Sayfalar

10 Nisan 2011 Pazar

DONDURMALI İRMİK HELVASI

Hayatımda en sevdiğim tatlı olan un helvasını bir türlü tuturamayan ben hiç severek yemediğim irmik helvası için kolları sıvadım bunda canım ŞULEMin etkisi büyük tabi koymuş içine dondurmayı çok güzel diyor.Bende beğenmesem bari dondurmasını yerim helvayı sezoya dayarım derken sezonun hiç yiyemediğini belirtmek isterim:))))))
Gerçekten ölçü iyiyidi yapan iyiydi(şulecim kendim için söyledim yapan diye:) şaka şaka yaptığı yemekleri denediklerim için hiç de kötü bir süprizle karşılaşmadığım için güvendim sana ŞULE:)


işte malzemeler
2 su bardağı irmik
200 gram tereyağ (ben yine her zamanki gibi becel kullandım)
2 su bardağı süt
1,5 su bardağı su
2 su bardağı şeker








yapılışı ise ;yağ ile irmiği kavur.Başka bir yerde su ,şeker,süt kaynatılır.Kavrulan irmiğe eklenip çekilmesi sağlanır demlendirin demiş Şule ama bende o kadar zaman ve nefs olmadığı için anın da görüntü yapıyorum:)
Bir kase alıp içine helvayı koyup ortasını acıyorum işte en sevdiğim kısmı dolduruyorum desem daha doğru dondurmayı koyup kapatıyorum üstünü ve bir servis tabağına ters çeviriyorum bitti gitti:)


şimdi de nerden öğrendim diyorum çünkü  gidip  gelip yapıp(allah olmayanlara da versin)  yiyorum:( bunun light olanı var mı?:)

34 yorum:

  1. İçine krema koyarsan,elinle 1 cm kalınlığında açar,içine dondurmayı koyup zarf haline getirebilirsin canım.Ben de çok severim bu tatlıyı :) afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. offf nefis olmuş ama.. bende en son bloga eklediğimde yapmıştım şimdi yapsam ne güzel gider ama..
    canım teşekkür ederim benim için söylediğin güzel sözlere ben zaten sen demeden hepsini üstüme almıştım bile.:)
    ee tabi yapanda önemli şekerim sende severek isteyerek yaptığın için güzel olmuştur. ellerine sağlık sanda afiyet şeker olsun boşver... irmik helvası yediğin günün ertesi günü dikkat edersin olur biter.

    YanıtlaSil
  3. helvanın her türlüsünü çok seviyorum eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Dondurmalı irmik helvasına bayılırım çok güzel görüüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Ben sadesini pek sevmiyorum ama dondurmalı olunca serinlikte veriyor ımmmm nefis...Mutlu haftalar canım.

    YanıtlaSil
  6. mmmm nefis....
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  7. olsada yesem.Bayilirim buna.O kalorili bir günün ardindan bu dondurmali helvayi görmem hic iyi olmadi :)

    YanıtlaSil
  8. benimde favori tatlımdır.hatta bu akşam anacığım yaptı bizde yedik.
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  9. derhal yapmalıyım..aklıma düştü şimdi..
    ah can kız ah, bari şöyle daha kalorisiz bir şey düşürseydin aklıma..ah yaktın beni :))))

    YanıtlaSil
  10. tülin;bak böylesini de yeni duydum:)teşekkür ederim:)

    hayatın tatları;iltifat değil gerçek :)yok valla nasıl yerim diye düşünerek yapmıştım ama kalmadı hehe :)ama ben yediğim ertesi gün yine canım tatlı istiyor ben bu kaydı sileyim iyisimi gider gelir bakar yaparı yoksa:)

    siyah süt;bende bende:)

    olsada yesek suzan;teşekkür ederim.

    sevtap;ya şimdi senin canın çekmiştir tühhh yakın olsan da verseydim:(

    halime ;yalan yok güzeldi valla:)

    yazan anne;gördüm görüdm yediğini seni kide az değil hani:)

    emelden ;afiyet bal şeker olsun:)
    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  11. figen abala;yap abla yap.kendim yandım sizi de yanıma çekiyom tek kilo alan ben olmamalıyım hehehe

    YanıtlaSil
  12. canım benim pişti olmuşuz biz yaa dün bende irmik helvası yaptım ama dondurmasız tam yayınlayacaktım ki seni görünce bıraktım bikaçgün sonra artık..bayılırım buna ya irmiği sadece bu şekilde yiyebiliyorum zaten
    seninde ellerine sağlık canım afiyet olsun size

    YanıtlaSil
  13. süperrr:)
    lighti güzel olmaz kiiii:)))

    YanıtlaSil
  14. Off sende mi ya arkadaş yapmayın böyle şeyler fena oluyorum :))

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık şekerim :) Benim yazın yaptığım favori tatlım çok güzel oluyor :))) Hatta çok tatlı krizim tuttuğunda da üstüne çikolata sosu döküyorum enfes oluyor :D

    YanıtlaSil
  16. ben hep un helvasını daha çok sevdim ama buda harika görünüyor =)

    YanıtlaSil
  17. helvanın her türlüsü kabulümdür.
    bu dondurmalıyı hiç denemedim.
    içinde erimiyor mu helvanın?

