Sayfalar

8 Haziran 2011 Çarşamba

CANTA İÇİ DÜZENLEYİCİ ( İDİ AMACIM:))

Uzun zmandır dikiş dikmek istiyorum ama bu uzun zaman öyle bildiğiniz zaman  gibi değil nerdeyse kendimi bildim bileli isterdim dikeyim biçeyim.Gerçi çocuktum bu dikme işinin biçme kısmını nedense annem evde olmadığı zamnalarda evdeki nevresimler üzerinde dener annemin olaya dahil olmuş ve şoku atlatmış halinden sonra hep zılgıtı yerdim.Bu muydu beni hep frenleyip taaa 32 yaşımda ilk dikişlerimi gerçekleştirmeye neden bilmiyorum ama  epey bir bir zamanım hep istemekle geçti:)
Artık yetti dediğim anda ve sezonun desteğiyle dikiş makinamı aldım hemde öyle "ay acemiliğim çıksın "deyip en ucuzunuda almadım  valla 7 aydır taksit ödedim bu ay sondu:)) Hani kendimden emin olsam o da yok neyin cesareti anlamadım:))
Makinanın garantisi bitecek elimi sürmedim .En sonunda bir yerden başlama diyerek pazardan aldığım polarlardan sayılar dikip içine elyaf doldurdum.Maksat hem yaptığım bir işe yarasn hemde acemiliğimi atayım.
Henüz  7ye kadar  yapabildim sebebi farklı renklerde olsun renkleride öğrenirdi amacım.Fakat başka renkte  ki özellikle kırmızı ,yeşil düz polar bulamadığımdan (sonlandırmadığından)yayınlamıyorum.Artık bizizm paşada 7 den sonrasını okulda öğrenir:))


Neyse ben yapıyorum bizim sezo kırk yıllık terziymişim gibi her yanına bir laf bulunca ve bende de şartel atınca ,sezonun sözleri beni teşvik olarak yön değiştirdi(ne fenayım hiiiiçççç eleştirilmeye gelemem hele sezodan hiçç  kendi de çünkü öyleDİR YA:))
Sezo fazla övdü ki hemen yeni projeler peşine düştüm .Düştüm lakin elde makinadan başka malzeme yok:)) Bende hemen kötü olmuş bir gömleği(sezoya bu akşam bu senin dedim tanımadı nasıl değiştirdiysem artık:)) ve pazardan (3 tü sanırsa )aldığım kumaşla birleştirip CANTA İÇİ DÜZENLEYİCİ yapmaya koyuldum.Ama görseniz halimi kuması hani şu harfli cetveller olurya onla ölçüyom keçeli kalemle işaretliyorum(yani ilkellik  benim yanımda anlamını yitiriir:))kalem belli olmasın diye tam üstünden geçtim dikişi:))


Ay ne kadar uzattım işin aslı;bir adet CANTA İÇİ DÜZENLEYİCİ yapmak istediğim gördüklerim kadar anca bunu yaptım.
Anladığım kadarıyla bunun için tok bir kumaş gerekli yada iki kumaş arasına ince elyaf(açıkcası bunlar tahminim belkide yanlıştır sadece  SESLİ DÜŞÜNÜYORUM:))


işte sonuç TATATATAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMM










çok komik ama benim düzenleyiciler o kadar ince ki ayakta durmak için dayanak gerekiyordu puf a dayadım:))Ama hatalarımı görüdm yapmaya devam edeceğim bakalım başka neler dikebileceğim-dikemiyeceğim:))
En çok yapmak istediklerimin başında aplike geliyor belki oğlumun bir giysisine denerim ama şimdi değil biraz daha cesaret lazım

30 yorum:

  1. ilk deneme için gayet başarılı,durmak yok yola devam.
    Aman bu bir partinin sloganıydı dimi??:)

    YanıtlaSil
  2. Ne guzel seviyorsun dikisi, ben hic sevmem hatta hic bir el isini sevmem, yapilanlari cok severim o ayri :) bir ortak huyumuz elestireye gelememek, bence gayet guzel olmus, ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  3. gayet başarılı canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Maceraperest Sezobigo :)
    gördüğüm kadarıyla çok muntazam dikmişsin varsın ayakta duramasın :)Umut vaad etmektesin ;)
    Darısı başıma ...

    YanıtlaSil
  5. İlk deneme için gayet başarılı canım,zaten öyle yanlış kesip yanlış dikmeden öğrenilmiyor.Ucuz kumaşlar alıp denemeye devam et zamanla çok güzel şeyler çıkaracağına eminim,
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşım, ellerine sağlık, çok güzel olmuş. Bu çanta düzenleyiciler gördüğüm kadarıyla kalın pamuklu kumaşlardan yapılıyor ya da dediğin gibi sert durması için tela kullanılıyor sanırım. Güle güle kullan. Makinan hayırlı uğurlu olsun. Yeni işlerini bekliyorum merakla:)

    YanıtlaSil
  7. tebrikler başlamak da bişeydir ben bekarlıktan annemin zorla aldırdığı dikiş makinamın yıllar oldu kapağını açmadım pes etmek yok öğrenmemiz lazım bu dikiş işini destekliyorum arkadaşım...

