Sayfalar

4 Şubat 2013 Pazartesi

POĞAÇA TARİFİ

Şimdiye kadar bir sürü poğaça denemelerim olmuştur ama malzemeleri ve çıkan sonuca göre en iyisi vereceğim bu tariftir.Çok beğendiğim tarifi Mukom sayesinde bulmuş oldum. Face de bize bir öğrencisinin bloğundan bahsetmişti.Bende ziyarete gittiğimde karşılaştım bu poğaçayla ve bir daha ,bir daha yapmama sebep oldu.

Malzemeler;

 1 bardak ılık süt
 1 tane yaş maya(ben kuru maya kullandım,direk unun içine koyup)
 1 bardak sıvı yağ
 1 yemek kaşığı toz şeker
 1 tatlı kaşığı tuz
 1 adet oda sıcaklığında soda
  Alabildiği kadar un.
  Yumurta (sarısı için)(beyazını poğaça malzemesine koydum)

Tüm malzemeyi karıştırıp mayalanmaya bıraktım .Kabaran hamurdan parçalar alıp içine beyaz peynir koyup kapattım.Üzerine yumurta sarısını sürüp doğru fırına.

ben hamur işinden pek anlamam ve yaptıklarım genellikle hüsranla sonuçlanmıştır .Ama baktım bu  poğaça güzel oldu doldurdum saklama kabına doğru annemlere:)




Afiyet olsun.

48 yorum:

  1. Bu kadar güzel madem not aldım bile, bu günlerde de bir mayalı poğaça yapsam deyip duruyordum zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo tam yerindein o vait.bu arada hoşgeldin uzun zamn olmştu .
      sevgiler

      Sil
  2. Güzel olmuslar gercekten eline saglik,bu arar hep pogaca tarifi rastlamaktan yarin bende yapacagim cok canim cekti!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah yapıp beğenmişsindir gerçekten güzel oluyor çünkü.
      sevgiler

      Sil
  3. Poğaça çok güzel görünüyor..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sağolasın.
      sevgiler

      Sil
  4. O kadar iştah açıcı görünüyor ki.. Hemen pinledim. Pinterestte paylaştım bilesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ne güzel sevindim :)
      sevgiler

      Sil
  5. dün yaptı kızım bu tariften :) bu kadar olur yani.cidden güzel oluyor.kızım üzerine çörek otu susam ve derotuda serpmiş çok yakışmıştı.ellerinize sağlık ve afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaaa ne tesadüf olmuş:)bende sizden tarif çalayım bir kerede öyle deneyeyim o zamna:)
      sevgiler

      Sil
  6. ohhhh mis gibi kokusu geldi buralara...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık görüntü güzel duruyor. sdayı denememiştim hem soda hem maya değişik geldi deneyeceğim hazmı da kolay olur belki:)
    Yararlı değil ama poğacanın kıyır kıyır olması için sıvı yap ile katı yağı yarı oranda koymak gerekiyor belki öylesini de denemek istersin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende daha önce denedşklerşmşn hiçbirigüzl değildi ama soda da n bilmiyorum güzel oldu bu poğaca,belki de hazmından:)
      ben katı yağ yok diye sevinmiştim aslında:)ama değişir lezzeti dimi::)
      sevgiler

      Sil
  8. ben de güvenli ve leziz bir tarif arıyordum iyi oldu. poğaça beceriksiziyimdir tam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müminem ben yaptıysam sen hayli hayli yaparsın hamur işlerinden hiç anlamam ben:)

      Sil
  9. Bende pasta türlerini yapmayı çok iyi beceririm ama hamur işleri hep gözümü korkutur, güzel tarifini hemen yazdım ilk fırsatta deneyeceğim. Yazın nedense cesaret verdi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap yap şimdimdiye kadar benim yaptıklarımın en iyisi:)
      sevgiler

