Sayfalar

6 Ekim 2012 Cumartesi

PATATES PİZZASI-MUHALLEBİLİ KADAYIF

İki tarifle karşınızdayım .

İlkini sevgili ECE ig paylaşmıştı ve de çok güzel olduğunu belirtmişti.Dün akşam denedim ve beğendim buraya not düşmek için Ece ye rica ettim o da sağ olsun "ne demek "deyince resimlediklerimi hemen buraya aktardım.




İşte ilk tarif

PATATESLİ PİZZA

3 Adet patates
2 yumurta(ben 1tane kulandım)
tuz 
karabiber
kekik(ben koymadım)


patatesleri haşlayıp rendeliyoruz soğuduğunda içine yumurta ,tuz,karabiber ekliyoruz(isteyen kekik ben koymadığım için yazmadım)



Yağlanmış tavaya elimizle bastırıyoruz .Üzeri için ben sucuk ,biber domatesi tavada pişirdim( ece  mantar biber ve sucuk koymuştu,oğlum mantarı yemediği için ben koymadım)Patatesin üzerine yerleştirdim ki benim malzemem azdı.Yine evde ne varsa bence koyulabilir ben zeytin ve az salam ekledim 



En üstüne kaşarı koyup kapağı kapattım.


ve özellikle oğlumun bayıldığını patatesli pizza çıktı ortaya.Bu güzel tarif için Ece ye çok teşekkür ederim.


                         **************************************************



Sağ olsun ayşem(gelinimiz) çok yapar bu tatlıyı çok severim ama hiç yapmamıştım.Bu akşam bize geliyor bende bu tatlıyı bir kez de ben yapıp yedirmek istedim,


                            Diğer tarif ise çoğu kişinin bildiği;                   

                       MUHALLEBİLİ KADAYIF TATLISI

250gr kadayıf
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı ceviz yada fındık
yarım paket margarin yada tereyağı(ben çok az tereyağ ve sıvıyağ kullandım margarini pek kullanmamaya çalışıyorum)

Muhallebisi için;

1litre süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1paket kremşanti


Kadayıf,yağ,şeker ve ceviz iyice kavrulur.Bu aşamada bence kavurma işlemine başlandıktan 2 dakika sonra şeker konsa daha iyi olur çünkü şeker karamelize oluyor  hemen .

Muhallebi için krem şanti hariç malzemeler konulup iyice çırpılır ,mikserle 10 dakika ek çırpılıp ılınınca kremşanti eklenip karıştırılmaya devam edilir.


Kavrulan kadayıfların yarısı borcamın altına dökülür ,iyice soğuyan!(sakın soğumadan dökmeyin kıtır olması gereken kadayıflar yumuşuyor çünkü)muhallebiyi üzerine döküp kalan kadayıflarla üstünü kaplıyoruz

                 
                                    İşte bu kadar benim çok sevdiğim bu tatlıyı unutmamak için kayıt altına almak istedim.



İyi hafta sonları blog alemi.

36 yorum:

  1. patatesli pizza güzel fikir,tatlı benim favorimdir ama kendim hiç yapamadım bloglarda görüyorum ben de deneyeceğim.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de denemelisiniz çok güzel bir tatlı.
      çok teşekkür ederim sağolasın

      Sil
  2. İkisi de güzel tarifler, kızkardeşim bu tatlıyı çok yapar ve ben bayılarak yerim, şimdi tarifini de kaydetmiş oldum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumunn için fadişcim yap tabi :)

      Sil
  3. blog aleminide yaptıklarınıda yerim sezommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :))
    elerine sağlık kuzum patatesten pizzayı hala denemedim çıkmaz diye teretütlerim var ama sen çıkarmışsın tavadan bravo diyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ye valla:))mavimm.
      yok be hiç zorlanmadım yap derim yer senin fıstıklarda gör bak.
      sevgiler

      Sil
  4. Patetes pizzasını çok sevdim ve denemek için not aldım,sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. İlk okuyunca aynı tarif sandım. Patatesli tatlı mı? oldum.
    :)

    Sanırım ufak bir dikkat eksikliği yaşıyorum.

    Patatesli tarifi ben fırında yapıyorum. Bu halini deneyeceğim.

    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      aaaa fırında da mı oluyor ki?bir keerede öylew denemeliyim o vakit.
      sağolasın sevgiler

      Sil
  6. Canım afiyet bal olsun. Bizde çok sevdik bende çaçaron blogdan uyarladım accık değiştirdim.
    Su blog aleminde kadayıflı muhallebiyi denemeyen bir ben kaldım her halde:(
    İkisi içinde ellerine sağlık canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende accık değiştiridim :))ne olacak bu tarif en son şekli bilmiyorum:)
      dene dene:)
      sağolasın çok teşekkür ederim

      Sil
  7. Nefis görünüyor bende en kısa zamanda yapacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür edderim deneyin derim bende:)

      Sil
  8. Patates pizzasını çooook severim ;)

    Güzel olmuş ;) Ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sağol:)

      Sil
  9. ellerine sağlık birgülüm.patates pizzası ilgimi çekti not alayım.

    YanıtlaSil
  10. Off ya olsada yesek :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. aMA BU BENİM YAPTIĞIM MUHALLEBİLİ KADAYIFTAN ÇOK FARKLIYMIŞ BİGOM.
    kesinlikle bir de böyle deneyeceğim. çünkü diğerini hiç ama hiç beğenmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaa:)
      şaka bir yana bu güzel oldu seninkinn tarifini alalım nilhancım.neyse beğenmemiştin almayalım

      Sil
  12. Hımmm tarifler güzeel, özellikle kadayıf pek bir canım çekti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sağolasın:)

      Sil
  13. En sevdiğim tatlılardan muhallebili kadayıf,ellerine sağlık canım.Patetes pizasına gelince patetes içinde olup sevilmez mi yahu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya patates lezzetli olan içine girse yakışıyor:)

      Sil
  14. Merhaba canım,
    Geçmiş olsun ziyaretin ve duaların için çok teşekkürler.
    Bugün teşekkür ziyaretleri yapıyorum,daha sonra yine gelicem inşallah.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek allah şifa versin
      görüşmek üzere:)

      Sil
  15. Merhaba canım,
    Geçmiş olsun ziyaretin ve duaların için çok teşekkürler.
    Bugün teşekkür ziyaretleri yapıyorum,daha sonra yine gelicem inşallah.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. İkisi de çok güzel tarifler bunların, ellerine sağlık Bigocum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay tarifler dimi?:)
      teşekkür ederim yorumun için.
      sevgiler

      Sil
  17. Her iki tarifte super hem kolay hemde lezzetli..ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :)sağolasın

      Sil
  18. her ikisi de enfes görünüyor.ellerinize sağlık.bayramınızı kutluyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. papates pizzası kayda alınmıştır :) paylaşım ve anlatım icin teşekkürler ...ellerinize sağlık , sevgiler

    YanıtlaSil
  20. bu muhallebili kadayıfı ben ne zaman yapsam eşimle kızımdan bana bi kup ancak kalıyo :)

    ben bunun için bir püff buldum
    belki seninde işine yarar
    kadayıfları daha önceden hazırlıyorum bi kavanoza koyuyorum misafir gelince yanlızca muhallebisini yapmak kalıyo
    aksi halde çok uzun sürüyo o kavurma işlemi :)

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)