Sayfalar

16 Ağustos 2011 Salı

O AĞLADI BEN AĞLADIM:((

Az önce güç savaşından mağlup çıkan oğlum ,ayaklarımda uykuya daldı ama hala iç çekmesi bitmedi:(
Uyku saatinin gelip geçmesine rağmen tutturdu bir "o" diye "o" neresi diyorum odasını gösteriyor oraya gidiyoruz eliyle balkonu ,balkona gidince mutfağı gösterip zaman kazanıyor.Bende her zamn ki gibi yine yatar umuduyla hiç oralı olmadan aldım koydum bacaklarımın üstüne sallamaya başladım bizimki değil yatmak koşmak için efor sarfettikçe  ben bastırıp yatırmaya çalıştım,nasılsa yatacaktı sandım ama fena yanıldım ve o dakikadan itibaren ikimizde vazgeçmek yerine diretmeyi seçmiştik:(
Sanki alttan alsam ne olurdu diyeceğim ama böyle olacağını tahmin edemedim malesef iş çığrından çıktı bu sefer hiç durmadan ağlama moduna geçti ve artık benimde malesef ne  takadim ne de kafam kalmıştı .Bırakıp diğer odaya geçtim sakinleşmek için allahım ne fayda tüm gücüyle bağırması da olaya eklenince bende ipler koptu.Başladım ağlamaya (ay ne olur kınamayın dayanamadım valla.Bir çocukla baş edemedim evet bu benim acizliğim olsun ama ağlamasını suturamdım)zaten sabahtan kalkma üst baş,saçlar tepeden toplanmış ve ağladıkca çirkinleşen beni gören mert bir durdu ,bana baktı biraz şakınlıktan sonra ağlamasının ses tonu değişmiş vaziyette iki elini yanaklarımı tutup yüzüme dikkatlice baktı.Sonra başını omzuma koyup içini çeke çeke uyudu.
Başta güç savaşında mağlup dedim ama galiba kazanan yoktu susarak olayı çözdük:)ay güldüğüme bakmayın inanın burnumdan solumak neymiş deyiminin anlamını yaşayarak öğrendim:(
Şu ana kadar 2 yaş sendromuyla iyi başa çıktığı sanan bana iyi bir tokat oldu bu.Ya
"bunlar iyi günlerin "dedirtti yada"tepe noktasıydı hep böyle olacak değil ya"deyip kendime neleri yapıp yapmayacağımı gözden geçirmeme sebep oldu.
Bu arada bende tam oturmuş oğlum ayağımda sallarken "delimin" yazdığı yazıyı okurum diyodum ama yarıda kaldı,şimd yatarken bir baktım şule nefis bir tatlı yapmış hemen kalkıp onu yapayımda belki oğlumun gönlünü alabilirim.
Bu arada daha dün fadiş 'e çizgi film tutturan oğlunu anlatırken inatçı değil karekterli demiştim ya,hayır efendim bunların hepsi inatçı bir keçi .

33 yorum:

  1. Sezom, hiç üzülme.Ben her ikisinde de aynı şekilde ağladım, çıldırdım, koptum resmen. Bence diretmemekte fayda var. Hepsi geçeceki sana ne zaman yatacağız anne bile diyecek, inan bak;)

    YanıtlaSil
  2. yok efendim karekterli onlar :)) Inatci demeyin bocuklere :) Ozledim kiz seni

    YanıtlaSil
  3. ahhhh canım,sen oğlunu anlamamışsın gibime geliyor. mertcik yeni evi yadırgadığı için huzursuz olmuş.Bu yaş çocuklarında bu huzursuzluk olur.Daha önceden çocuğa evi değiştireceğini anlatmak ve eve bir kaç kere götürüp burası yeni evimiz olacak bundan sonra burada yaşayacağız gibi sözlerle onu hazırlamak gerekiyor.
    Sende oğlişle gün içerisinde burası artık yeni evimiz burda çok mutluyuz vb.... gibi sözlerle onu alıştırmalısın.
    Bu konu hakkında daha çoooook yazarım ama uzatmayım,kafan şişmesin.
    sevgiler,sabırlar

