulda olacak nelerle karşılaşacak ,korkuyorum bu durumdan "dedim.
Ona göre kırk yaşına da gelse merak edecektik,hep yanında olamayacaktık,o yüzden biraz rahat olmamı söyledi ,doğru diyordu işte bunu  içselleştirirken savaş veriyorum o ayrı .
Evet büyüyünce dertleri de büyüyor bu gerçek.
Sezo kişilik olarak kaya gibidir,kolay ikna olmaz ve pes etmez bazen bu huyları canımı sıkar sinirlenirim şimdi ise Mert'in huylarının babasına benzemesi için dua ediyorum:)
Ben çok pısırık biriydim,son 10 yıldır kendime telkinlerde bulunarak ve soğuk yüz tavrını takınarak kendime kalkan oluşturdum .Öyle ki minibüse binsem para üstünü şoför göndermezse isteyemezdim,gerisini siz düşünün artık:)
Oğlumun da benim gibi olmasını istemiyorum sanırım en çok da bundan korkuyorum ama artık çözüm üretmeli hem kendim için hem oğlum için.
Şİmdi daha iyiyim ,onun mutluluğunu istekli halini görünce rahatlıyorum.
Allah hep iyilerle karşılaştırsın İnşallah.

12 yorum:

  1. Kişilik özellikleri doğuştan geliyor ancak sonradan az biraz değişebiliyor örnekleri çok. Belki ilerde ortalığın tozunu dumana attıracak olamaz mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah dediğin gibi olur:)
      sevgiler

      Sil
  2. seni çok iyi anlıyorum ve amin

    YanıtlaSil
  3. Şu günlerde aynı korkuları yaşayan bir anne olarak ne güzel anlatmışınız 2 gündür benim paşam da tek başına duruyor buna seviniyorum ama evde türlü türlü senaryolar kuruyorum,ayrıca o tenefüsde çocukların birbirine zarar verdiğini gördükçe ;((herkesin hep dediği büyüyünce dertleride büyüyor sözünü daha iyi anlar oldum.bu arada daha önce migrosda mı çalıştınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah yavrularımızı korusun inşallah.yok başka bir market zinciri:)
      sevgiler

      Sil
  4. Amin canım inşallah. Vallaha sana moral vermek isterdim ama ben daha okula gitmeden pimpirikleniyorum ki sende pimpiriklenmekte haklısın.Hani diyorlar ya şiddete alıştırmayın.Tamam doğru da elin şiddetli çocuklarından da korunmaları için biraz kendilerini savunmaları lazım.Anneyiz işte ...Umarım en kısa zamanda yakışıklının güzel anılarını okuruz burdan tatlım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevtap işte çelişki de olduğum konu işte burada vur desem olmuyor vurma desem başka içim yanıyor bakalım kendilerini korumaya öğrenecekler ama nasıl?
      bu arada bence senin korkun olmasın birbirlerinin fedaileri olurlar seninkiler:)ne güzel kardeş olmaları burada işe yarayacak işte.
      öperim sizi.

      Sil
  5. cnmm bnm kendini korumayida ogrenicek kaygilanma gecicek bunlar okulda kavgaci cocuk olarak adi cikmasi daha mi iyi rahat olbiraz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavimmm öyle diyosan öyledir hem sen tecrübelisin siz daha erken başladınız ya.tamamdr daha rahatım artık.

      Sil
  6. Su akar yolunu bulur Bigom , Mert okula alışır ve yavaş yavaş kendini korumayı öğrenir.Mühim olan kötüyle kötü olmamak o da aile de bitiyor galiba...
    İnşallah çocuklarımız hep masum kalır ve dünyaları kirlenmez ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım benim amin.Biraz daha alıştığı için daha rahatım sağolasın.

      Sil

elleriniz dert görmesin:)