Sayfalar

18 Nisan 2011 Pazartesi

SAKIZLI MUHALLEBİ

Tarifi gördüğüm gün yapmaya giriştim.AYLİN den aldığım tarifi onun sözünden çıkmadan uyguladım.Yanlız bir eksik vardı karemel sos zaten o da istenirse demişti:)

Ben yapım aşamalarını kısa olarak geçeyim dedim oyüzden  iki foto var .Bu arada eşim damla sakızının tadının baskın olmasını pek sevmese de(gerçi hoooppp deyip götürdü ama) ben sevdim.sakız ayarı 2 de olabilir yani siz kendinizi bilirsiniz.Birde unu ben verilen ölçüye göre yaptım ama bir türlü koyulmadı o yüzden bir kaşık daha eklemek zorunda kaldım.Aylin' e bu durumu ilettiğimde ölçünün tam olduğunu buzdolabında koyulaşmasını beklememi söyledi .Dediği gibi benim muhallebim biraz daha yoğun olmuştu:(
Ama tadı yine de güzeldi.
İşte malzemeler;
1 litre süt
3 yemek kaşığı un(1 bardaktan 2 parmak eksik)
1 su bardağı şeker
3 adet falım damla sakızlı sakız
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tereyağı (ben becel kullandım tereyağı pek sevmiyorum:)
Karamelize Elma İçin;
4 adet elma
3 yemek kaşığı şeker
yarım tatlı kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı karamel sos(arzuya göre)
2 yemek kaşığı ince çekilmiş ceviz(koymayabilirsiniz)

şimdi yapımı;


elmalarımı küp küp doğradım ,şeker ve yağı ilave edip yüksek ateşte pişiridm.Tarifte diriliğini kaybettimeyin diyor du ki öyle yaptım:)

yağ ve vanilya hariçinde malzemeleri koyup kıvamı gelince ye kadar çırptım.Kapattıktan sonra vailya ve yağı ekledim.
Şimdi de servis zamanı:)


gerçi daha güzel resimler çekilebilirdi ama bu konuda beceriksizim malesef.Kendi resimlerimizde bile, bir kurgu,hayalgücü ne bileyim bir düzenleme yok.habire ya üç kafa(sezo ben ,paşa)ya iki kafa(be,paşa)yada tek kafa(paşa) başkada bir numara yok.gül bu konuda çok iyisin belirtmem gerek  aaa birde yazan anne sen de çok güzel kareler yakalıyorusn.Delim de durdu durdu en son huzur yazısında o ne görsellikti öyle :)
benim de konu dağıtmak ta üstüme yok hani:) muhallebi den ne zamn buralara  geldik yazıyı tekrar okuyarak anladım:)
Yapacak herkese afiyet bal şeker olsun efendim:)

32 yorum:

  1. Harika görünüyor rica etsem bir tane:))
    Ellerine sağlık canım afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  2. iki hafta önce yaptim bunu.Sakizsiz ama.Harika oldu..Görüntüsü de cabasi :)
    Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  3. Gecenin bu saatinda yapılacak iş mi bu ,tam da canım tatlı birşeyler isterken offff..

    YanıtlaSil
  4. İkiz annesi;tabi canım buyur gel söz:))

    yazan annem ;evet bende bir daha öyle denicem bakalım.sanada afiyet
    olsun:)

    emelden;ay bilemedim özür dilerim:(

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor sakızlı muhallebiye bayılırım zaten olsada yesem :)

    YanıtlaSil
  6. Bana uğramışsın.Teşekküre geldim, ama bir aydır sıfır şeker ,beyaz un yasak diyetteyim.
    Bir imrendim ki sorma:)
    Ağzımın suyu aktı.
    Yine gel e mi?

    YanıtlaSil
  7. Bana uğramışsın.Teşekküre geldim, ama bir aydır sıfır şeker ,beyaz un yasak diyetteyim.
    Bir imrendim ki sorma:)
    Ağzımın suyu aktı.
    Yine gel e mi?

    YanıtlaSil
  8. Bak yine bişiler yiyor ya bi durun nefes alın :))) üff elien sağlık diyeyim bari :))

    YanıtlaSil
  9. KARAMEL VE ELMAYA BAYILIRIM,BUNA BİRDE SAKIZLI MUHALLEBİ EKLENİRSE OF OF HEMEN DENEYECEĞİM

    YanıtlaSil
  10. Son sakızlı muhallebim de mikserimin motorunu yakmıştım :) 5 dk çırpılması gerekiyordu,el mikserleri de 5dk çalışınca yanıyormuş :) Ellerine sağlık canım harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  11. canım sen ne yaptın böyle ya...kolumu kaldırack halim yok nerelerdesin diye bakmaya geldim sen bu şahane tatlıyı eklemişsin yapmam lazım bunu ama dedim ya yorgunum...
    neyse canım not aldım en kısa zamanda diyip hemen kaçıyorum valla buarada fotolarda çok güzel niye haksızlık ediyorsun ki kendine
    çok öpüyorum seni ve bıdığı görüşürüz

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık çok güzel görünüyo canımız çeki

    YanıtlaSil
  13. olsada yesek suzan:gerçkten güzel yaparsın sen yaparsın:))

    nalan;yine uğrarım:)aaaa kötü olmuş:(
    tamam söz:)

    ülkü;napayım ben nefes alırken bişey tıkıyom ağzıma zamndan tasarruf için:))

    ada ve deniz;teşekkürler

    isoon;dene güzel gerçekten:)

