Sayfalar

30 Kasım 2011 Çarşamba

PELTELİ MUHALLEBİ

Yaşadığım olaydan sonra destek vermek için yorum yazan ,telefon eden herkese sonsuz teşekkürler.Açıkcası şaşırmadım desem yalan söylerim.Beni  Kıbrıs tan arayan neclaya, Avusturya dan  arayıp düşmediği için mesaj gönderen ,benim için üzülen üzüldüğünü paylaşan  aslı ya, iki çocukla o kadar meşgulken bile  beni arayan mümine ye  ve yağız 'ın güzel annesi ilknur a aradıkları için teşekkür ederim .Mesajlarıyla bana destek olan maviii me , sevde ye  ve güzel yorumlarını esirgemeyen herkese çok çok teşküür ederim.Nasıl iyi geldi anlatamam allah razı olsun herkesten.


Şimdi size ağzımızı tatlandıracak bir tarif vereyim .Gerçi tarif sevgili Aylin e ait  .Ben tarifi uygulayacağım zaman bir baktım (ne akla hizmet bilmiyorum nar ı peteğin dibine koyduğumdan kabuğu taş gesilmiş yani suyu çekilmiş olduğundan iki ye kesemedim.İlginç olan içi sulu ama kabuk suyunu öyle çekmiş ki taş gibiydi.Bende hemen oğlumun mandalina yemediğinden ,pelteyi mandalinalı yapmak istedim.İyi ki yapmışım ben de ,oğlumda çok sevdik.Ama narla da deneyecğim.






Pelteyi yazın çilekle yapmayı çok severim ve öyle yerdim.Bu tarifin muhallebisi de hoşuma gitti ikili olarak eminim güzel olacaktır.İşte malzemeler


1 litre süt

3 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı nişasta

1 su bardağı tozşeker

1 yemek kaşığı tereyağ

1 paket vanilya

Pelte için ise

1,5 su bardağı nar suyu(ben mandalina kullandım)

yarım su bardağı su(arzuya göre)(ben unuttum yani arzum kullanmamaktan yana oldu:)

1 yemek kaşığı nişasta

2 yemek kaşığı şeker


Tarif için Teşekkürler aylin.

41 yorum:

  1. merhaba canım, tarifi aldım, iyi olmana sevindim, oğluşu benim için öp:)

    YanıtlaSil
  2. denemek istiyorum bunu.. çok gördüm bloglarda da.. bir gayret verse de Rabbim, silkinsem şöyle yapsam:)

    İyi olmana çok seviniyorum.

    YanıtlaSil
  3. Tekrar iyi olduğunuza sevindim Sezobigocum...

    YanıtlaSil
  4. çok severim mandalinayı ve onunla yapılan herşeyi ellerinize sağlık,nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. canım benım hosgelldın ıyı olmana cok sevındım muhallebı harıka gorunuyor blogunun yenı gorunumu de oyle,sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Hoşgeldin canım,tekrar geçmiş olsun.pelltede süper gözüküyor,ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  7. sezom sezom:d senide yerim muhalabinide sayfanıda güzelim:D:D sayfan ne güzel olmuş ya çok begendimm tasarımcı ruhlu arkadaşım kimsede görmedigim sade bir sayfa olmuş :) gelelim pelteye e ben madalina peltesi almıştım dr otkerin e yani yapabiliyomuyduk böyle alah alah :D:D:D bak yeni bişey ögrendim sayende elerine saglık cnm bnm gene yüregimi oynatın adımı yazıp seni bi yakarlsam yanacıklarından öpecegim:D:D:D:D

    YanıtlaSil
  8. Peltenide senide yerim kız nasıl yapcez bunu onuda anlataydın ya herkes benim gibi yapamayabilir yani :))

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık. Çokta şık hazırlamışsın :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. tekrar geçmiş olsun, çocukların çok seveceği bir tatlı bu, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. fadişim yap güzel oldu beğenir eminim oğlun:)öperim fadişim bir şartla sende oğlunu öpersen.

    müminem sen iste neler yaparsında işte sevmiyon biliyorum mutfak işlerini yakın olsak valla getirirdim ben:)
    iyiyim şükür allaha.(sayenizde efem)


    gönülcüm sağolasın arkadaşım.