    YanıtlaSil
  18. neclam kalp kalbe karşıymış :)sana da afiyet olsun canım benim bir de sen yayınla ben hiç yememiş gibi yorum yapcam söz:)

    yeşim;dimi ama:)

    ülkü;ama sende katıl aramıza sen de yap:)

    yeni gelin;yok bari o sos kuusr kalsın zaten yedikten sonra bir süre vicdan yapıyorum yemeseyim okadar diye hadi yedin o kadar yeme diye:)

    cmos;hoşgeldin hemide tatlı üzerine geldin:)evet ya un helvası da bir başka oluyo:)

    YanıtlaSil
  19. ya mucizem şimdi soru mu bu önce bir sor dondurma erimesine izin veriyon mu diye:)hiç takadim yoksa bile öyle dalıyorum ki olaya dondurma donup kalıyor:))))))))))

    YanıtlaSil
  20. Bayılırım bu tatlıya ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  21. olsada yeseeemmmmmmmmmmmmmm......ya blogları genellikle iş yerinde okuyorum..bakıyorum hatunlar güzel güzel şeyler yapmışlar...bakıp yalanmakla yetiniyorum..yazık bana yaaa:(

    YanıtlaSil
  22. hamileliğim boyunca en svdiğim tatlı olan irmik helvasını bir türlü yiyemedim. gebelik diyabeti feci bir şeymiş :(( şimdi de çok iyi hissettiğimi söyleyemem ama olsun ben bu tarifi tamamen uygulayıca tuttururum değil mi?
    bir türlü yapmayı beceremiyorum da :))
    hazır kiloları vermemişken bol bolyiyeyim diyorum :))

    bu arada alakasız bir soru soracağım :)) bloglarınızı nasıl bu kadar renkli yapabiliyorsunuz? bende böyle cıvıl cıvıl yapmak istiyorum sayfamı..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. hamileliğim boyunca yiyemediğim en sevdiğim tatlı.. ne zormuş gebelik diyabeti.. şimdide pek iyi hissetmiyorum ama olsun :))
    bu tarifi tamamen uygularsam tuttururmuyum dersiniz :)) bu zamana kadar bir türlü beceremedim de yapmayı :))

    YanıtlaSil
  24. aylinin;gel berabr pişrip yiyelim:)

    dilek;valla yazık sana dicektim baktım bloğuna gittiğin geceye say bak bizde evde pinekliyoruz:)

    masalkahramanım;zor olmuş siin için hamilelikte kısıtlama hele ki tatlı:(
    valla benim gibi helva yapamayan yaptıysa eminim yaprsınız:)
    blog için dedikleriniz için teşekkürler.biraz el yordamı biraz da bir blog arkadaşım ben yapamadığımı görünce olaya el attı aldı şifremi bu hale geldi:)
    ama soracağınızı sorun blogda yada burda cevaplamaya çalışırım-z:)

    YanıtlaSil
  25. deli anne
    delimisin:))))))))))))))))))))))sorulcak soru mu?:)))))))))))))))))))))

    YanıtlaSil
  26. Annem çok güzel yapar bu tatlıyı,bende çok güzel yerim;)))Seninki de eminim nefis olmuştur..

    YanıtlaSil
  27. ben irmik helvasına bayılırım canım , yollasayadın ben yerdim =))) bir de dondurma varmış içinde ooo süper, ellerine sağlık güzelim =)

    YanıtlaSil
  28. İrmik helvasına bayılırım. :)

    Ellerine sağlık. Afiyet olsun, löp löp yağ olmasın. :)

    YanıtlaSil
  29. offf bir kalori bombası olsa da güzel görünüyor kerata :) eline sağlık datlummmm

    YanıtlaSil
  30. ayy çok fenasın yaaaa.. senin yüzünden canım çekti bir güzel pişirdim yedik dün gece alpanla.. bana afiyet olsun kaloriler sana olsun. (ben yeterince şişkoyumda ondan) suçlusun kabul et durduk yere ne diye yapar eklersin..

    YanıtlaSil
  31. sihirli günce ;gerçekten lezizdi:)

    mekilam;bilseyidmsevdiğmi gönderirdim:)

    hobim vaktim;yedim bitti löp löp yağ mı?ben hiç kilo almam ki:)(böyle diyorum secret yapıyorum iyi oluyor :)))))))))

    isoon;işte yiyipte pişmanlık bu yüzden var:)


    şule;hahahahaaaaaaaaaaaaaa ye ye uyu ondan sonra suçlusun .
    suçsuz olan ilk taşı atsın:)

    YanıtlaSil
  32. Dilekcim al bendend eo kadar birde bize katıl diyo bu sezo ühhüüüü :)

    YanıtlaSil
  33. Tatli olsunda hangi helva olursa olsun. Ellerinize saglik. Svgiler...

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)