    YanıtlaSil
  8. Hatalar farkedilmiyor, ellerine sağlık.Başlamışsın ya önemli olan o.Ben senden daha geç bşaldım dikişe.Şİmdi inatla yapmaya çalışıyorum, olur nasılsa..

    YanıtlaSil
  9. Sezom aldın başını gidiyorsun maaşallah.. Vallahi helal:)

    YanıtlaSil
  10. İlk deneme he.Gayet başarılısın bence.Benimde var dikiş makinem.Yaklaşık 8 yıldır.Ama hala beni bekliyor bişeyler dikeyim diye.Ben de mi başlasam:)))))

    YanıtlaSil
  11. Ayy Birgü´üm alemsin yaa..
    Ben de cok istiyorum dikis makinasi ama sadece pantolon pacalari icin.Pantola veridigimiz parayi burda pacasini da vermek zorundayiz :))
    Yaa ben de böyleyim.Enginin ele$tirilerine hic gelemiyorum.Hatta bir kere sinirden agladigimi hatirliyorum :))
    Sen yilma böyle deneye deneye cözersin zaten.
    ba$arilarinin devamini diliyorum :)

    YanıtlaSil
  12. bu ne işe yarıyor bigom? diye sorsam çok mu ayıp etmiş olurum :)

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık. Böyle böyle başlar gidersin. Bence cesareti bekleme sen çok da sevmediğin bir şeyde ya da bir kumaş üstünde dene aplikeyi....

    YanıtlaSil
  14. gönül;evet canım bu aralar o kadr çok dinletiyorlar ki bazen şarkı yerine onların(hangi parti farketmiyor )şarkılarını söylüyorum bende:))tamam sözünü dinlicem:))

    new york'tan;severim yapmayı hatta maymun iştahlıyım tüm el becerisi isteyn şeyleri denemektir ammacım:))bakalım hayırlısıyla yapmaya çalışıcam:)dimi ama niye eleştiriyorlarsa.

    fikir projeleri;çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  15. sedo kız; senin güzel bakmanla alakalı olmasın:))çünkü hata çok:(
    ama yapa öğrenicem biliyorm daha doğrusu umuyorum:)))haydi sende dene acayip bir güven geliyor insana yaptığı pek bişye benzemesede yapmaması gerekenleri bilyorsun oda önemli :))

    aktuelmoda;senin gibi dikişşi bilen birinden tavsiyesi önemli:)teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. sezo;

    Burdan bişeye benzetemedim daha kolay bişeylerle başlasana mesela mutfak önlüğü gibi:)

    Ahh dikiş bilmeyen biri olarak şu dikebilenlere ne çok hevesleniyorum anlatamam...

    Devam et geliştir bence çok güzel bişey üretmek...

    Ayrıca burdan diktiğin şeyin kumaşı kaliteli duruyor demeden geçemedim:)

    YanıtlaSil
  17. ilk deneme için bence hiç fena değil bende çok istiyorum ama en son bebeklerime elbise dikiyordum babamın aldığı oyuncak dikiş makinesi ile yani o kadar ilgiliyim konuya bir gün iş hayatını bırakırsam kendimi sanata adamak istiyorum bıktım fatura kesmekten kısmet olursa kumaş kesmek istiyorum
    yeni dikiş maceralarını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  18. Eee çok başarılı. ellerine sağlık bi kere fikir güzel pratikle de destek ohh başarı:)

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık ilk deneme için gayet iyi.dikiş konusunda bende hevesliyim hatta minik bir makinam vardı ilk denemeleri yapmak için ama o makinayla bir türlü dikiş yapamadım hep ip kopardı içimde ki hevesi kırdı ama kızım şöyle bir büyüsün dikiş kursuna ahşap kursuna ve yeni hevesim pastacılık kursuna gitmeyi düşünüyorum ...

    YanıtlaSil
  20. canım cokta guzel olmus.bende heveslıyım ancak hıc bılmıyorum bak ıyıkı okudum yazını ..heves yetmez mıs demek:)))))))
    bak sen basarmıssın .ha gayert bunun devamıda gelıcektır.beklıyoruz..