    YanıtlaSil
  4. yerdenuzağım öyle diyosan öyledir malum tecrübe konuşuyor.ayy inşallah görürüm o günleri:)çok sağol iyi geldi dediklerin:)

    gül hiç de değil dağ keçisi hemide:)bende bende:)

    nestug;neslihan 20 gün oldu şimdiye kadar hiç sorun çıkarmamıştı ki.şimdi sorun ondan ise bile anlamamm ondan.sağolasın canım benim iyi ki varsın:)

    YanıtlaSil
  5. Sinirlerimizin en zayıf olduğu anı biliyorlar ya da hissediyorlar,ne zamanki dip yapmış vaziyette oluyoruz o zaman bütün hünerlerini ortaya döküyorlar ...:)
    Şaka bir yana olur annesi o kadar,iki yaşında diye hafife alma O'nun da karakteri var :))

    YanıtlaSil
  6. Canım 5 senelik x2 annelik hayatım boyunca şunu çok yi anlamış bulunuyorum ki çocuklarla asla inatlaşmayacaksın.Her zaman onlar galip geliyor biz üzdüğümüz ve üzüldüğümüzle kalıyoruz ne yazık ki:(
    Bu arada hoşgeldin.Özlettin kendini ...

    YanıtlaSil
  7. Ben bu hali biliyorum, hatta hafta sonu beterini yaşadım da ambole oldu Selim.. ben ağladım o baktı ve sinirden gülmeye başladı. Sonra babasına annem ağladı deyip durdu telefonda..

    Geçmiş olsun:(

    YanıtlaSil
  8. benim çocuğum yok var diye ahkam kesemem ama sinir savaşı yapmışınız paşanızla yakın arkadaşımın 6 yaşında bir oğlu var aynı durumların farklılıklarını yaşıyor artık zor ama kokusunu burnuna çekince geçiyordur eminim allah sağlıklı uzun ömür versin yavrunuzla

    YanıtlaSil
  9. Ahhh canım benim ya ikinizde çok yıpranmışsınız belli bazen biz onlardan daha çocuk oluyoruz inat konusunda. Ama senin durumun için inat deil karalı terimini kullanmak daha doğrusu Allah yardımcın olsun

    YanıtlaSil
  10. merhaba arkadaşım,atölyemiskinden aslı ben.bi kaç post önce ben de azcık ailemi tanıtmıştım,mercanım var benim de bir tane,3.5 oldu artık.ama o 2 yaş sendromları var yaaaa,ay allahım neydi o günler.seni çok iyi anlıyorum,ben de az sinir krizleri geçirmedim.hatta en sonunda antidepresana bile başladım valla.konuşmaya başlayınca yavaş yavaş azaldı bizde bu krizler.zaten izlediğin bloglarda bol bol anne konulu blog gördüm,oralardan bir sürü yol yöntem okuyorsundur.ha konuşunca bitiyor mu mevzu? hayıııır! ama veler daha tatlı,ilişki daha anlamlı oluyor,dayanma gücün artıyor.sonra bir durulma dönemi gelecek.kanma bu döneme,bitti sanma.mercan 3.5'a yakın yine sapıttı.bunlar böyleymiş 2 yaş,4 yaş,7 yaş krizi diye gidiyor.bu arada taşınma yazılarına da baktım da aynı mevzularla ben de uğraştım.aylarca ev aradıktan ve de koli topladıktan sonra taşınamadık.sen dua et en azından sonuç var elinde:)neyse çok uzun bir yorum oldu.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. işte daha şimdiden hakimiyet kurmaya çalışıyorlar ne akıllı onlar cin gibi daha sonra da parmaklarında oynatıyor her sene değişik şeyler yaşayacaksın daha reklamlardasın canım.öptüm

