Sayfalar

25 Nisan 2011 Pazartesi

GÜZEL KURABİYE

Oğlum olmadan önce hep hayal kurardım.Evde kek -kurabiye eksik olmadığı, oğlumun elinde severek ve özleyerek yediği tatlar olacak diye.Çok şükür ki mutfakta zaman geçirmeyi seven biriyim ve oğlumda çok şükür ki yemeğin her türlüsünü seven biri:)
 İşte bu durumdan ötürü yeni şeyler -tatlar öğrenmek ve denemek hoşuma gidiyor hele ki tam da aradığım buymuş diyebildiğim tarifi bulunca deymeyin keyfime :) artık hane halkı(şu an üç kişilik görünebiliriz ama paylaşımcıyımdır gittiğim yere götürür, gelen kim olursa üşenmez yaparım hani:)) bıkana kadar tekrar eder yapışlarım taki yeni bir "buymuşşşşşşş "diyeceğim ,kolay-pratik,lezzetli bir tarif bulana kadar.
Ay yine çok uzattım dimi:)Napayım kime konuşayım oğluma anlatayımda daha dünyayı yeni tanıyan yavruma işkence mi edeyim?
"yahu bu dünya nasıl da zormuş ki annem anlatıyor anlatıyor bitmiyor "mu ?desin:) daha bir karış boyuyla dert sahibi olsun.
Oyüzden sizi gönüllü seçtim ben konuşayım-yazayım sizde azıcık katlanıverin ne olur?
Neyse yazının buraya kadar okunup okunmadığını anlamak için şifre yayınlıyorum  yorumda şifreyi söylemeyenler direk tarife bakanmış onu anlıcam
şifre;kuzgun(niyeyse:))


İşte tarifim tarifi aldığım şahış habire kaçıyor ara istiyor ama bu kadar ki olmaz ki?Azcık ara deyip 15 gündür ortada yok:)Tarif sahibesi;
balböcüklerin anası serpil:)


malzemeler ise;
125 gr margarin
2 yumurta
2 kaşık kakao
1 portakal kabuğu rendesi
1 kabartna tozu
1 su bardağı pudra şekeri
3,5 bardak un
malzemelerin hepsini yoğur.Pudra şekerine bula ve tepisye diz.Bu kadar .Serpil'in tarifinde üzeri için ceviz -fındık da var ama bne oğlumdan ötürü koymuyorum

 



fırına girmeden önce ki hali


pişmiş ve komşuya gitmeye hazır hali.
işte bu kadar yapıp yiyene afiyet olsun

35 yorum:

  1. Kuzgun Kuzgun Kuzgun...:) bu arada çekiliş ne sana çıkmış ne bana gördünmü:) öptüm...

    YanıtlaSil
  2. dilek baş şimdi çalışkan olduğuna inandım sonuna kadar okudunya artık bloğumun gözbebeğisin:))))))
    sorma be yine hüsran yine hüsran:((((

    YanıtlaSil
  3. :) ay tabiiii çalışkanım...aşkolsun...

    ve şekerim hiç söyleme yine hüsran yine hüsran:)

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık canım çekti sabah sabah okuyunca. kuzgunu ben de gördüm ona göre =)

    YanıtlaSil
  5. kuzgun :)

    ha haaa... okudum nerden istersen soruda sorabilirsin.
    bu arada keşke birde kurabiye ye isim taksaydın öyle güzel kurabiye demeyle olmaz şekerim .

    YanıtlaSil
  6. Gördüm şifreyi:D

    Ellerine sağlık:)

    Bak ne dicem o kadar uzun yazmıyorsun bunu hep dile getirme okuyoruz bizz seni canım ya.Yaz yazabildiğin kadar:)

    YanıtlaSil
  7. kurabiye çok güzel olmuş canım.en son serpil dede görmüştüm.onuda bekliyoruz ama hala dönmedi.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. kuzgun!
    sezobigo kolay bir tarif, deneyeyim hemen, Deniz'in bu aralar hamur işlerine ilgisi arttı, benim fit oğlan belki biraz kilo alır böylelikle:)

    YanıtlaSil
  9. parola?
    bigom benim yahu ne parolası ? parola ?
    bigom aşkolsun tanımadın mı? indir o merdaneyi.
    parola?
    yahu altı üstü bir kurabiye alacaktım. istemiyorum senin olsun. ben kendim yaparım. kuzgun da senin olsun.

    YanıtlaSil
  10. çok lezzetli görünüyor:))

    YanıtlaSil
  11. Sifre:Kuzgun !
    Yaa ben bunu deneyeyim.Temizligin öyle bir icine girmisim ki bir cikayim.Yapilacak tariflerime dönüs yapacagim.Ellerine saglik.Sen anlat yaz canim ben katlanabilirim :))

    YanıtlaSil
  12. Kuzgunnnnnnn :)) dayanıp okuyabildim yani dua et :)))
    Şimdi elime bi geçsen anladın di mi :) tarifmiş imdattt ya :)
    Eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  13. benim oğlumda senin ki gibi yemek yemeyi pek sever ikisinede nazar değmesin bu arada. Fakat benim oğluma pasta börek yapacak anne yok bu aralar akşma yemeğini zar zor yetiştiriyorum çalışma saatleri uygun iş istiyorum :)
    Güzel kurabiyen ekrandan bile lezzetli gözüküyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. mutlu haftalar canım..blogumun adresini değiştirdim eğer uğramak istersen seve seve beklerim :)

    YanıtlaSil
  15. çok güzeller ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  16. Kuzgun canım benim kuzgun :-)) akşam akşam canımı kurabiye çektirdin iyi mi?

