Sayfalar

26 Aralık 2011 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 70.HAFTA(YA ARMAĞANIM)

                                             REÇELLİ KURABİYE

Ülkü ye armağanım olsun aşağıdaki tarif.Uzun zamandır düşünüyorum ve bilinmedik bir tarif peşindeydim ama olmadı,zaten ne zaman özensem hep bir aksilik çıkar.Bu tarifi bir yerden almıştım ama tepsiden çıktıklarında dümdüz olmuşlardı ,tadı güzel görüntüsü berbat olunca bu işe ben el attım ve içinde değişik yaptım(çok anlıyorum ya:)Yani bana ait bir tarif oldu benzerleri olabilir ama birebir taklitlerinden sakının:)







malzemeler;
-150 gr margarin-tereyağ(yarı margarin yrı tereyağ kullandım)
-1 yemek kaşığıı buğday nişastası(ki kendim kattım kıyır kıyır oldu-kıyır kıyır doğru kelime mi acep)
-3 yemek kaşığı pudra şeker
-aldığı kadar un
-vanilya
-kabatma tozu(yarısını koydum -bir önceki düzleşmeyi buna bağladım birazda fazla koymuş olduğumdan düzleşmiş olduğunu düşünerek yarım kullandım)
-1 limon kabuğunun rendesi
-1yumurta sarısı(beyazı dışı için)


margarini iyice çırpılır krema kıvamına gelince yumurta beyazı hariç tüm malzemeler katılıp yoğrılur.Ele yapışmayacak kıvamda küçük parçalar alınıp yuvarlanır ortası bastırılır.Yumurta beyazına batırılıp tepsiye dizilir.180 C de pişirilir.
Çıkınca oyuk kısmına reçel konulup (bende çikolata parçacıkları koydum birkaç tanesine öyle fırına attım ama pek beğenmedim -oğlum tek onu beğendi-)biraz dinlendirilir.

AFİYET OLSUN.


25 yorum:

  1. naamm namm..
    ahh olmalıydı şimdii:))
    ellerine sağlık canımm...
    çok lezzetli görünüyorlar:)
    muhabbetlee:)

    YanıtlaSil
  2. ya sezom bende hediye armagan kısmını anlamadım ya bi kaç blogta gördüm ama çözmedim kurabiyeler hazır çeşitli olanlara benzemiş elerine saglık cnm ama yiyemiycegim çayı aldım rengi süper:D

    YanıtlaSil
  3. kıyır kıyır denir hep.herhalde doğrusudur diye düşünüyorum. doğrusu olmasa da biz seni anlıyoruz sen rahat ol. Kurabiyelerin başına gelen zaman zaman hepimizin malumu. Ama sonunda iyi bir iş çıkmış ortaya. ellerine sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bigom allah aşkına bana da anlatıversene şu margarin nasıl çırpılıp krema haline geliyor? yahu hepsi mikserin teline yapışıp kalıyor :(

    YanıtlaSil
  5. Çayın yanında da harika olur ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyorlar, ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık, bende de öyle marifetler olsa keşkeee, hep içim gidiyor :)

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyor canım,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. çoook güzel görünüyo...ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
  10. ooo çok hamaratsınız Bigooo hanımmmm :))))))))))))
    dmktürmüşsünn ,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. birtutamkekik çok teşekkür ederim
    sevgiler efendim:)

    maviiimm ;neyi anlamadın sen sor ben anlatayım anlamışsam tabi:)güzel görünüyor demek sağol canım benim.sende bendensin demek yani çaycı.Bir araya gelelim demliyelim bir çaydanlık içer içer muhabbet ederiz.

    tombul tarifler hı demk kıyır kıyır:)dimi ama maksat anlaşmak:)
    sağol teşekkür ederim güzel bakıyorsun demek
    sevgiler

    muçizem :)))))hahhaaaaaaa çırpıcını şöyle kıvrık teli vardır ya hani vida gibi dönen ha işte onla yumuşayan margarin onla çırpılır çırptıkcada kreme kıvamına gelir arkadaşım:)canım ya :)))))))

    aylin sağolasın arkadaşım.

