Sayfalar

18 Ağustos 2012 Cumartesi

2012 RAMAZAN BÖYLECE BİTER -ŞEKER TADINDA BİR BAYRAM DİLERİM





Evet ramazan bitiyor bizim için güzel geçen bu ayı  hatırlamak adına  resimler ekledim;

Annem "bir gün bana sahura gelin" dedi ,biz de gittik .Gece hiç yatmadık sabah 5 te uyuduk .Çocuklar gece geç yattılar (kız kardeşimin kızı ve oğlu)ve böyle  fotoğraflandılar



            ****************************************


Geldiklerini görmediğim leyleklerin gidişatına çok üzüldüm .Abarttığımı sanmayın ben yazın bitmesini hiç istemeyenlerdenim.



        ****************************************

Oğlumun doğum günü yine başbaşayıız.Hatta sezo bile o gün normal geldiği saatten geç geldi.Ama olsun geç oldu güç olmadı ,geçen senenin pozuyla (ki bilerek böyle verdim pozu) anı ölümsüzleştirdik.



              **************************************

veee 3 yaşını dolduran oğlumla yatak yollarımızı ayırmış bulunuyoruz.Bu kadar kolay olacağını hiç tahmin etmemiştim zira benim canım sıkıldı kendi odasında yatmasına.Öyle alışmışım ki onunla yatmaya özledim yan oda da olmasına rağmen.
Mert 'e kendi odasında yatmasını,artık büyüdüğünü anlattım önce seninle diye itiraz etse de sonra tamam dedi ama şartı vardı.Sezo işe gidince yanıma gelecekti.Anlaşmayı sağladık iki gece kalkıp yanımıza geldi hatta gelip yere uzandı.Daha geçen seneden bu konuda tutarsız davrandığımdan bir sene sarkmış olan gece beraberliğimize bu sefer kararlı olup yerine götürdüm ve "ben burdayım" dedim.
Sonuç 5 gündür kendi yatağında mışıl mışıl uyuyor,sabah 8 buçuk 9 gibi yanımda biraz yatakta onunla zaman geçirip kalkıyorum  ki gönlü olsun.
Bebekken uykusuydu,gazıydı derken hiç birşey anlamadığımı yeni farkediyorum ,öyle özlüyorum ki bebek hallerini.
Çiş olayının bile üstünden iki ay geçmiş,artık kendi ihtiyaçlarını karşılayan küçük  adam o:))
Bu arada bizim evde dönen"boşuna aldık bu çocuk odasını"geyik muhabbeti sonlanmış oldu.(ben hamileyken sezo nun canını çıkarmıştım ne alayım diye.Hamileyim diye ses çıkaramayan sezo 3 senedir kafamın etini yiyip beraberliği sağlamıştır:)

                    
                     ****************************************


Bayram yaklaştı ve ben bi türlü tatlı ne yapayım derdinden kurtulamadım.Yaşlanıp nine olacağım torun torba gelecek bende hala    ne yapayım diye karalar bağlayacağım.Bu sen baklava işine el atayım dedim ama yine vazgeçtim,korktum beceremem diye.Dün face de bu tatlıyı görünce bayram yapmalıyım dedim.  




Ve işte yaptım



24 tane çıkan tatlıdan  geriye 12 tane kalsa da bayram tatlımız hazır.


Hoş bize zaten fazla misafir de gelmez:)


Şerbeti normal şerbetli tatlılara göre az ve üzerinde ki irmiklerden dolayı hafif çıtır çıtır yeniyor.Ben beğendim kayıt altına almak adına buraya not düşüyorum.



tarifi aynen aktarıyorum(hatta kopyala-yapıştır yapıyorum)tarif buradan alıntıdır(KEK DÜNYASI)

BALPARMAK TATLISI

Yarım paket margarin(125 gr)
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı tozşeker
1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3-4 su bardağı un
Üzeri için
Yaklaşık 1 su baradağı irmik
Şerbet için
3 su bardağı su
2 su bardağı şeker

yapılışı:
Hamurumuza başlamadan önce su ve şeker kaynatılır. Soğumaya bırakılır.
Tüm malzemeler bir kapta karıştırılır ve kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlanır. Hamura parmak şeklinde şekil verdikten sonra eller yağlanıp eldeki yağın hamura geçmesi sağlanır Daha sonra hamurumuz, bir tabağın içine koyulmuş irmiğe her tarafı bulanarak yağlanmış fırın tepsisine biraz aralıklı sıralanır. Önceden ısıtılmış 180 derecede üzeri pembeleşene kadar pişrlr Hamur fırından çıktıktan 5 dakika sonra soğuk şerbet dökülür.



