Sayfalar

12 Haziran 2012 Salı

BİZİM EVDEN HABERLER

Bugünler  yoğun geçiyor bizim için,öncelikle kısa -1haftalık-Bursa gezisi ,geri dönüşte annemin günü için hazırlıklar ve eve dönüşle birlikte hayata geçirmeye çalıştığımız tuvalet eğitimi.

Yaklaşık 1 ay önce anneannemin İstanbul a gelip kaldıktan sonra Bursa ya teyzemin yanına gitme mevzusu açılınca "bende gelmek istiyorum "diye birden ağzımdan çıkan cümleyi hayata geçirmek adına yolara düştük.Yani söz ağızdan bir kere çıkar deyip hiç plan ,program yapmadan annem ve anneannemin peşine takılıp Bursa ya teyzemin yanında aldık soluğu.
 Gülgez(anneannem)ben ve merdo arabaya oturduk ,yarım saat var arabanın hareket etmesine ama bizim ki taktı kulaklıkları hazır nazır bekliyo:)
çok saygılı tv ye el pençe durmuş:)


Feribotta tur atarken resmini çekmemi istedi.bu çocuk tam anası kılıklı iyi benzetmişim kendime,sezo nefret eder çektirmekten ,Yuppiii tek değilim, istediklerimin yapılmasında destekçim kendileri:)





 Kendince dalmış düşünüyor ama ne? bilemedim.
 Annemin kucağına pek öyle istekle gitmez ama   merakı galip geldi, telefonu kurcalamak için hoooppp kuçağa.(gerçi sırf annem değil kimseyi kendini öptürmeyi,elletmeyi sevmiyor)
 Güzel bir top oyunundan sonra dinlenmek için ilk kaldırıma oturduk.Canım annem çocuğun huyuna gidicem diye yapmadığı kalmadı:)
 Alış veriş merkezinde bir mağazanın vitrinine sıkışıp kalan kelebek:(
Bizim ki cam ötesinden cesaretini sergilemekte yoksa bu kadar yakına yaklaşması zor.

 Burası canım teyzemin bizi gezdirdikleri ve de kaplıcasına girmemize sağladığı çok güzel bir yer olan OYLAT (gittiğimiz tesis burası değil fikir vermesi açısından burayı ekledim)
 Bayıldım resmen o kadar güzel yerler ki yeşilin her türlüsü gözünüzü kamaştırıyor resmen. Sevgi bilirsin belki buraları hıı?
 Kaplıca içerisinde ki havuzda iki saat aralıksız oynadı,kızları ebeleyeceğim diye ellemedik kız bırakmadı:)
Bu da yine poz veren küçük paşam.



***********************************************************************************


Eve gelip bir gün evde kalıp (ki o gün bütün günüm evi toplayıp çamaşır yıkamak oldu)sonra annemin günü için tekrar anneme gittim.Cumartesi güne tekrar anneme  gittim o kadar hazırlık yapıldı yemeden olmazdı:)
Pazar kayınvalideme ziyarete gittik aynı zamanda  piknik yapmaya(bahçeli müstakil bir evi var kumburgaz da).

Pazartesi itibaren merdo ya tuvalet eğitimine başladım.Başladım ama ne başlamak.
Sağ olasın günde bir kez kaka yapan oğlum dün 3 kez yapıp ve bunu da kiloda yapınca işin ne kadar zor olacağını bir kez daha anladım.
Aslında önceleri daha stresli bir süreç olacağını düşünüyordum ama dünkü kaka fazlalığı ve birinin  de üstüne basmasına rağmen bende tepki hiç değişmedi.Sinirlerime ne olmuştu bilmiyorum ama iyi olmuştu(acep kaplıcada fazla kalıp yumuşamamı gerçekleşmişti)Kakaya basan oğlum önce bas bas bağırdı sonra beni tepkisiz görünce
-anne konik oldu hahaaaaaa
deyince kendime geldim önümde ki iki seçeneği düşündüm ya kakayı "konik" görüp bulaşmasına yol gösterebilirdim ya da "pis "olduğunu söyleyip ellenmeyeceğine dair konuşup bir an önce konuyu kapatmaktı ki o an hızlı bir karar verip ikinci, seçeneği seçtim.O kadar tuvalet eğitimiyle ilgili yazı okudum hatta seminer de işlememize rağmen hiçbir şey aklıma gelmiyor.)

