Sayfalar

13 Ağustos 2012 Pazartesi

ESKİLERİ YENİLEME

Sandalyemi yenilemek uzun zamandır aklımdaydı ama bugün harekete geçtim.Evdeki kumaşlarında değerlendirmem gerekiyordu hem yenilerine yer açılsın hemde boşuna almadığıma kendime inandırmam için. Zira alıp alıp koyuyorum kenara ,nerede ,nasıl kullanacağıma en ufak fikrim olmamasına rağmen.
Neyse fazla sözü uzatmayayım eski hali-yeni hali yapayım

Buyrun eski hali




minderinden çıkmayan lekeler için bir sürü yol izledim ama kaplamaktan başka çarem kalmadı



Yeni hali;



oturma kısmını ellemedim minder örtüyor diye sırt kısmını söküp kumaşı zımba makinası yardımıyla kapladım.


işte böyle bir de resmi güzel çeksem 




 

yapım aşamaları ve malzemeler

Kumaş seçimim bilinçli olmasa bile cuk oturdu diyebilirim.Kumaşın cinsini tam bilememekle beraber kaygan ,likralı ve polyester bir yapısı var.artık ne olduğunu tahmin size kaldı diyebilirim, anlamdığımı söylemiştim.Ama likralı olması çeke çeke kaplamada kolaylık sağladı,potluk olmasını engelledi.(baştada yazdığım gibi elimdeki kumaşı değerlendirdiğim için uygun kumaş araması yapmadım ama iyi oldu.)
Zımba için yapı marketlere baktım(k).Eşim fiyat araştırması yaptı en son Bauhaustan aldık.Fiyatları 10 milyondan başlayıp 100-200 lü devam eden rakamlar mevcut.Biz orada çalışan birinden yardımıyla 25 milyona bu aleti aldık .Çok rahat çalışılıyor ,güç gösterisine gerek yok yani.Zımpanın 5000lik zımba telleri ise 4,5 idi bilginize.
                                     


                                     yapım aşamaları ise


-önce sırt kısmını söktüm.

- kumaşı üzerine koyup kestim



-ve başladım zımbayla tutturmaya
 -çeke çeke yaptığım ve kumaşın buna müsait olmasından potluk olmadı.

İşte sonuç budur

Arkayı vidalayıp bitirdim.




*Şimdi sırada dikiş kutusu aldım onu boyamak var bakalım onu nasıl yapacağım.

35 yorum:

  1. çok güzel olmuş eline sağlık.bende yapmak istiyorum kumaş nasıl bir kumaş artı zımba makinesi nasıl detayları anlatabilirmisin.süper olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sorulanıza cevap verebilmişimdir.
      çok teşekkürler

      Sil
  2. bir kum tanesi cevap olarak kayıta ek yapacaktım zımbanın resmini çektim ve nerden aldığımı yazıcam ama blog da bir sorun var onu halleder halletmez kumaşı ve zımba hakkındaki sorulara cevap vericem
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. güzel olmuş paraların üstüne oturmak fikri iyiymiş,hehe,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende bu fikri sevdim:)
      sevgiler

      Sil
  4. Becerikli hatunun hali başka oluyor işte, ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın manolya çok teşekkürler

      Sil
  5. Çok güzel olmuş güle güle kullan :) Kumaş ayrıca güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.sağolasın:)

      Sil
  6. süper bir dönüşüm olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. sezommmmmm vay be diyorum şuan gelip benimkileride kaplarmısın:)))
    e kuşum olmuş işte potluk vs yok ne düşündüm ya o kadar paramız olsa dimi bir günde yeriz senle gezmelerde:)))
    hani dogumgünü postu kaçırdım mı yoksam ben biraz gezeyim blogunda öpüyorum tatlım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kapların ne demek malzeme mevcut hala:)
      valla gezer yer içeriz:)
      yok henüz bişey koymadım çünkü kayda değer bişey yapmadık sezo bile geç geldi malesef olsun sağlık olsun dedik:)

      Sil
  8. o zaman ben soru sormuyorum cevapları bekliyorum :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Bu çok güzel olmuş. Ama en güzeli fikir.

    İyi bu tarz fikirlerin anneleri var. Aklıma gelmezdi. Öyle minder kullanmaya devam ederdim.

    Ellerine sağlık.
    Hem fikir hem sandalye çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.
      bende bloglardan ilham alıyorum görüp beğenip bazen icraata geçiyorum işte:)
      çok teşekkürler

      Sil
  10. çok şık olmuş,hatta yepyeni bir sandalye çıkmış ortaya,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. bravooo şahane olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sağolasın

      Sil
  12. harika olmuş ellerine sağlık banada güzel fikir oldu bilgisayar koltuğunu yenileyebilirim en kısa zamanda zımba makinası almam gerekecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay çok kolaymış yaprsın eminim.
      sana kolay gelsin o zman.

      Sil
  13. Bigom Digi de bir program var ya. kolay ev tadilatları. vallahi tebrik ederim. süper olmuş. kumaşa ayrıca bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde digi yok:( olsaydı bakardım:)
      çok teşekkür ederim nilhanım mucizem:)

      Sil
  14. Yenileme çalışmalarını çok seviyorum, ellerinize sağlık, bence de çok güzel olmuş, döşemelik kumaş çok hoş, bir anda evin havasını değiştiriyor böyle yenilikler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok seviyorum nerde görsem bloğu izlemye alıyprum yada resimleri kopyalıyorum lazım olur diye:)
      sevgiler

      Sil
  15. gayet güzel olmuş.ellerin dert görmesin ve güle güle eskit.aynı makineden bende de var ve çok pratik.bende tavsiye ederim.ben pratikerden almıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet baya pratikmiş ben sanki zorlanacağımı sanmıştım.
      sevgiler

      Sil
  16. Boyle el becerisi olan hanimlara bayiliyorum. Cok guzel olmus. Emegine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sağolasın:)

      Sil
  17. ooo hamarat hanımın hali başka oluyor şekerim. Ellerine sağlık , çok güzel olmuş...
    Güle güle kullanınız efendimmmm :)))))))))))))

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuşş:):)


    bende bloğuma bekelrim beğenirseniz izleyicim olmanızıda isterim hoşçakalın:)
    http://suslupuslublog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. GRACIAS POR PASAR POR MI BLOG, TE HA QUEDADO MUY BIEN LA SILLA, NO PARECE LA MISMA, POR CIERTO TIENES UN HIJO GUAPISIMO, UN SALUDO
    AZUCENA

    YanıtlaSil
  20. Wow really cool idea, looks fantastic :)


    xoxo
    Ina :)

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)