Sayfalar

7 Eylül 2011 Çarşamba

BU MİM FARKLI BİR MİM(DAYAK)

İLKNUR ülkemizdeki dayak-kadına şiddet- DİKKAT   çekmek için bir süredir yazılarını bu konuya ayırdı ve bunu duyurmak içinde mim olarak isteyenin cevaplamasını istemişti .Bende yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum.

Evlenmeden önce bir markette mağaza sorumlusu olarak çalışıyordum.Bir gün yine rutin işlerin yanında yine rutin olan hırsız yakalayıp içeri aldık.Genelde büyük hırsızlıklarda polise  , yaşı küçük olanların ailesine haber veriyorduk.Gerçi duruma göre de değişebiliyordu yani öylece bıraktıklarımız da olmuştu.Neyse çocuk bir sürü konserve ,çikolatayı içine attığını görüp ofise aldık üstündekileri çıkarıp konuştuk ve ailesine haber vereceğimizi söyledik çocuk bize yalvarmaya başladı "ne olur haber vernmeyin babam beni öldürür "diyor başka da birşey demiyor.
Genelde hep aynı kelimeleri duyduğumuzdan pek etkilenmedik açıkcası çünkü bazen aileleri gelip çocuğunun yanında "ne olmuş" bunun için mi? çağırdınız"diyen olduğu içinde her türlü açıklamaya ailesel tepkiye hazırdık ya da öyle sanıyorduk.
Aradım (geçmiş zaman tam hatırlamıyorum ama bir kadın çıktı ve) manasız bir kaç kelime edip tamam dedi.Aradan bir süre sonra çocuğun babası gelip çocuğu aldı .İşte bizden özür dilemeler felan neyse adam gitti olay bitti.

Bu olayadan üç gün sonra kapı çaldı içeri yüzü gözükmeyen bir çocuk girdi(hala etkisinden kurtulmuş değilimdir bu olayn:((
Yüzünün gözükmesininin sebebi yüzünün tamamen koyu bir morluğun şişip yüzü kapatmasından dı:(
İnanmıyacak derecede alnından cenesine kadar bütün yüz bir balon yerleştirlmişcesine bir olmuştu yani kıvrımlar yoktu.Burun ,göz dudaklar mosmordu allahım yüzünü algıladığımda şok geçirdim.O an o içeri girenin üç gün önce yakaladığımız çocuk olduğunu anladım.Çocuk babasının ayrıca kemerle dövdüğünü de vücudu da böyle olduğunu söyledi.O an ben ne yaptım deyip öylece kaldım.O kadar pişman oldum o kadar utandım ki o çocuk karşısında anlatamam.Sonra uzun uzun konuştuk bana bir daha asla yapmayacağını bende ona(belki de günah çıkarmak için)bilseydim haber vermeyeceğimi söyleyip durdum.Ve ona ablalık yapmak istediğimi ne zaman ihtiyacı olursa gelebileceğini söyledim ama gerçekten öyle istedim o işkenceyi bir daha ne yapmış olursa olsun yaşamasını istemediğim için.Peki dedi ,bir kere geldi bir daha da görmedim.Kaportacının yanına girdiğini söylemişti.

Yani dayak -şiddet her yerde karşımıza çıkabiliyor.
Hep dua ettim onun için umarım bir daha öyle bir şiddete maruz kalmaz ve yaşadığı şeyi atlatmıştır diye.
İşte böyle aslında çok var ama ilk aklıma gelen buydu:(

19 yorum:

  1. Günümüzde kadinlara dayak olayi bitti ama silahla öldürme olayi basladi malesef... Ellerini kollarini sallaya sallaya kadinlari gözlerini kirpmadan öldürüyorlar... Allah böyle serefsizlerden bizleri korusun yüce RABBIM

    YanıtlaSil
  2. Dayağın çözüm olmadığını insanlara anlatmak gerekir. O baba dayak atmak yerine çocuğuyla en başından beri ilgilenseydi belkide böyle bir şey hiç yaşanmazdı. Ama yinede çocuğu hırsızlık yaptığında çağırdınız diğer aileler gibi ne oldu bunun içinmi çağırdınız demekten yine iyidir :( Tabi Allah anne babalarada yardım etsin böyle uzaktan demek kolay. Allah iyi evlatlar yetiştirmeyi cümlemize nasip etsin.

    YanıtlaSil
  3. Çok etkilendim yaşadığın o kötü olaydan.
    Bir an gözümün önüne geldi ve içim ürperdi.
    Umarım o ve başka hiçbir çocuk
    Hiç bir kadın,
    böyle acı anlar yaşamaz.

    YanıtlaSil
  4. Yaşananlara üzüldüm. Dayağı hiç kimse haketmiyor. Nesliname ninde dediği gibi bırak dayağı artık silahla öldürmeye başladılar. İnsan hayatı bu kadar ucuz mu? :(

    YanıtlaSil
  5. gözlerim dolu dolu oldu okurken, hem eşlerine hem çocuklarına şiddet..

    YanıtlaSil
  6. Maalesef sezobigo şiddet yalnızca kadına değil, ülkemizde çocuklarda ailelerinden ya da birbirlerinden oldukça şiddet görmekteler.