    YanıtlaSil
  17. :)))))yazını okudum canımcım kuzguuuunnn...
    tarifinde ğüzelmiş. bol mutfaklı ğünleerrrrr:))))
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  18. tubitoş;:)) evet şifre tamamdır:))

    hayatın tatları;ok :))
    en altan üçünçü satırda ne yazıyor?:)))
    bana ait olmadığı için sahiplenmek istemedim:))

    amak-ı hayal;:))okeydir canım:))
    bak yorumlara şifreyi vermeyenler var :)))

    sevda;evet ondan aldım bende.şifre?????

    fadiş;canımsın:)))
    yap yap çok güzel tamda senin oğluna göre:)))

    küçük mucizem;hı seni gidi seni:))söylettim söylettim hehe:))

    YanıtlaSil
  19. ada ve deniz;şifre??????:))

    aslım;bilirim sende okursun her satırını.ok dir:))
    yap yap hem kolay hem leziz.katlandığın için teşekkür ederim:))

    ülkü;öylemi ülkü hatın :)allahatan şifre doğru:)) ay napayım çok becerikliyim hehe:))

    efe ile hayat;maşallah benden size.ay gelsin ben yapayım.
    bu arada şifre?:)))

    gök/su;???????? gelirim birazdan.

    sarımutfak hande;teşekkürler şifre?:))

    neşelihaller;canım benim sağol ya okumuşsun belli şifre tamadır:))ayyy gelsen ben yapsam çay ile içsek .hatta çalışan hatunları ben birgün ağırlıyımda millet becerikli hatun görsün:))

    halime;oleyyy bir şifre daha:))
    teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  20. ohhh afiyet olsun.bende mutfakta vakit geçirmeyi severim ama kızım pek iştahlı bir çocuk değil....

    YanıtlaSil
  21. canım kurabiye güzel görünüyor da tadıyla ilgili bişey yazmamışsın?
    okudum okudum sonuna kadar şifreyi sorucan şimdi dimi
    kuzgun

    YanıtlaSil
  22. Evet öyle :)) aslında biliyormusun ben bir başından bir ortasından birde sonundan okuyorum şifrede ortadaymış :))))

    YanıtlaSil
  23. şifre kuzgun tımam mıı:)
    ben deniycem bunları.tabi kız durursa yahut uyursa.bir de belim ağrımazsa,akşam yemeğimi yapabilirsem,evi azıııcık süpürebilirsem,bir karış toz sehpalar onları da sileyim.hımmm ee bloguma bakayım bi de .sonra vakit kalırsa yaparım canımm niye yapmıyım .biricik oğluma canım feda:)

    YanıtlaSil
  24. çocukça yaşamak;belki kızın sever:)
    şifre?????

    neclam;tadı mı gerçektençok güzel yap derim:)
    şifreyi yazmışsın biliyodum yazscağını:))

    ülkü;bir daha ki sefere şifre başka yerden gelecek:))

    sitare okdadr iş yazmışsın ki bir de o kadar iş arasında uzun yazı okuyup beni onurlandırdın:))))))
    yap kolay bir tarif zati
    şifre de tamam:))

    YanıtlaSil
  25. Sezommm, canım yeni bir hareket başlattım, seni de beklerim :

    Fotoğraf makinanızı alın, ayakkabınız ayağınızdayken resmini çekip yerdenuzak@gmail.com adresine gönderin, burada yayınlayacağım, bakalım neler var, bekliyorum♥"Hadi Ayakkabını Göster" Hareketi Başlasın!Lütfen sizde blogunuzda yer verin, herkes fotoğrafı yerdenuzak@gmail.com adresine yollarsa, sanırım iyi bir ayakkabı kataloğumuz olabilir:)


    Sevgiler
    Yerdenuzak
    www.yerdenuzak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  26. Şifreyi söylüyorum kuzgun. :))
    Çok tatlısın. :) Yazdıklarını okuyuncu tebessümü yerleştiriyorsun dudaklarıma. :)

    Oğlun şimdi iyidir umarım. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  27. bende diyorum niye kulaklarım çınlıyor:)ellerine sağlık löp löp et olmasın sana olmasın yani.minik ellere olsun.15 gün oldumu yahu.

    YanıtlaSil
  28. biz ben yazmamışım kuzgunu uzunca
    kuzguuuuuuun yazssam olur mu :)ama gerçekten bir kelime atlamadan okudum :)

    YanıtlaSil
  29. selamlar


    ellerine sağlık


    Bana da beklerim

    YanıtlaSil
  30. yerdeuzak;yer vericem ok:)

    hobim vaktim;sen de okursun bilşirim:))
    iyi çok şükür

    serpil;hani şifre hani hatun gördün adını oraya baktın dimi:))
    yok olmaz ben secret yapıyom ben yerim hep ince kalırım diye:))

    efe ile hayat:işin esprisi canım benim önemli değildi zaten:))

    nalan ;hoşgeldiniz.gelirim ne demwek

    YanıtlaSil
  31. bilakis yazılarınızı okumak çok zevkli.
    tarif için çok teşekkürler.
    bu arada şifre kuzgun:)

    YanıtlaSil
  32. görüntü süper elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  33. blogu yeni kesfettim ve anlatis tarzini anlattiklarini cok samimi buldum.birde tabi cocuguna olan duskunlugunu hangi anne degilki dersen senin gibi olmayan cok anne var derim.hii bide sifre :) kuzgun :)

    YanıtlaSil
  34. onla uyurken;çok teşekkür ederim.şifre tamamdır:)

    gülcüm;yap güzel bir tarif.

    geziyorum;teşekkür ederim.


    !DOZ BÜYÜCÜSÜ;HOŞGELDİN öncelikle:)
    sağool çok teşekkür ederim.
    şifre de ok:)))

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)