                 HERKESE ŞEKER TADINDA BİR  BAYRAM
                                  
                                       DİLİYORUM

30 yorum:

  1. ellerine sağlık canım hayırlı bayramlar diliyorum bende ailenle sana sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın suzan sanada hayırlı bayramlar:)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım. Bayramın kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:)seninde bayramın kutlu olsun:)

      Sil
  3. Sevgi söze dolarsa dua olur, dua Allah'a ulaşırsa nur olur, aynı yolda birleşen dualarımızın nur'a dönüşüp Rabbimize ulaşması dileği ile Mubarek Ramazan Bayramın Kutlu Olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin ne güzel bir söz:)
      sizinde bayramınız mübarek olsun :)

      Sil
  4. hemen söliyim çok güzel bi post olmuş ama benim dikkatimi çeken korefanı mısn??
    Bende delisiyimde
    yeni blog açtım güney kore' mmm diye yakında başlıycam da paylaşıma
    kyurdu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)
      ?? nasıl öyle bir izlenim bıraktım bilmiyorum ama hiç öyle bir fan dan haberim yok malesef:(

      Sil
  5. Sevdiklerinizle birlikte geçireceğiniz, sevgi, sağlık ve mutluluk dolu nice güzel bayramlara. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın canım benim sana da iyi bayramlar:)

      Sil
  6. Çok güzel kareler..Sizede iyi bayramlar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sana şeker gibi bir bayram diliyorum:)

      Sil
  7. Hayirli Bayramlar Sezo'cum, tatliyi mutlaka denemek istiyorumellerine saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın şeymacım dene seversn inşallah:)

      Sil
  8. merhaba blogunu yeni keşfettim
    üyenim
    benim de stil blogum var
    beklerim sevgiler
    =)

    YanıtlaSil
  9. bende annemden tarifi aldım nie aldım biliyomusun seninle beraber açalım diye ne oldu hatırlamıyorum sanırım msjıma geri dönmedin oturup açtım iki saate bir baklava senş gaza getireyim derken kendim geldim iyi mi:))
    foto çok hoş heryaşın olmalı çoçuk büyürken biz nasık yaşlanıyoruz idye:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak şimdi ben heves ettim sen açtın ha:))evet yaşlanıyoruz ve ben bunu hiç istemiyorum:)

      Sil
  10. Geçmiş bayramını kutlarım canım oğluşun yaş gününü de kutlarım mşallah kuzuya nasılda hızlı büyüyorlar! Yatak konusunda sizi fazla uğraştırmaması da pek güzel olmuş bizim ki yeni eve taşındığmzda ilk iki gün pek güzel yattı yatağında şimdi yan çiziyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım fadiş sağolasın arkadaşım.çok şükür çabuk ve bizi uğraştırmadan geçişi sağladık:)
      oooo kötüymüş ama deniz oğlan bu yapar yapar:)gider tek yatar:)

      Sil
  11. Bigocum; oğluşunun odasını ayırman iyi olmuş ve gerçekten de geçen yıl ayırman gerekiyordu aslında:) Neyse, yine de geç kalmış sayılmazsın.. Oğlun da aslan burcu anladığım kadarıyla, tüm aslan burçları gibi başarıları mutlak olur inşallah (ben hayatımda başarısız aslan burcu görmedim:) Nice seneler, tatlın da nefis görünüyor, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aahh sorma benimde payım büyük isteseydim belki olurdu:)
      evet aslan burcu güzelliğine ,giyimine pek düşkün:)sağolasın çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. ne güzel çeşitli bir yazı olmuş, eline sağlık.
    Odaların ayırılması süper şahane olmuş.

    tatilden yeni gelen anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oohhhh tatilci çiğdem :)
      sağolasın çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. öncelikle paşanın doğum günü kutlu olsun nice güzel yıllar görür inşallah.
    Benim oğlan 4 yaşını geçti ama babasının üstü açılır kendini yalnız hisseder evhamları yüzünden hala ayıramadık bakalım ne zaman karar verecek :) en doğru yaşta ayırmışsınız geçen sene yani efe 3 yaşındayken çok gönüllüydü şimdi tek yatmak istemiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şerifecim çok sağol.zaten bizden de çok kaynaklı bu geçişteki sorunlar tereddüt gördüler mi işlerine geleni yapıyorlar çünkü:)
      olsun şimdi kardeşini de kıskanıyordur hem.
      sevgiler

      Sil
  14. Doğum gününüz ve bayramınız çok güzel geçmiş belli.

    Ama çocuk odası almadan olur mu değil mi?
    Ayrı oda aşamasını güzel aşmışsınız maşallah size :)

    Öpüldü ufaklık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şükür güzeldi.
      evet almadan olmaz:)
      sağolasın çok teşekkürler ve de sevgiler

      Sil
  15. bayram seyran bitti bigocuğum.yazmalısın garii.balparmak tatlısına bayılırım hani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geldim serpilim eşten veto yiyom:))

      Sil

elleriniz dert görmesin:)