    anne eli gibi bende ilk defa bu sene bu kadar yedim yetmedi tatlıya bağladım :)deneyin derim:)
    teşekkürler


    zeymuran çok teşekkür ederim iyiyim çok şükür.ya bloğu bu hale nasıl getirdim diye bir sor ama cevap bekleme çünkü bilmiyorum hatta bir ara korktum başına birşey gelecek diye anlamıyorum ama seviyorum oynamayı:)
    sevgiler

    otuzundan sonra (profil resmini çok beğeniyorum çünkü çok severim türkan şorayı)çok teşekkür ederim
    sevgiler


    maviimm :)))bu sammimiyet bir gün bizi buluşturacak bak demedi deme:)
    ayy tasarımcı mı yukarda da yazdım inan hep değiştirmek istiyorum ama beceremiyordum ve korkuyordum canım sıkkın olduğu dönemde kafayı dağıtmak için yaptım ama nasıl dersen bilmiyorum:))yani resimleri ayarlamak zor eklemek zor ama bu kadar olduya şükür diyorum ama uğraşacağım çünkü hoşuma gidiyor(tabi bloğu yedekleyiyim yoksa tümden kaybedebilirim:))
    canım benim sen biliyorsundur yada atlamışsındır yoksa kaçarmı senin gibi hamarat hatundan:)canım benim çok öperim mavicim.öp kabul:)

    ülkücüm alemsin valla yazarken gülüyorum:)ne bileyim dur anlatayım:)))))))))(valla resmen kendi kendime gülüyorum evin içinde)

    muhallebi malzemeelri hepsini koy tencereye karıştıra karıştıra pişir kıvamını çok koyu yapma çünkü birgün bekleyince daha da koyulaşıyor.
    ayrı bir kapta pelte malzemeleri koy kısık ateşte pişir ama çok kaynatılmazmış yeni öğrendim bir iki dakika kaynattıktandan sonra bekle kapat.
    hazırladığın muhallebiyi kaplara boşalt üstüne pişirdiğin pelteyi.Bırak soğusun(aylin 4 saat demiş)sonra otur ye:))))))))))))allahta seni güldürsün:)

    YanıtlaSil
  13. Gül yavrum gül sen hep gül :) Amin :)

    YanıtlaSil
  14. tatlım
    böyle durumlarda pek konuşacak laf bulamadığımdan ve kem küm edip daha bi sıkıcı hal yaratmak istemedğimden ben bilhassa aramadım.yoksa adını yazdıklarınla aramızda teli sende var mı muhabbeti dönüp durmuştu.
    ay her neyse
    bu tarifi ben bilirim işime gelince yaparım lakin evde benden başka yiyen olmaz .o yüzden hevesle yapamam.öyle işte:)

    YanıtlaSil
  15. senden haber alabilmek ayrıca bu haberin içinde iyi olduğunu bilmek beni çooook mutly etti
    Tarifin burdan süper görünüyor ilk fırsatta yapılacaklar listesine eklendi

    YanıtlaSil
  16. ayyy ne tatli bir dönü$ olmu$...
    Pelteyi hic yapmadim,hatta yemedim galiba :)
    icimi ferahlatti yazin.
    öpüyorum coookk

    YanıtlaSil
  17. ahu sen aylinin kilere bakmadın galiba onunkiler yanında benim ki sönük geldi gözüme :)şükür tadı tutturdum.:)


    noblesse çocuklar mı?en çok ben yedim desem:))
    teşekkür ederim.

    ülkü adını yazarken bile gülüyorum desem :)))alemsin ya.


    sevgicim sen konuşma yaz lütfen ben biliyorum merak etme bu duyguyu çünkü bende bu durumlarda bilmem konuşmayı dururum.Canım benim yazdığın yorum hala aklımda iyi geldi o yrumlarda sen merak etme.
    hem niye beğenmiyor seninkiler bak şimdi.neyse biz yiyelim güzelleşelim bari:)

    şerifecim biliyorum hissediyorum duygularını rahat ol lütfen iyiyim şükür takmıyorum kafama yoksa geçmez hayat.Ne hayatlar var benimki onların yanında şımarıklık kalır bir çok kadın neler çekiyor.hala van sallanıyor sobadan çocuklar ölüyor bunları düşündükçe halime şükrediyorum.
    iyiyim allaha şükür.

    yap paşa oğlun sever belki:)

    aslıcım tamda dediğini yapmak istedim güzel başlamak.
    hisleri güzel arkdaşım.(iyi birşey demek istedim bilesin:)
    ne mutlu bana o halde.

