Sayfalar

8 Mart 2012 Perşembe

BİR TRUF MACERASI

Oğlumla gecen gün kek yapmak için kolları sıvadık,her zaman ki kek tarifinden farlı olaak yumurtanın sarısı ile şeker  beyaz renk olana dek çırpılacak  yumurtanın beyazı ile bir fiske tuz da kremşanti kıvanmına gelinceye dek çırpılacaktı sonrasında diğer malzemeler yumurta sarısı ile çırpılmış karışıma eklenip en son beyazı çok karıştırmadan eklenecekti ama bir sorun vardı beyazı katı bir kıvam olduğundan  diğer malzemeyle özleşmedi biraz fazla karıştırınca da sönmeye başladı.Bende herhalde böyle oluyor deyip fazlada ellemeden mufin kaplarına koyup fırına verdim.Görüntü şahaneydi ,iyice kabarmıştı ,biraz soğuyunca tadına baktığımda ise çok karışmadığından yumurtanın beyazı tuzla çırpıldığından ve diğer malzemeyle iyice karışmadığından tuzlu tadıyordu:)Beyazı karışmış yada yumurtanın sarısı ile iyice karışmış olan tarafta sorun yoktu ama yine de sonuç fiyaskoydu.Ben evdeki yiyecek bir şeyi atmaya çok zor kıyarım çünkü israf olduğunu bilmek beni acayip rahatsız eder ,bütün gün bunu bulamayan var derim ve kendimi yerim.Neyse kalan keki değerlendirmek gerekirdi bende ne zamandır aklımda olan "TRUF"için ilk işaret deyip girdim mutfağa.
Baktım malzemelerden krema eksik tarifin yanında krema yoksa tereyağı ve süt olur yazıyordu,bende "tamam oldu bu iş "dedim:)
Önce kekleri bir güzel rondo dan geçirdim ve bir kaba aldım.Sonra tarifte kremayı kaynatın diyordu bende de süt ve tereyağ vardı .Ben ne yaptım koydum süt ile tereyağını bir güzel kaynattım:))Baktım ki üzeri kesik kesik oldu ve daha önce hiç kaynattığım bir krema olmadığından böyledir herhalde deyip evdeki çikolatayı da içine katıp erittim ve kekin üzerine boca etim.Başladım güzel güzel yuvarlamaya ve evdeki malzemeyle süslemeye.Resimlerini çektim "TRUF"ları dinlenmeleri için buzdolabına kaldırdım geldim uyuyan oğlumun yanına girdim.Yok uykum gelmiyor bende düşünüyorum akşama neyi nasıl yapayım diye işte o anada yıldırm gibi şimşek çaktı kafamda:)
"Yaaa ben yanlış yaptım demek ki" diye söylenmeye başladım.Evet kesin yanlış yaptım neyi mi?
Büyük ihtimalle krema yerine söylenen süt ile tereyağ benim yaptığım gibi yapılmıyordu.Tereyağ ve çikolata benmari usulü eritilip karıştırılıyor süt de daha sonra kekin üstüne dökülüyordur yani benim yaptığımdan daha mantıklı:))


Gerçi görüntü fena olmadı ,eee tadı iyi artık bir daha ki sefere yukardaki malzemeyi daha doğru kullanrak yaparım:))


               DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN 
 Her kadının bir gün değil ,hergün insanca yaşadığı çok sevilip çok çok çok sayıldığı  günler olsun inşallah.

SEVGİLER VE  SAYGILAR EFENDİM:)

34 yorum:

  1. Elde kalan kekleri degerlendirmek icin süperdir truf yapmak!bende hep kremayla yaparim,senin gibi denemedim ama emin ol hepsi gecer,eline saglik canim,afiyetler olsun !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağolasın .evet afiyet oldu eşimle oğlum bir dadandılar ki sorma:))
      sevgiler

      Sil
  2. canım bnm canım hiç truf yemedim:D yemek için sana bi gelsem ne yapsam:D ama kekleri rondodan aynı anda mı çektik acabası??? neden dersen eger :D benimde kekim sert oldu hiç olmaz aslında:P rondodan çekip pudingle yaptım dün bugün facede ekledim hatta ama ben böyle yapıldığını bilmiyordum bir daha sert kekte truf macerası yaşamak istiyorum bende:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek gel başımın üstünde yerin var .valla ne zamn istersen buyur gel lütfen:)
      bilmem ki:))
      aslında bende öyle düşündüm:)aynı düşünmüştümde bu tarifi ne zamn istiyordu yapmak.Ama bu maceranın sonu pek lezzetli haberin ola:))