    YanıtlaSil
  12. yorgunsun kaldıramamışsın ev işi yerleşmek, tabiiki çocuk anneyle vakit geçirmek istemiş annesi biraz sende dinlenmene bak ev işleri nasılsa olur sabırrr.:)

    YanıtlaSil
  13. oğlum tırnaklarını yiyor ve gece altına kaçırıyordu(yıllar önce)pedogoğa gittik.ilk sorusu "ev değişikliği oldu mu?" sorusu olmuştu.evet eşim askere gitmişti ve dönene kadar kayınvalidenin evine taşınmıştım ki bir ay sonra çıkmıştı bu sorunlar.anlamazlar yada umursamazlar gibi gelse de çok etkileniyorlar.nestug doğru söylüyor konuşmak ,anlatmak lazım.ama yinede en güzel zamanları.oğlum 12 kızım 15 oldu ve inaın canıma okuyorlar:)

    YanıtlaSil
  14. seninki dertmi benim kızım 5 yaşın a girdi anca yemek yemeye başladı hep püre yiyiordu kafayı yemiştim ama şimdi hic bir yemegi secmeden yiyor hatta dün bir tabak bamya yedi anca alıştık yemek yemeye ya daha neleri var !

    YanıtlaSil
  15. canım sen kalk çocuğu 5 gün babanneye bırak ardından bambaşka bir eve getir üstüne de geceleri tıkırtı yap uyandır odasını ayırmaya çalış bunlardan öncede memeden kesmeye çalış. sen çocuğa tüm travmaları yaşat sonrada o ağladı ben ağladım. hiç te inatçı falan değil neler oluyor diyor kuzucuk neyse. herşeye alışıyorlar sabırlı olcaksın e tabii yaşda buyuyor huyda değişiyor. sen en iyisi benim tatlılarımdan yap oğluşuna birlikte afiyetle yiyip mutluluk hormonu salgılayın. Pastabanım yok demişsin ya hiç önemli değil keksizde gayet güzel olur kedidili ile de yada bence kakolu bisküvide yakışır diye düşünüyorum. Şİmdiden afiyet olsun beğenmene çok sevindim. öptüm seni şeker.

    YanıtlaSil
  16. Çocuklar her daim şaşırtırlar insanı. Yok benim kıvırcık böyledir şöyledir demiyorum artık bir gün öyle bir gün böyle idare edip gidiyoruz canısı. Senin kuzu da az inatçı değilmiş ha ama en sonunda insafa gelip susan o olmuş anladığım kadarıyla, kıyamamış sana:)

    YanıtlaSil
  17. sedo kız;yicem onun karekterini o olacak:)
    böyle böyle alışacağız gfalia birbirimizin diline ama yine sabırlı olmak bana düşüyor bakalım ne kadar başarılı olabileceğim.sevgiler:)

    özi'nin hobileri;bende anladım sandığım anda yinede o tongaya düşüyorum işte:(
    malesef dediğin doğru.
    bende özledim:))

    delim valla emin ol annattıkalrım belki üsten üsten ama ina zordu.canım benim valla seninki iki tane allah kolaylık bversin.bu arada bende soruyorum "mi (kendine mi diyor)anne ağladımı?
    miiii mii ağlamış(iyi birşey ya üzerine alınıyor:))
    sağolasın.

    mor menekşe;allah sanada nasip etsin inşallah.evet o yatarken onu izliyorum ve üzülüyorum.
    teşekkür ederim yorumun için.

    moonlight;evet doğru bacak kadar çocuğa diretip duruyoruz malesef.bunu yazarken bile üzülüyorum:(
    teşekkür ederim sağolasın.

    aslı berkman;bilmem mi?geldim tüm yazılarını okudum:)hoşgeldin.
    ay inanmıyorum antideprasan mı kullandın.ay yoksa bunlar iyi günlerim mi?anlatmak önemli dediğin doğru da bazen işlemiyor be aslı.
    ayy evet okudum o yazını köü olmuş inşalah tadilatı yaptırısın.bu arada.yorumun için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  18. çılgın mevdoş;çok güldüm demek reklarlar ha:)))))))
    çok teşekkürler :))

    nuran;dimi yoksa çok sabırlıyımdır dicem de yok be nuran bende de var galiba:( baksana bacak kadar çocukla güç savaşına giriyorum.

    alanay;yaa benim aklıma hiç gelmedi nestug yazan kadar .ama eve geleli 20 gün oldu hiç bir belirti göstermemişti yadırgadığına dair ama doğrudur da şimdi konuşma zamanı :) oz amn.