    noblesse teşekkür ederim.

    maya yaparsın yaparsın hele evelen vaktin olsun sıkıntıdan yaparsın:)

    otuzundan sonra çok teşekkür ederim sağolasın

    YanıtlaSil
  12. Yine tok karna gördüm Allahtan.yoksa tarifleri ve resimleri görünce fena oluyorum.gece yarısı inlemeler başlıyor artık:)amaaa tarifi kaydettim en kısa zamanda denenecek!teşekkürler bu tatlı paylaşım için.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. olsada yesek gece gece canım çekti ellerine sağlık birgülcüm :)

    YanıtlaSil
  14. kizz sezoo yanda farkettim seb butun cekilislelre katiliyon kazandin mi bari :) bak solim ilknurunkii benim :)

    YanıtlaSil
  15. alanay iyi ozman vizdan yapmıcam:)yap güzel bir tarif şimdiden afiyet olsun canım.

    serap- asya hoşgeldin nihayet geri geldin sağol canım benim.

    gülom sorma umut dünyası bizimki ama yok bu kaçıncı bilmiyorum :)))yaaaa kaptırımıyım hem kazanırsa üstünde resmini çekip yayınlayacak haberin ola:)

    YanıtlaSil
  16. şimdiden mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum herşey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
  17. Sezzoomm ayy ben kazanayimm, yayinlarim sekeriimm :)) Desemdeee inanmaaa :)))

    YanıtlaSil
  18. Ben gecen recel aldim.Türk bakkalindan bu kurabiyelerden yapmak icin.
    yapamadi bir türlü ama sen yapmissin,
    ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  19. Çok lezzetli gözüküyor çay sevmeme rağmen benim gözümde çayı bile iştah açıcı hale getirmiş :)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. gönül çok teşekkür ederim güzel dilekerlin için sağolasın.

    gül bence ilknur bunu giyip öyle tanıtmalı ne dersin:)))))))))))ilknur beni öldürecek.:))

    aslıcım sende kaçmaz sen 4 tane birbirinden güzel şey hazırlamışsın bu etkinlik için bunu mu yapmadın aşkolsun:))öperim aslım

    şerifecim çok sağol canım benim şimdi sen hamilesin ya ondan iştah acıcı gözüküyordur sana :)

    YanıtlaSil
  21. ama süper olmuşlar üzerindeki lezzetler de cabası canım yani kalori üzerine kalori aldıracaksın bize =) aman neyse yeni yılda zayıflanır değil mi =) nefis görünüyor ellerine sağlık canım =)

    YanıtlaSil
  22. ellerine sağlık...Ama anlamadım margarin çırp krema olsun!!!

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık. :)

    Bu arada kuşlardan haber aldım, saten gecelik kazanmışsın. :))

    Demedimmi sana, olmaz olmaz deme, bana çıkmaz deme oh oh ya çıkarsaa diye... :))

    Oy oy burada koptum. :)

    Hediyeni alıp çekmeceye atmak yok he, boy boy foto isteriz. :)) (içinde sen olan) dicem bana kızacaksın. Tamam kabul ediyorum, son yazdıklarıda gıcıktım. :))

    Tebrikler canım. :)

    YanıtlaSil
  24. MEKİLAM BOŞVER kiolyu maksat ağzımız tatlansın:)
    sağolasın.

    ballı lokmam:))canım benim krema olmuyor krema kıvamına geliyor .Yumuşak margarini fazla çırpınca biraz kıvamlı krema gibi oluroondan bahsetmiştim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  25. hobimvaktim artık bu benim sloganım olacak valla işe yaradı:))))))))
    ya giyip yayınlardımda biliyorsun baştan beri yüzümü göstermiyorum yoksa ne olacak altı üstü(hoş altı yok:))bir gecelik:))
    canım sağol(gıcık deme kendine çok seviyorum seni)

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)