    YanıtlaSil
  7. tek dileğim herkes uyguladığı şiddete maruz kalır inşallah. belki çoğu kişi karşı gelecek. kısasa kısas olur mu dicek ama? küçücük çocuğu veya kendinden aciz bir kadını döven kişi de canının yandığını hissetmeli , yalvarmalı, tövbeler etmeli.
    duyanda beni cani falan sanacak

    YanıtlaSil
  8. Şiddet kime uygulanırsa uygulansın affı olamaz..Suçlu dahi olsa dayağı haketmiyor...Daha doğrusu dayak bir terbiye yöntemi değil...
    Umarım o çocuk yaşadıklarını içine atmaz ve hayata küsmez...İnşallah sesimiz yükselir ve bu yolda az da olsa başarılı oluruz...Böyle yazıların üzerine söylenecek söz olmuyor ,d erin suskunluktan ve acıdan başka :(

    YanıtlaSil
  9. Şiddet irsidir, nesilden nesile taşınır. Dayak yiyerek yetişen bir çocukta çocuklarını döver, anası hakarete uğrayan dövülen bir adam da karısına hakaret eder ve döver. Ama son zamanlarda şiddetin boyutu ve şekli değişti daha vahşileşti daha ürkütücü boyutlara vardı. Herşeyin başı saygı ve çocuğu doğduğu andan itibaren bir birey olarak kabul etmek ve onun varlığına kişiliğine saygı göstermek. Özellikle genç evliliklerde gözlemlediğim bir şey var ki eşlerin saygı eksikliği.
    Bunun öğretimle maalesef hiç bir alakası yok ama eğitimli yaşam boyu alakalı.Aile içi eğitim ama nasıl olacak, nerden başlanacak, ben karamsarım biraz bu konu da Sezobigocuğum:(

    YanıtlaSil
  10. ''dayak'' çok ürpertici bir kelime.Allah böyle kötü olaylardan korusun hepimizi.Yapanları da ıslah etsin inş.

    YanıtlaSil
  11. nesliname;banada sanki eskisinden daha fazla bu olaylar arttı gibi geliyor azalacağına:(
    amin amin:(

    neslihan;dayak çözüüm değil ve o baba kendince çocuğunu yanlıştan dönmesi için uyardı güya:(
    işte pişkinlik ypan da var malesef.
    amin amin canım .

    sena'nın annesi;keşke diyeceğim ama inanmayarak çünkü her an karşılabileceğimiz bir ortam da toplumda yaşıyoruz malesef:(

    hobim vaktim;çok üzücü çok ölmedi diye hastane odasında nöbet tutup vuruyor caniler allahım ne acı:(

    noblesse;biz etkileniyoruz(ki bu olay 12 sene olmuştur)o çocuk nasıl etkilenmiştir kim bilir:(

    YanıtlaSil
  12. şiddet kesinlikle ve kesinlikle aciz insanların başvurduğu korkunç ve insanlık dışı bir eylem.maalesef arkadaşların dediği doğru azalacağına arttı.sadece dayakla değil silahla yaralama,sözle uygulanan şiddet...ne diyeyim o eller kırılsın!

    YanıtlaSil
  13. şiiddet aciz insanların işi bana göre
    erkekliklerini böyle kanıtlıyorlar akılları sıra
    ne diyimm ki allah ıslah etsin içim acıyor bu tarz şeyleri okurken izlerken

    YanıtlaSil
  14. dilek;malesef ve malesef:((

    mucizem;ne güzel bir temenniymiş.cani misin sen dicemde bende böyle düşünüyorum ne olcek şimdi.

    ilknur hep aklıma gelir umarım:(
    evet dediğin gibi fazla yorumlanmıyor:((

    aslı;ah aslıcam ahh birebir şahit olduğum kimbiklir neler var:((

    fiamma;ne güzel anlatmışsın .karamsarlık bende de var düzelmeyeceğini biliyorum malesef:((

    sevilay;amin amin.

    alanay;kırılsın kırılsın ama kimseyi vurmadan.

    YanıtlaSil
  15. aman allahım okurken tüylerim diken diken oldu bunu yapan insan olamaz dayakla herşeyin düzelebileceğinimi sanıyorlar zaten o çocuğu şuça teşvik eden de böyle hastalıklı bir aile allah korusun

    YanıtlaSil
  16. Aaaaa üzüldüm. Ama çocuk sonucu bildiği için yanlış şey yapmamalıydı. Bence senin suçun yok desem.

    Düz bakan anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  17. ben de başlığı görünce dedim bu kız bizi mi dövecek :))))
    şiddetin her türlüsüne karşıyım..el kaldıranların elleri kırılsın..
    ben de burada köpek zehirleyenlerle sürekli gırtlak gırtlağa kavga içindeyim..
    ooff nereye baksam şiddet, nereye baksam kavga..
    insanlar içlerindeki sevecenliği kaybediyor sanki artık :((

    YanıtlaSil
  18. ayyyy çok fena oldum okudukça, senin neler hissettiğini ise tahmin dahi edemem =(

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)