Sayfalar

28 Kasım 2012 Çarşamba

TAHİNLİ ÇITIR RULO

Geçen kursta kızlardan biri getirmişti bu tatlıyı, ilk ağzıma almamla mest olduğum  tatlıyı size anlatmasam buraya da not etmesem olmazdı.Nette bakındım kim yapmış diye(önce bizim blog yazan arkadaşlarıma sürekli takip ettiklerime bakıyorum.Diğer adresler sanki sadece orada bulunsun diye tarif eklemişler gibi geliyor ölçü tutmuyor ,tadını tutturamıyorlar, ezbere yazdıklarını düşünmekteyim .O yüzden baktığım da karşıma ilk çıkan blog senem in bloğuydu ve oradan okuyarak birebir uyguladığım tarif yediğimle aynıydı.

İşte malzemeler;

        8 yaprak baklava yufkas
           1 su bardağı tahin
           1 çay bardağı sıvı yağı & tereyağı karışımı
           16 yemek kaşığı toz şeker
            1 su bardağı çekilmiş ceviz ve fındık ne varsa 
            pudra şekeri 

yapılış;

yağ ile tahini iyice çırpılır.Yufka serilip bu karışım güzelce sürülür.üzerine bir kaşık şeker ,bir kaşık ceviz(fındık ne varsa)serpilip ikinci yufka üzerine serilir aynı işlem yinelenir ve sıkıca sarılır .Bıçak yardımıyla kesilip tepsiye dizilir.
Dikkat edilecek nokta çok çabuk pişiyor mümkünse başında bekleyin(ben ilkinde yarısını yakmıştım)altları kızarınca fırından çıkarın
Fırından çıkınca üstüne pudra şekeri serpiştirilir.
Orjinal tarifinde üzerlerine yağ sürün deniyordu ben yapmadım(ne kadar az yağ o kadar vicdan rahatlaması demek:) bir fark da görmedim ,tabi karar sizin:)









İşte böyle yaparsanız afiyet olsun.

39 yorum:

  1. Canım harika ve pratik bir şey..sana güveniyor ve bir kenara denemeden yazıyorum tarifi..benim gibi fazla uğraşmak istemeyen ama güzel bişey olsun diyenler için bire bir:))Allah razı olsun..

    deniz zehra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah denedikten sonra pişman olmazssın dedğiin gib pratik ve lezzetli.
      senden de razı olsun.
      sevgiler

      Sil
  2. Nefis görünüyor gerçekten :) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Canımın her şey çektiği bir günde yapılır mı bu Bigo'mm .Şimdi nerden bulacam baklava yufkasını :))))))))))))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilemedim bilemedim ilknurum bilsem hazırlar çağrırdım.canım benim.

      Sil
  4. maşallah azmine demek ki gerçekten mest etmiş tadı seni ki, onca arayıp bulmuşsun tarifi.. tebrikler efenim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla öncwe kalorisini düşündüm sonra yerim kalorisini deyip yapıp yedim:)
      öperim müminem

      Sil
  5. Ellerine sağlık, eminim nefis olmuştur işin içinde tahin olunca lezzet garanti bence. Bu tarife benzer bir uygulama ben de yapmıştım ama tatlandırıcı olarak pekmez kullanmıştım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fadişim tahin ve şeker ve çıtır çıtır bir lezzet daha ne diyeyim:)şimdi pekmez dedin beni üzdün ben şekeri seviyom:)şaka bir yana güzel oldu tavsiyemdir.
      sevgiler fadişim

      Sil
  6. aynı tarif ben de de var ama en çok ablam yapar ve enfes yapar.çok güzel oluyor cidden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun size de o vakit:)
      sevgiler

      Sil
  7. becerikli gelinciğim beniimmmm:))) ellerine sağlık...hemen yapmalı bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy gelin ahnım gelmiş şimdi canıda ister:)sen çekil aradan hamileler bakmasın diye yazı koyacağım:)

      Sil
  8. Ne kadar becerikli ve hamarat bir hatunsun ellerine sağlık ben bir karnıyarık yapınca kendimi ahçı sanıp havalara giriyorum ama senin tarifleri görünce havam anında gidiyor :) dikiş becerine de ayrıca hayran olduğu eklemeyi kendime bir borç biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şerife o kadar abartmayalım ben senin hem okuyup hem iki çcuk ve çalışmana bişey bulamazken evde boş zamnalarımı değerlendirmek senin gözünde büyümememli:)canım sağolasın yine de güzel yorumun için.

      Sil
  9. Bigom bunu kesinlikle denemem lazım. içindekiler anında beni mest etti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilhanım mucizem bende tavsiye olunur gerieisi sana kalmış arkadaşım:)dene dene de sonra bunu yemeden durmıyom de:))

      Sil
  10. Haşur huşur, ohhh eline sağlık.

    Hep yiyen ama hep spor yapan anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yiyen ve üzerine oturan anne :)) yap sende çiğdem güzel tarif

      Sil
  11. eline sağlık canım harika görünüyorr

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten güzel bir şey olmalı Bigocum. Arkadaşının da senin de ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın çok teşekkür ederim:)

      Sil
  14. "senem" in üstüne sağ tıklayıp yeni sekmede açarken senide okumaya devam edecektim ama birden -çok ayıp- deyince korktum walla...hayır senemede gidemedim yazıyıda okuyamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy yorumuna çok güldüm:)))))))))))))))))))))))9
      canım benimmmm şule pardon ya:))))))))))))999

      Sil
  15. Degisik bir tatli hic duymamistim..denemek lazim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zamn daha da sevindim ilk en söylediğim için:)

      Sil
  16. Merhaba ellerinize sağlık çok hoş gözüküyor denemek lazım, bende bloguma beklerim şimdiden teşekkürler,sevgiler..

    www.bensukaya.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelirim tabi:)görüşmek üzere.

      Sil
  17. Bigom harika birşey buuuu:))))))))

    YanıtlaSil
  18. sevgili sezobigo...instagramdan tanıdık geldi gözüme yoksa karıştıruyormuyum acaba? bilemedim...şu yaptıkların iştahımı kabarttı..bir merhaba diyeyim dedim karnım acıktı..ellerine sağlık..ohhh misss..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ta kendis:)
      merhabaaaaaa
      sevgiler

      Sil
  19. bunu uzun zamandir yapmak istiyordum. genelde tarifsiz yemek yapan biri olarak bugun yarin deneyecektim. Senin tarifi okudum kendimce yorumlayip pisirecegim. Yaptigim yemekleri instagramdaki hesabimda paylasiyorum genelde @stylishtimes

    Blogumdaki cekilise katilmak istersen
    http://www.stylishtimes.net/2012/10/college-girl-giveaway.html

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar, bunu milföyle çok yaparım. İlk fırsatta baklava yufkasıyla deneyeceğim. Çok güzel bir lezzet gerçekten. Ellerinize sağlık :))) Bu arada sizi izlemeye aldım :)))
    Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlar diliyorum,
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  21. daha önce hiç biryerde bu ve benzeri bir tarif görmedim..
    Hazır dünden kalan 2 yufkam varken bunu muhakkak denicem..
    Çok saol arkdşım tarif için.. ellerine sağlık

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)