    YanıtlaSil
  18. Ne çok mutlu oluyorum sen/siz gülünce :)

    YanıtlaSil
  19. bigom, o ne guzel bir tarif oyle. Diyetteyiz ama, vahapcigima yaparim. Canim iyi olmana cooookk sevindim. Seni arayamadigim icinse kendimi kotu hissettim :((

    YanıtlaSil
  20. canııımmmm iyi olaman çok sevindim çok:) öpüyorum kocaman

    YanıtlaSil
  21. ben daha yeni gördüm yazılarını bir müddet girememiştim bloguma canım neler yaşamışsın öyle çok üzüldüm gerçekten, herşeyde bir hayır vardır demekten başka ne gelir elimden,ama sen beni hiç şaşırtmadın hemen toparlanmışsın ne güzel, Allah bir daha böyle şeyler yaşatmasın diyorum canım...
    Sen harika bir insansın yaa, bu kadar şeyden sonra böyle tatlı tarifi vermen beni gülümsetti ve sevindirdi olsada yesek bigo dedim ellerine sağlık canım. Bu arada sayfa görünümün süper olmuş sevgiler....

    YanıtlaSil
  22. Hımmm güzel gözüküyor ama şu aralar okuduğum kitaba göre yapmamam lazım bu tarifi.

    Çok da güzel, ellerine sağlık.

    Karatay cı anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  23. canım tekrar çok geçmiş olsun.tarif enfes görünüyor.yakın zamanda denemek isterim tam oğluma göre görünüyor:)teşekkürler sana ve Aylin hanıma.sevgiler..

    YanıtlaSil
  24. Canımmm numaran yoktu arayamadım seni kusuruma bakma ne olur.İyi olmana inan çok sevindim.
    Sayfan da gayet hoş olmuş keyifle yaz canım benim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. ülkü mutlu olabilirisn o vakit:)

    gülcüm hiç önemli değil aramamış olman biliyorum ki benile birlikte üülün şimid benimle birlikte seviniyorsun.
    yap sever belki ama oğlun kesin sever muhallebi kısmını benden söylemesi.

    dilekcim bende seni öperim .gelin hanım:)


    suzan sağol güzel sözlerin için.güzel bir başlangıç olmasını istedim bu tatlıda üzerine geldi:)
    Sayfayı beğenmenize çok sevindim.
    çok teşekkür ederim yorumun için sevgiler


    çiğdem hayırdır yoksa diyet mi diyecepim ama baktım sayfana yani kopya çektim.hadi kolay gele diyryim o zaman.
    hııı isminden önce yazmışsın zaten:))

    alanay çok teşekkür ederim afiyet olsun şimdiden oğluna:)

    aylin çok sağol.önemli değil .
    sevindim beğenmenize.

    YanıtlaSil
  26. böylesi de çok lezzetli olmuş tatlım:)
    ellerine sağlık...
    sayfanızın yeni hali de çok cici olmuş:)
    nice güzellikleri beraberce samimiyetle paylaşabilmek dileğimle..
    :)
    sevgilerimle canısı...
    öpüyorum..

    ayşegül...

    YanıtlaSil
  27. Ellerine sağlık ,göze güzel görünüyor..Tadından yenmez kesin...Ee sırada dikişler mi şekerciğim..Özledik emekçiklerini...

    YanıtlaSil
  28. Canım iyi olmana çok sevindim.Tarif için teşekkürler çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  29. İlknur be kızım ne yaptın dikiş dedin ya don diker şimdi bu kadın :))

    YanıtlaSil
  30. bİGOM ÖZÜR DİLİYORUM. SANIRIM KAÇIRDIM. Umarım ben yazana kadar herşey yoluna girmiştir. geçmiş olsun cnm

    YanıtlaSil
  31. Canım benim; benzer bir tatlı benim de arşivimde bekliyor limonlu olarak..Ellerine sağlık, bayılırım böyle alt-üst tatlılara..Seni 'tatlı' ve iyi gördüğüme sevindim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  32. Bigocum, yavaş yavaş toparlamaya başladın anladığım kadarıyla. Buna sevindim canım.

    Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  33. Canım benim uzun süredir gelmiyorum bloglara geç te olsa geçmiş olsun diyeceğim ama geçmiş çok şükür kusuruma bakma senin derdin böyle benim derdim başka türden hayat böyle işte bazen kendi derdimize düşüp sevdiklerimizi atlayabiliyoruz .Ama geçmiş çok şükür allah sana sevdiklerine hepimize sağlık versin kendine iyi bak .Bundan sonra herşey daha güzel olur inşallah.SEVGİLER CANIM

    YanıtlaSil
  34. işin içinde pelte varsa bayılırııııım hatta o muhallebiyi boşverip sadece pelte kısmını bile yapıp yerim.mersibokujötem:)

    YanıtlaSil
  35. Rabbim sağlık sıhhat ve huzur versin sevdiklerinizle size..
    Ellerinize sağlık bene denemek istiyorum yakın zamanda inş..


    Teşekkür ederim blguma alakanızdan dolayı evet izleyici kısmı pek çok blogda sıkıntı veriyor zaten sanıyorum Mart ayından sonra kaldıracak izleyici gadgeti maalesef..
    Kumanda panelinden ekle yi seçerek açılan pencere de genel yada anonim izlemeye alabilirsiniz..
    Her zaman bekliyorum.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  36. bir tutam kekik teşekkür ederim hem sayfamı beğendiğine hem tatlımı:)
    çok teşekkür ederim sağolasın:)

    ilknurum hiç iş yapasım yok nedense zorluyorum olmuyor bugünlerde ama bir yerden başlıyacağım bakalım ne zman:)çok öperim


    özim sağolasın teşekür ederim arkadaşım:)

    ülkü ülküüüüüüüüüüüü:))


    nilhanım nerdesin yahu yok kendim için demedim çok ara verdin ya:(
    bak bir daha olmasın ama:)özledik seni ve yorumlarını.
    iyiyim şükür.:)



    lezzetli somunlar limonluyu yazın muhallebiszi sırf pelte yapıp yemiştim off offf serin serin ne güzeldi:)
    çok teşekkür ederim güzel benzetmenize:)
    sevgiler



    hobim vaktim iyiyim şüküler olsun bir yerden başlamalı yada daha kötü kendimi koymalıydım.bende toparlamayı seçtim yoksa bıraksan kendini toparlanman zor oluyor arkadaşım.iyiyim allah şükür elimde olanlara şükür ediyorum.

    çılgın mevdoş senin derdinde umarım geçmiş bitmiş olsun.ben iyiyim .güzel zmanlarda görüşmek dileğiyle diyelim a zman
    sevgiler

    serpil pelteyi ilk senin sayende yedim verdiğin çilekli pelteyi hemen yapmış ve müptelası olmuştum yazın:)şimdide muhallebilerle devam :))

    zeynep hoşgeldin ben bir türlü izleyici olamadım .dediklerin doğru mu ?eee niye böyle birşey yapıyorlar ki ?
    siz nerden duydunuz?merak ettim de:)

    YanıtlaSil
  37. Öncelikle geçmişler olsun canım Allah sevdiklerinle hep güzel günler göstersin. Tarif süper harika olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  38. cok sik ve lezzetli bir goruntu bayildim ellerine saglik.evime de hosgeldin en iyi sekilde agirlarim insallah.nice paylasimlara .sevgilerle.

    YanıtlaSil
  39. ilk yorumu aynı konuya yaptığın için yayınlamamıştım random ile yapılacak ya çifte şans oluyor diye bak unuttum bunuda yayınladım yine çifte şansın oldu çaktırma:))

    YanıtlaSil
  40. ülkü bak ülküüüüüüüüüü diyorum:)

    çeşnici handan;çok sağolasın.çok teşekkür ederim sizin gibi yemek bloğu kıvamında değil ama kendi çbımda yapıyom bişeyler sağolasın:)

    u aydın sizde hoşgeldiniz bloğuma.güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle
    sevgiler

    aylin ben öyle düşünmemeiştim eğer öyleyse sil bilemedim ben:)

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)