    YanıtlaSil
  21. onca zamanın dikiş dikme isteği aşkı ile sen bence çok güzel işler çıkarırsın tatlım, asıl öneli 2 malzeme varken, birisi sen diğeri de dikiş makinası başka şeye gerek yok hayal gücünü göster yeter bence, bekliyoruz çalışmalarını =)

    YanıtlaSil
  22. gelin'ciğim:) ( ay ne hoş oldu be:)) senin içine Derya baykal kaçmış yavrucum..anladım...ahşap boyama, yenileme, dikiş, yemek derken valla iyice derya abla oluverdin...ama iyi iyi...beğendim...ben gelinin zeki, cevik ve de her işten anlayanını severim:))))

    ve öperim:)

    YanıtlaSil
  23. Lise dönemimde Giyim bölümünde okumuştum 3 sene boyunca o kadar çok şey diktim ki anlatamam şimdi mi Ünv. İşletme kazandıktan sonra doğru düzgün makineye yaklaşmadım desem yalan olmaz.Dantel,oya,el dikişi vs. yaparım ama bak heveslendim bende şimdi yeni bir makine almanın zamanı gelmiş:))
    Ellerine sağlık canım benim ilk denemeler için gayet başarılı olmuş bence .

    YanıtlaSil
  24. fadiş;evet sen bilirsin yada senin tahminin daha doğrudur:)bakalım bende merak ediyorum ne yapacağımmı:)

    nilerk;bak sende ki bu moda takip olayı da var belki diker kendimiz giyeriz biraz ütopya ama olsun:))hadi sende bir yerden başla:))

    nazan;var hata hatta hatalar ama dediğim bakan gözün önemide büyük güzel bakan güzel görüyor işte:))inşallah sana yaklaşırım bildilerimde:)

    delim;gerçektenmi sağol ya:))

    sihirli günce;istiyorsan ne engel hadi birbirimizden en görürsek yapar yapar alışırız .birbirimize gaz vere vere neler yaparız neler:))

    aslıcım önceleri takıyordum artık o benimkileri taksın birazda umursamaz davransak belki uzak durular:))öğren belki pacayla başlayıp işi büyütürsün:)

    YanıtlaSil
  25. ahh nilhanım ahh;ben diyom güzel mi?se diyon bu ne?:))neyse söyleyeyim.çanta değiştiriken kolaylık olsun ve de çantaların içi düzenli dursun diye dikilen cepli kumaş .Dikilmiş hali yayındaki gibi o gördüğün bölmelere canta içindekilerini yerleştiriyorsun hem derli toplu duruyor hemde canta değştirceğin zaman kolaylık sağlıyor .ok.:)
    şimid nasıl olmuş:))

    YanıtlaSil
  26. ada ve deniz;ok öyle yaparım bakalım neye benzeyecek:))güzel yorumun için ayrıca teşekkürler

    amak-ı hayal;beni giriş cümlenle yerle bir ettin ama devamını okuyunca ne demek istediğini anladım doğru söylüyorsun onuda deneyeyim bakalım sağol yorumun için:))

    şerife;senin şinde zor be kes kes nereye kadar :))inşallah yaparsın tüm istediklerini bir gün
    sevgiler

    ebrum;çok sağol:))

    serap-asya;sorma ilk denemlerim benimde öyle oldu sonra nerdeyse 6-7 ay hiç elimi sürmedim.bir kurcalayım dedim baktım olacak başladım.benimde hayalim oğlum biraz büyüsün aynı kursları bende istiyorum bakalım:))

    marifet ellerimizde;sizde bir gayret başlayın belki olur hıı?
    teşekkür ederim daha yolun çok başındayım fakat çok istekliyim bakalım neler çıkacak:))
    çok sağol yorumun için
    sevgiler
    güzel isimli mekilam çok sağol inşallah bende istiyorum bakalım:))


    dilek;ay bacım benim bana hiç kıymaz gelin olduğumdan bu kadar iltifatsa sağol ama o kadar da değilim henüz isterdim ama henüz değilim ve bunun farkındayım:)
    gelin hanım hehehe

    aylin;ayy ne güzel biliyor olmak inşallah kursa gidip ebnde öğrenmek istiyorum.yapsana sende senden feyz alıırz:))

    YanıtlaSil
  27. Azmin elinden hiç bir şey kurtulamaz Sezom :)) pratik yapa yapa usta olacaksın bak gör , yeter ki iste...Yeni şahaserlerini sabırsızlıkla bekliyorum..Çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  28. vallahi tam benlik olmuş bigom .
    sırf bu yüzden aylarca çanta değiştirmediğimi bilirim.
    ellerine sağlık canım :)
    hem de aradığını bulmanı kolaylaştırıyor di mi?? benim çantada ara ki bulasın

    YanıtlaSil
  29. eee tebrik ederim şekerim amaca gayet uygun. çok da görsel olması gerekmiyor nasıl olsa kimse görmeyecek.Ama bence bir kursa gitmelisin madem heveslisin biraz teknik öğren ( şimdi diyceksinki çocukla nasıl gideyim---kuzunuda alırsın yanına :)

    YanıtlaSil
  30. Hamaratsin kizim sen :)) Bu arada bende vahapin beni elestirmesine dayananmam hemen kopururum.

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)