Benim şu iki günde edindiğim izlenimler

*çocuğa sorduğumuz da aldığınız cevaba ilk gün asla inanmayın

-oğlum çişin var mı?(3-5 dakikada bir sorulur)
-ayır anne ok
-oğlun çişin var mı?
-okkkk
oğlun çişşin var mı?
-annem varrrr gooooşşşşşş
-????????????????????(yapmış ona var diyormuş:))Şimdi gülerek yazıyorum da hiç öyle de komik bir durum değildi.
Evi habire suluyor:)

*Çocuğu klozete oturtmuş , çişini yaptırmış ve sizin kalk demenize rağmen hala var diyorsa inanın

-oğlum hadi kalk çişini yaptın
-ayır varyyy daha
-ama yaptın oğlum(yapması 20 dakika sürdü)
-ayır vayyyy
-ııııııııııııhhhhhhhhhhhhh
-aaaaa aferin oğluma (45.dakika:))kakasını da yaptı:)


İnanın sırtım ağrıyor banyo da oturmaktan ,bugünüm banyo da geçti diyebilirim ki bu kayıta saat 13:45 de başladım bu saatte 19:30 bitireceğim inşallah(bir yandan da oğluma hadi çişe diyorum:))Ben de ojelerimi yanıma aldım orada bekledikçe renk değiştirip sürüyorum:))Aaaaa Kitap okuyayım en iyisi buraya yazarken aklıma geldi:)

37 yorum:

  1. Allah yardımcın olsun canım.Evler sulanmadan, birkaç kez kakalara basılmadan altından kalkılmıyor maalesef.Ama sonra çok da çabuk unutuluyor bu günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy hep böyle olmaz dimi:)2 gün gitti umarım daha kötüleri olmaz:)
      herşey böyle değil mi zaten ,söyleniyoruz konuşuyoruz bir bakmışız yeni gündem için yazı yazıyoruz:)
      sevgiler

      Sil
  2. Ay ne alemsin Bigom :) bak hiç aklıma oje sürmek gelmemişti.Canım baya sıkılmıştı tuvalette Yağız'ı beklerken :( Çok yaratıcısın çokk :))
    Bakalım ilerleyen günlerde Mert neler yapacak , lütfen an be an bildir ,eğlenceli oluyor :)
    Maşallah güzel gezmişsin , ne güzel olmuş...Mert beyin fotoğraflarına bayıldım ,tam pozcu bu çocuk , ne güzel pozlar vermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merak etme bana da mert söyledi bayılıyor oje sürmeme:)
      ilerleyen saatlerde bir alta kaçırma bir de 20 daika sonunda tuvalete yapma gerçekleşti:)
      bayılıyor aynı ben heheeeeeeee:))
      özlemişişm be ilknur buraları:)

      Sil
    2. bizde seni özledik ,sürekli kaçıyorsun şekerim :)
      Mert beyin maşallahı var ,baya baya çişliymiş :)
      yağız kendini kasıp yapmıyordu :)
      Yaz ayları çiş ayları galiba , anneler havaların ısınmasıyla hemen tuvalet eğitimine başlıyor...

      Sil
  3. :)) son paragrafina cok guldum:)) WC. egitimi icin sana bol sans diliyorum. eninde sonunda tuvalete yapmasi gerektigini ogrenecek. sen gevsemeyi kaybetme, yoksa cocukta stres oluyor. Ananemin dedigi bir soz geeliyor aklima "sen hic ilkokula gidip de altina yapan cocuk gordun mu?" diye. ben gormedim:)

    Yesilin dostu Bursa sevilmez mi? ahh o seftalisi yok mu? yediniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şansa ihtiyacım olacak çok sağol:))
      aslında herşey oacağına varıyor da biz stres yapıyoruz ,hoş ilk defa baya bir relaxım:)ne kadar sürer allah bilir:)Annene hürmetler doğru söze ne hacet.
      Hakikatende yeşil dostu bayıldım.Yok yemedim:((

      Sil
  4. gezmek gibisi varmı, iyi yapmışsın wallahi:) fotolara da bayıldım, otobüsler ne kadar gelişmiş görmeyeli... tuvalet eğitimi, meme bıraktırma, yanlız yatmaya alıştırma...ooo çok iş var çoookkk bize de gelicek sıra daha... kolay gelsin datlum...

    YanıtlaSil
  5. öyle kolay degil yanrum tuvalete alıştırmak sen geç kalmışsın hayatım çekiceksin biraz ben bir hafta oturdum gece gündüz uyumadım diyebilrim çok sabretmen lazım:) ne güzel moral verdim dimi:)))))))))
    nede güzel olmuş geziniz e hani kestane şekerleri minik luşum cıkc cık:)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaaaaaaaa sen yapma be kuşum insan gelir bilgilerinden faydalanmamı sağlar ama yok nerde anca "taş"geliyor:)
      bir hafta da bitiyor mu peki ya ,o zamn 2 gün gitti kaldı 5 gün:))bak bir haftada bitmezzse kapına dayanırım kendimi proğramladım şimdi:))
      sorma lamadım sağosun teyzem ne ye elimi atsam almaya çalıştığından utandım almadım yoksa getirecektim.Ya böyle de misafirperverlik olmaz ki bak şkerek bile almadan gelmem sebep oldu:))
      öperim kuşum
      haaa varsa tüyoların eğitime dair seni bir alt tarafa yorum kısmına alayım şeker:)

      Sil
    2. ne istersen veririrm:P
      banner ne mi allahta seni :)))))))))))))))
      hani başlıgın yazıyorya blogta hani resim çiziyosun senin oglan uyuyor onu diyom:)))))))))))))

      Sil
  6. Allah kolaylık versin umarım en kısa sürede tuvalet eğitimi başarılı bir şekilde sonuçlanır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin amin inşallah .sağolasın arkadaşım:)
      sevgiler

      Sil
  7. Mert'e bayıldım bence mert eğer tuvalete oturmaya başladıktan sonra kendiside istiyorsa bence en geç 1 haftaya alışır diyorum biraz sabır.Zaten anne olupda sabırlı olmamak mümkün değil.