    çocukların derdi demek hiç bitmiyorrr.allah kolaylık versin o zman annelere ne diyeyim.

    mügehobi2;doğru diyosun ben bunu dert olarak algılarsam nakör olurum ama yazamdanda edemdim işte .doğru diyorsun.benimki anlıktı geççti inşallah.sanada kolaylıklar diliyorum.

    ahh şulem ahh birde sen bu çocuğa bakamıyorsun deyip çocuk esirgemeye oğlumuda gönder tam olsun.yıktın öldürdün beni.
    yapmadım tatlıyı bugün yapacağım malzemeleri tamamlayım ondan sonra.yayınlarım bak güzel olmazsa:))

    YanıtlaSil
  19. Kızkardeşim oğluşları ile gelince 1 geceeden fazla kalamıyor,ne uyuyorlar ne uyutuyorlar.Allah yardımcınız olsun valla

    YanıtlaSil
  20. Canım benim,

    Bu taşınma telaşı seni oldukca yormuş ve sanırım birazda sinirlerin yıpranmış.

    Zaman zaman bende ağlayacak noktaya kadar geliyorum. Çocukları büyütene kadar zorlu mücadelelerimiz olacak. :)

    Öp onu benim için. :)

    YanıtlaSil
  21. ALLAH ACIDAN KEDERDEN AĞLATMASIN ARKADAŞIM.aynı inatçılık bizdede mevcut topu sürekli 2 yaş sendromuna atıyoruz malesef ama geçeceği günüde iple çekiyoruz.allah yardımcımız olsun...

    YanıtlaSil
  22. Allah kahretmesin o 2 yaş sendromunu ara ara bizimkinide tutuyor baş etmek gerçekten zor ama sabret geçecek...:))
    Ama bunu atlatmanın en iyi yolu inatlaşmamak çocukla ve bu arada dediğinide yapmamakmış!!!!Nasıl olacaksa:))

    YanıtlaSil
  23. biz 3,5 yaşı doldurmak üzereyiz hala aynı inatlaşma devam ediyor sonunda yine üzülen biz oluyoruz :( aynı duyguları 2 gün önce katmer katmer yaşadım

    YanıtlaSil
  24. Bigom bitmiyor gülom. İnan hiç bitmiyor. İnadın adı oldu karakter.
    O inat yüzünden ben bir çirkinleşiyorum bir çirkinleşiyorum ki görme gitsin.

    YanıtlaSil
  25. Her yaşın ayrı bir sendromu oluyor bu nedenle bence çok takma ve sinirlenme canım bunun sonu yok büyümesiyle birlikte azalacak ama seni biraz daha yoracak.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. insan bazen kendisinin bile şaşırdığı tepkiler veriyo dimi?....bazen bende aynı tepkiyi veriyorum...sevgiyle:)

    YanıtlaSil
  27. Bu jenerasyon yorgunluk bilmez uyku istemez jenerasyonu Bigom...Nasıl bir bünyeleri varsa salla babam salla uyumuyorlar,Bens allarken şaşkaloz oluyorum vallahi...
    Afacan seni baya yormuş , onunda yorulup baygın düşeceği günler elbet gelecek...Gelecekd e elbet bir gün gelecek yani..Dayan canım dayan :(((

    YanıtlaSil
  28. Bugünlerde geçeeeeer.
    Kolay geşe.

