Sayfalar

18 Ocak 2013 Cuma

SADRAZAM LOKUMU

Daha önce bir kaç kez yapmışlığım vardır ama en son Tombul tarifler bloğunda gözüme çarpınca hopp kendimi mutfakta buldum.Hoş onun kadar görseli güzel olmasa da tadı harikaydı.Gerçi ben daha doğrusu oğlumla biz bekleyemediğimiz için akşam yemeğinden hemen sonra buzdolabında fazla kalmadan rulo yapmaya çalıştığım için başarılı olamadım sabah tekrar  rulo yapmayı  deniyceğim .
Bu akşam dilimleyerek yedik ve hemen yayımlamak istedim  .İşte aslına sadık kalınarak yapılan tarif;

         malzemeler
            1 litre süt
          1 su bardağı şeker
         1 su bardağından 2 parmak eksik un
         Bardağın üzerini dolduracak kadar mısır nişastası (İkisi bir bardak edecek)
         1 yemek kaşığı tereyağ (yada margarin
          bir paket vanilya
         Bir su bardağı hindistancevizi
         İçi için kremşanti hazırlanacak bulabilirseniz kaymak tadıında kremşanti(ki ben bulamadım:)


      yapılışı;

Süt şeker ,nişasta ve unu ocağa alıp muhallebi kıvamına gelince kadar çırparak pişiriyoruz.Muhallebiyi koyacağımız tepsinin üstüne bolca hindistan cevizi serpiştirip muhallebiyi döküyoruz.Soğuduğunda hazırlanan krem şantiyi üzerine sürüyoruz.
Şeritler halinde kesip rulo yapıyoruz(ki ben beceremedim bu sefer ,büyük ihtimalle yarın iyice soğuyunca olacak)


                                       Üzerine ,dilimleyerek keseceğim için çikolata rendeledim



                                                 Spatulayı kapan Mert' in kendinden geçişi


                                                    keyif zamanı

8 yorum:

  1. elinize sağlık arkadaşım .küçük metinede afiyet olsun .. maşallah

    YanıtlaSil
  2. Bende yapmaliyim,size afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  3. Sezommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm hepsini yediniz mi ya bana yok mu? :))
    Elerine sağlık canım bakıyorumda bu aralar yemekler ve tatlılarla aramız çok iyi yoksa canın mı istiyor seni seni:))

    YanıtlaSil
  4. afiyet olsuuuuun son fotolara bittim ehehehe şirin şey :)

    YanıtlaSil
  5. :))hemde spatulayla:))maşallah kuzuma.afiyetler olsun ve ellerine sağlık.bir kez denedim ama şimdi çoook üşeniyorum.tarifi lezzet ustası bir arkadaşıma vereceğim tatilde ona gideceğiz yapsin bi zahmet:))

    YanıtlaSil
  6. Ohhh afiyetler olmus minik adama:) ellerinize saglik nefis gozukuyor

    YanıtlaSil
  7. Aslına sadık kalınarak yapılan tarifler, ve yapan kadınlar nadirdir. NEdense hep kendimizden bişeyler katmaya çalışırız her defasında :D
    ya da kendi adıma konuşayım ben hep öyleyimdir :D

    YanıtlaSil
  8. bitanem ben bunu yeni görüyorum
    benden küçük bir tüyo eğer bu şekilde normal krem şanti kullanırsan fazla sıkı rulo yapamazsın hatta karelere kesip bile yiyebilirsin ama kaymak yada kaymak tadında krem şanti kullanırsan daha sıkı yapmam mümkün olur ve mutlaka buzlodabında dinlenip öyle sarılmalı
    spatulasıyla ufaklık bir harika kare olmuş afiyet olsun canım...

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)