      Sil
  3. tarif de nasıl kremayı kaynatın yazıyor anlamadım .Çünkü kaynayınca krema da kesilir neyse görüntü gerçekten çok hoş biz de de kek ilk gün yeniyor bitmezse baya sürünür iyi fikir oldu benim için de thanks...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilcim demek ki ebde sorun yokmuş o vakit öyle oluyorsa:)
      tadı da gerçekten süper belirtmek isterim:)
      ne güzel 3 çocuk olunca böyle güzel güzel bitiyor işte.Bizde yiyen bir ben varım bende yemek istemiyorum hepsini malum bir yerlerde karşıma çıkıyor sonra:)

      Sil
  4. tutumlu becerikli gelin seniiiii:) maşallah maşallah....eee sen yaparsında güzel olmazmı? ellerine sağlık. sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) dimi ben yaptım güzel oldu:))dermişim.canım gel beraber yiyelim:)

      Sil
  5. Ayni anda ayni seyi denemisiz Sezocum :) ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa sendemi şeyma?:))canım sağolda seninkinin resmini yayınlama lütfen çöküntü yaşamak isttememde:)

      Sil
  6. İlahi Sezobigo ellerine sağlık. Ekonomik zorlukların tavan yaptığı bu yıllarda değerlendirme çok yerinde olmuş ve çok da lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değerlendirme blogcuların diğer adı olabilir kimse bişey atmıyoya:))
      sağolasın sevgiler

      Sil
  7. Aklımın bir köşesine yazdım değerlendirme tarifini.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden afiyet olsun o vakit:))

      Sil
  8. Bayağı yorulmuş uğraşmışsın canım, ama neticeyede ulaşmışsın, Afiyetler olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonuç güzel oldu o yüzden gerisini unuttum bile:))sağolasın

      Sil
  9. he hee yine süpersin yatarken mi çaktı şimşekler.Ama brova sana problemi kendin çözmüzsün bile..Afiyet şeker olsun canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şulem doğrusu böyle dimi usta:)
      sağolasın canım:)

      Sil
  10. ben de kolay kolay dökmem yiyeceği. ve sırf dökülmesin diye yediklerim yüzünden yarım dünya gibi oldum.

    keki değerlendirmenin en güzel yolu. eğer hemen tüketilecekse içine elma rendesi ya da muz da koyup yoğrulabilir. ben dr oetker in trufını yaparken çok zorlanmıştım.

    bir de truf mı truffle mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyyy aynıyız aynı:)bazen diyorum yeme kalsın ama yok atılmasın diye doğru mideye:))çok kolay nilhanım gerçekten.Hem o kutular kolay olsun diye sattılmıyor mu:)??
      ayy bileydim adını doğru yapardım ne ise bilmem ama tadı güzel:)

      Sil
  11. Bende kolay kolay dökmem özelliklede ekmekleri hiç ziyan etmem..Çoğumuz aynıyız,ziyan olmasın diye yiyoruz..Keki çok güzel değerlendirmişsiniz..Elinize sağlık..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hele ekmekler dimi hep çöpe gider:(
      çok teşekkür ederim .sevgiler benden efendim:)

      Sil
  12. ne alemsin ya...Bana da oluyor bazen böyle :)
    Sakinlesince dank ediyor kafama hersey.
    Neyse ellerine saglik.Görünüs güzel,tadi da öyledir eminim :)
    ÖPÜYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      çabuk karar vermekten kaynaklı sanırım :)
      tadı çok güzel oldu gerçekten.
      bende seni öperim aslım:)

      Sil
  13. ellerinize sağlık.hepimizin günü kutlu olsun sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sağolun:)

      Sil
  14. tam macera olmuş:)ellerinize sağlık ve teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      ne demek efendim buyrun beraber yiyelim:)

      Sil
  15. iyi kurtarmissin durum canim :) ellerine saglik guzel gorunuyor trufflar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni hali eskinden çok çok iyi oldu yani değişim yaradı keke:)
      sağoalsın:)

      Sil
  16. aynı gün aynı trufflardan yapmıştık :)
    bende evdeki kalan keki değerlendirmiştim kafama göre takılmıştım içine ne vrsa eklemiştim:)

    eline sağklık görüntü çok güzel görünüyor boş ver tadını dermişim:)

    sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet truff günü olsun yaptığımız gün:)sağolasın
      sevgiler

      Sil
  17. hehehe,çok tatlısın Bigo ya :)

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)