    Oh diyen anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  29. otuzundan sonra;evet aynen öyle ne yatıyorsun nede yatırıyorsun:))

    hobimvaktim;iyiyiz şimdama ağlatmalı bitmeyecek sanırım:))
    öperim ama seden seninkileri öpersen:))

    serap-asya;doğru söylüyorsun ama valla beni pes ettirdi oturdum çocuk gibi ağladım.bkalım ne zamn gececek bu yeni çağın sendromları:))

    ballı lokmam;işin ilginç yanı birşey diye tutturmuyor ki sadece avazı çıktığı kadar bağırıp ağlıyor yani birşey üzerinde çekişmemiz olmadanda ağlayabilyor.aman sorma onların bir dedikleri bir dediklerini tutmuyor.

    şerife ;yaaa sende mi şerife:))
    bir araya gelip oturup ağlayalım belki rajatlarız:))
    sanada kolaylıklar diliyorum.

    muçizem;ayy çocuklar bu halimizden korkup susacaklar eminim:))biz çirkin olmaya devam edelim:))

    çeşnici handan ayne dediklerini kendime tekrar ediyorum akşamdan beri.bakalım ne kadar sadık kalacağım bu söze:))

    dilek bacım;kendime şaşırmadım çünkü ben bunu çok yapıyorum:))acaba duygularım laçkalaşmış olabiilir mi?

    ilknur aynen öyle bunları enerjilerini atmak için bizi kullanıyorlar ve dediğin gibi bizde kendimizi şaşıyoruz:))

    oğlak kızları;öyle diyorsan öyledir diyen sezobigo:)))

    YanıtlaSil
  30. canımmmm bunlar gececekkkk..bak ben 4 taneyle sıyırmanın eşiğinden dondum..bazen üçüzlerin uyku saati halılarda ağlaya ağlaya yerdim kendimi...

    şimdide benimkiler pek rahat uyumuyor ama cok olduklarından herhalde...

    ayy kıyamam annesıne ...paşasına....ne burcu senınkı benımkıler keçiii,,,oğlak yanii

    YanıtlaSil
  31. yayınla yayınla :) gayet eminiz tarifimizden arkasındayım

    YanıtlaSil
  32. Marifet elerimizde senin işin ne kadar zor öyle allh kolaylık versin valla çok üzüldüm kendimi düşününce sen iyi dayanmışsın allah kolaylık versin hemide oğlak ha ayyy benim sezo oğlak yani dağ keçii mübarek seni düşünemiyorum valla:))
    benim aslan tam keyif adamı:;))

    şule sen bu satırları yazarken muhtemelen senin tarife bakmak için bende senin bloğundaydım:)) bir yandanda yapıyorum gecen gün fazgeçtim hakkıyla olsun diye gerçi bu seferkindede muz yok ama olsun:)) görüntü şahane oldu bakalım akşam kayınvalidemler gelcek onlar ne diyecek:))

    YanıtlaSil
  33. ah kıyamam ben sana :(
    aaah ah bitanem, daha sonra daha beter ağlatıyor insanı bu sıpalar..büyüdükçe dertleri de büyüyor veletlerin..
    benimkiler 20 li yaşlarda ve inan beni bunun 20 misli ağlatıyorlar..
    o yüzden öok fazla ciddiye alıp çokfazla harap etme kendini..geçecek gülüm geçecek.ve inanmazsın, küçüklük yaramazlıklarını sonra özleyeceksin bile..
    yıpratma kendini..bak yemin ediyorum bugünler aslında çok güzel günler..sonra insan o kadar özlüyor ki..
    ben şimdi çocuklarımın küçüklüklerini öyle özlüyorum ki..
    aaah o çocuk kokusu...
    o zamanlar başedemeyince ben de ağlardım..
    ama şimdi hem özlem, hem tecrübe, hem de yaşın getirdiği bir hoşgörü ve sabır var tabii..şimdi olsa hayatta ağlamam..
    seni o güzel gözlerinden öpüyorum cankız :)

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)