      Sil
  10. Demlenmis bir cay ile nasil da guzel olurdu simdi :)
    Defalarca deneyip de arzu edilen sonuca ulasamamak cok kotudur bilirim,acma tarifimi kaybedince anladim bunu cok sukur ki yine bulunca gozum gibi saklamaya basladim.
    Ellerine saglik cok guzel gorunuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi benimde canım istedi yok ya şuan:)bende sırf kaydedilsin unutmayayım diye de buraya yazıyorım yoksa hep unuturum:)
      sağolasın sevgiler

      Sil
  11. Gerçekten nefis görünüyor poğaçalar. Puf puf. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler evet araka arkaya yaptığım nadir yiyeceklerdendir kendileri:)
      sevgiler

      Sil
  12. oooo birgülcüm nefis görünüyorlar. Artık annenden bi aferin almışsındır:)))) Afiyetler olsun sevgilerimle canım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annemde hamur işlerini pek bilmez o yüzden bu tarifi ezberle lazım olunca kullanırız dedi:))
      sağolasın öperim

      Sil
  13. sezom ben ıstınt maya ile, kabartmamıyorum kım demış anlamyazsın dıye süper olmuşlarrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavimmmmmmmmmm valla kabardı hatta ben şaldur şuldur hepsini bir arda koyup yoğurdum:)bekleme sürem uzun oldu ama kabardı:)

      Sil
  14. Emeğine sağlık.tarifi deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah beğenirsiniz.
      sevgiler

      Sil
  15. SEZOCUMMM ELLERINE SAGLIK...UZUN ZAMAN GELEMEDIM....HARIKA SEYLER YAPMISSIN ELLERINE EMEKLERINE SAGLIK:)ZEYNEP

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler sağalasın:)
      sevgiler

      Sil
  16. bende pogaca yapip yapip da bir turlu tutturamayanlardanim. denemedigim de kalmadi derken swon olarak da bunu deniyeyim:) sahane gorunuyor. yumusacik puf puf duruyorlar:)) ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aramıza hoşgeldin:)inşallah beğenirsin.şimdiden afiyet olsun
      sevgiler

      Sil
  17. tarif kaydedildi halilsezaicim, eline sağlık ;)

    YanıtlaSil
  18. tarifi kaydediyorum halilsezaicim, eline sağlık ;)

    YanıtlaSil
  19. ooooo çok güzel görünüyorlarrrrr eline sağlık canımmm benimm:)

    hayırı bir işe vesile olmuşum ha ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)sayende öğrendim mukocan.
      sevgiler

      Sil
  20. Malzemeleri okur okumaz dedim: aaaaa annemin pogacasi:)) Cok guzel olur bu tarifle pogacalar:) sabahlari kahavaltida puf puf:) oooofffff simdi olaydi yerdik ne guzel:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok güzel oluyor demek bilyodun.ee o zamn tasdıkde edildi poğcam:)
      sevgiler

      Sil
  21. Bigocumİ; mayalı poğaça gibisi var mı.. Ben de bayılırım.. Eskiden ertesi güne bayatlıyor diye sevmiyordum ama sonra çaresini buldum: Yağsız tavada, kısık ateşte ve mutlaka kapak kapatarak.. Sünger gibi oluyor. Üstünden kaç gün geçerse geçsin:) Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nası yani pişmiş olan poğcaları ısıtmak için dimi bu taktik?neyse bloğuna da soru olarak bırakayım merak ettim şimdi:)
      sağolasın

      Sil
  22. Böyle garantili bir tarif için çok teşekürler o halde.. Sünger gibi pofur pofur tariflere bayılıyorum ben de...sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgiler benden umarım aynı sonucu almışsındır:)

      Sil
  23. Çok iştah açıcı.Ellerinize sağlık.Bloğunuzu izlemeye aldım.Bende İstanbulda farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Bana da beklerim.http://istkazanbenkepece.blogspot.com :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziyaretinize geldim:)çok teşekkürler.

      Sil
  24. Çok leziz gözüküyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  25. merhabalar ne güzel olmuşlar hazır pastanedekiler gibi :)
    banada beklerim belki izleyicim olursunuz,oğlunuza tariflerimden yaparsınız ;)
    sevgilerimle...
    http://ugurbocegimmutfagi.blogspot.com/

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)