    Bende bloğuma bekleriö:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya geldm geldim:))
      şükür alıştık artık tamda dediğin gibi 1 hafta sürdü gerçekten
      sevgiler

      Sil
  8. Sezo, ne alemsin sen ya:) Gezmişsin, dinlenmişsin, süper;) Çocuklara tuvalet alışkanlığı kazandırmak zor oluyor ama öğrendiği zaman çok rahat oluyor, özellikle erkek ise;)))Hoşgeldin ve lütfen arayı bı kadar açma;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok iyi oldu bu gezi gerçekten.evet dediğin gibi bir pet şişeye bakıyor çişleri:))
      canım sağolasın:)

      Sil
  9. Ne güzel yerler öyle o yakışıklı çocuk da kim öyle çok şeker maşallah .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem oğlum galiba:)))
      sevgiler adaş

      Sil
  10. Alemsin sezobigo,
    Öncelikle Oylat'a bayıldım, ablamlar gitmişti, ben zaten pek severim böyle yeşilin bol olduğu yerleri.
    Tuvalet mevzusuna gelince, bu yaza çalışmalara başlamyı düşünüyordum ben de ama korktum biraz şu okuduklarım üstüne :) 'konik' be senin oğlan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      hemide ne yeşil gözün gönlün doyuyor resmen:)
      kolaylıklar dilerim esracım ama merak etme ilk 3 günü sıkı tut gersi çorap söküğü:)
      konik konik:)

      Sil
  11. hay çok yaşayın ana oğul ne guldum çok şekersiniz.Tabi birde halime yandım bende yakında banyodan post yayınlarım artık :P Gezmek çok iyi gelmiştir eminim.Bende fırsat buldukça çıkıyorum.İnşallah bir gün yüzyüze de tanışırız canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooyyyy sevtapcım allah kolaylık versin sana senin işin iki kat ya:))az kaldı sevtapcım emin ol güzel günler ,gezmeli günler yakındır:))

      Sil
  12. Birgülcüm, iyi gezmişsiniz ne güzel. :)

    facebooktada konuştukya, benim kızım da artık çişten kurtuldu. Tek tek buraya neler yaptım anlatmayım. :-D (Tembel ben)

    Onun çiş geldi demesini bekleme, sık sık hadi çişe gidelim de hoop oturttur lazımlığa :)))))

    Sana kolaylıklar diliyorum. :)(:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hobim vaktim nurcanım:) gezdik gezdik:)
      seninki erkende başlamış maşallah size ne diyeyim imrendim:))
      sağolasın bitirdik ,oolleyyyyyyyyyyyyyy:)

      Sil
  13. Oylat çok güzelmiş inşallah bir gün gitmek isterim :) tuvalet maceranıza çok ama çok güldüm :)))''evi habire suluyor'' alemsin yaa:)) bakalım biz neler yaşayacağız :))tabii seneye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten şahane ,görülesi bir yer .umarım gidersin görürsün bu güzelliği.
      :))allah kolaylık versin size şimdiden .
      sevgiler

      Sil
  14. tatlım nerelerdesin sen ya görüşemez olduk... paşada büyümüş maşallah... sulasın canım boşver evler böyle sulanmadan öğrenilmiyor maalesef... ben sulamayı geçtim kakasını bile temizlemiştim koltuğun arkasından... böyle böyle öğreniyorlar zaten... çok öptüm paşayı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım neclam yokum bu aralar kış iyiyidi de yaz ııhhh olmuyor hep bilgisayar başında:)oooo bende temizledim malesef ama şükür bitti şimdi o boklu günler:))
      ben de seni ve oğlunu çok öperim.

      Sil
  15. Ne güzel geçmiş. Öpüyorum ufaklığı :)

    YanıtlaSil
  16. Sezo bigo paylasimin cok guzel..guldum yaa gece gece..canim..ufaklik:))) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu bana yüzleri güldürebiliyorsam:))
      sevgiler

      Sil
  17. Fikir harika beklemekten sıkılınca ojenin kurumasını bekler çocuklara çatmayız:)))))) Birde beni aydınlatın lütfen neden tuvalette bu kadar çok oyalanırlar???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))))))))
      ayy bilsem sorun çoktan çözülmüştü zaten:))
      öğrenirsen bana da haber ver lütfen:)

      Sil
  18. derya tam da dediğin gibi 1 hafta sürdü şükr rahatım şimdi:)
    geldim geldim:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Birgülcüm çok tatlısınız çok, geçen yaz yaşadıklarım aklıma geldi bak şimdi:)

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)