    örgücüoyuncakcı nine;afiyet bal şeker olsun ninem:))

    sevtap;:)))))))))gerçektenmi?çok sağol canım benim:))

    necla;sana ne oldu ki sakın hastayım deme:)yap yap paşada sever benden söylemesi:)
    yaaaa hep aynı hep aynı yok ki bir numara:)

    çocukla yaşamak;teşekkür ederim.:))

    YanıtlaSil
  14. oooooo olasada yesek ya:) ben elmaları rendeleyip tarçın,şeker ve bol ceviz ekliyorum...muhallebisi aynı...oda çok lezzetli oluyo:) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. hemen bu akşam deneyeceğim allahtan mani olmazsa. evde bir sürü elmam var

    YanıtlaSil
  16. Harika görünüyor. :) Ellerine sağlık. :)

    Püskürtmeyi sormuşsunya işte cevabım. :)


    Sert bir fırçayı yada diş fırçasını boyaya batırıp parmak ucuyla fırçanın ucunu aşağıdan yukarıya doğru çekerek boyaları püskürttüm.

    Eğer boya koyu isi biraz sulandırabilirsin.

    Anlatabildim mi? :)


    *******

    Bu arada geçen hafta Pazartesi yada Salı günü peçeteleri normal posta ile gönderdim.

    APS yada iadeli taahhütle gönderecektim ama saat 15.00 a kadar vermem gerekiyormuş ben gittiğimde saat 16 civarıydı. Evden çıkamam diye hazır ptt deyken göndermek istedim. O yüzden normal gönderdim yine.

    Daha önce beyazgül e yine normal posta ile göndermiştim ama ona gitmişti.

    SAna hala gelmedi mi? Nedenini bir türlü anlamış değilim. 2. defa gitmemesi mümkün değil. Posta kutusundan birileri alıyor olabilir mi? Adresi teyit ettik sorun yok. Eeeee niye sana gitmiyorki bu peçeteler?


    Merak ediyorum eğer geçte olsa gelirse bana yazarsın olur mu?

    Görüşmek üzere. :))

    YanıtlaSil
  17. dilek;sen de yapıp göstermeyenlerdesin:

    küçük mucizem;afiyet olsun inşallah yapr ve beğenirsin:)

    hobim vaktim;sağolasın.
    anladım ama galiba evde olmaz zira her yere bulaşır galiba:(
    ama denicem bakalım .

    gelmedi gelse haber vericem .sanmıyorum kilitli posta kutusu ama bilemiyorum yinede.:(

    YanıtlaSil
  18. Yemişiz görselliği zaten yiyoruz:)) Vallahi gayet süper görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. ee biz öyle bakcaz mı yani.tühh ben de sonunda eve teslimat yapılır yazısı çıkar diye ummuştum.olmas ki amma di mi yaaDDDDDDDDDDD

    YanıtlaSil
  20. Cok severim damla sakizini, her sutlu tatliya koymaya calisiyorum :))

    ellerine saglik,cok guzel gorunuyor :)

    YanıtlaSil
  21. nefissss görünüyor, olsa da yeseeeek ay ay ay, hemen yapmalı bu güzelliği, ellerine sağlık canım benim =)

    YanıtlaSil
  22. nasıl canım çekti anlatamam :)

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar canım,hemen deniycem,nefis gözüküyor:)

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Sezobigo; geçen haftaki yarışma sürecimde bloguma gelip bana destek olduğun için çok teşekkür ederim. Sağol canım..

    YanıtlaSil
  25. Sezocum ben çalıştığım için akşam işten gelince yaparım bu tarz tatlıları ve en az 1 gün dolapta dinlenir.Ayrıca biraz sulu olsun isteriz kaşıkla yendiği için daha koyu kıvalısını borcama yapıyorum dilim kesmek için:)Sakız konusunu bloğada yazmıştımya kişiye gör değişir bana kalsa 5 tane atarım :)

    Bloglara uzun zamandır yorum yapamadım özlemşim hepinizi yavs:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  26. nehir ida;doğru diyon da başkalarını görünce imreniyom yahu:))

    sitare;aaa eklemyi unutmuşum vardı eve teslim ama bitti:(
    hehe

    new yorktan;evet tadı güzel her tatlıya ne dar yakışır bilemem ama biz bunu beğendik:)




    mekilam;ben bu yoruma cevap yazana kadar sen yapmışsındır:)) ee becerikli hatusun:))

    muhabbet sofrası;ayy iyi mi ttim kötümü bilemedim bak şimdi:)

    yoncacamoğlu;dene güzel tatlı


    lezzetli somonlar;ne demek siz başarılıydınız biz sadece izleyici..
    seyretmek keyifliydi:))

    derya;teşekkür ederim.

    yemek vakti aylin;anladım zaten yorum yazmıştım baktım sırf bana değil kimseye cevap yok.o yüzden soru sorduğum yorumun cevabını almadan yayınladım kayıtı ama 4 gün bekledim.
    bizde seni özledik kolay gelsin

    YanıtlaSil
  27. görüntü süper olmuş ellerin dert görmesin bende resim konusunda yeteneksizim bir atraksiyon katamıyorum çektiğim resimlere

    YanıtlaSil
  28. ellerine saglık.hımmm ne guzel gorunuyor:)bu arada meleğin çok tatlı maşallahhh

    YanıtlaSil
  29. ellerine sağlık çok güzel olmuş canım elmalı tatları severim

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)