Sayfalar

9 Ağustos 2013 Cuma

BAYRAM TATLISI


Herkese iyi bayramlar


Bu bayram tatlı için yine bir baklava yapabilir miyim düşünce olarak geçse de geçen sen gibi düşünce de  kalmasına  karar verip  aşağıdaki zatı şahanelerini yaptım.
Kalburabastı


Yapılış kısmında en çok zora sokan beni şekil vermek idi.evde bir kalbur -elek her ne ise bu tatlıya adına veren aletin olmamasıydı.


Ama ben pes etmedim ,evde delikle ne varsa önüme serdim çare olarak imdadıma "rende" yetişti.Pek de fena olmadı .


                                       Tadı "uğraştığıma değdi" dedirtti.


Malzemeler;
1 paket margarin ya da tereyağı(ben tereyağ kullandım)
1su bardağı süt
1yumurta
1tatlı kaşığı karbonat
yarım su bardağı sıvı yağ
bir tutam tuz 
alabildiği kadar un(ele yapışmayacak kıvamda olması yeterli)
içi için 
bir kase ceviz (iri çekilecek yada işiniz yok zamanınız bol ise bıçakla kıyın-ben asla oyalanmadan hoppp çektim gitti ama ufaltmadan)
şerbeti için 4 su bardağı su
4su bardağı şeker 
yarım limonun suyu
eğer görüntülü görmek istiyorsanız benim öğrendiğim adres burası buyrun


KALBURA BASTI TADINDA İYİ BAYRAMLAR:)

Bayramın tadı gezince çıkıyor bizde ilk kayınvalidemler in yanına gittik.


Sonrası Mert için bayram bitmiş su savaşının ortasına düşmesiyle eğlence başlamıştı



Bayram hediyelerinden biri de bu su tabancasıydı ve de yer müsait olunca kahkahaları hava da uçuştu.


Tam beş kez üstünü değiştirdik.Allahtan hava sıcak ıslananlar çabuk kurudu.Su kuyu suyu olunca buz gibiydi ve kimse ona maruz kalmak istemedi.


                                       Burada zaten leğenin arkasında saklana nı


burada kendini savunmak için cola şişesini gözdağı vermeye çalışan Sezo yu görmektesiniz:)


                                              güzel yüzlüm hep gül inşallah:)



                                 oyuna katılmayan bir bendim herkes nasibini aldı soğuk sudan .


                                                 burada pili yavaş yavaş biten Mert



Sonraki adresimiz annemlerdi.Mert artık uçmuştu çünkü sabah 07;30 ve akşam 18;00 kadar hep oynadı uyumak istemedi ve fırsat bulamadı tabi.


*bu arada üstümdekini ben diktim.Sabahleyin bayram için önce bu elbiseyi  giyidim ama diktiğim bütün parçalar gibi bunu da bir türlü beğenmedim-emin olamadım O yüzden çıkarıp  farklı kıyafet giyip ziyaretlerimizi yaptık sonra annemler de kızlara ve anneme(kızlar=kardeşim ve gelinimiz)göstermek için giydim .onlar çok beğenince üzerimde kaldı.
Biraz pratik yapsam olacak gibi ama cesaretim hala yok sanırım:)

SEVGİLER

13 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. hangimiz havalı?:)
      iyi bayramlar müminem

      Sil
  2. Merhabalar;
    Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    649. takipçiniz benim.
    Bana da gelirseniz sevinirim :)
    İyi Bayramlar
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
  3. İyi bayramlar birgülcüm, Ağız tadıyla nice bayramlar dilerim. Bu arada tatlılar, kıyafetleer, hamarat bayan demek geldi içimden, ellerine sağlık. Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın çok teşekkür ederim.yok ya tatlı da kolaya kaçma ,dikme de henüz rüştümü ispat etme derken baya bir yolum var daha:)
      iyi bayramlar çok çok öperim
      sevgiler

      Sil
  4. Elbise görünmüyor ki Bigom :)) Yine de sen diktiysen kesin güzeldir, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaa deme öyle:))canımmmmmm canımmm öperimm.

      Sil
  5. fEllerine sağlıktatlı enfes görünüyor. Biraz cesaret ve bolca zamanla bence harika şeyler oluyor.

    YanıtlaSil
  6. ooo ellerine saglik harika görünüyorlar

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim.inşallah zamanla elim alışır da istediklerimi yapabilirim.
    sevgiler

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)