Sayfalar

22 Mart 2011 Salı

SEMİNER NOTLARI-1

Seminere gittiğimi daha önce paylaşmıştım:)Şimdide orada öğrendiklerimi aktarmaya geldi.Kısa kısa geçicem.Nerden başlasam diyordum ki az önce kumanda paneline düşen bir kayıtı okuduğum işte dedim.:)
1-çocuklar 5 yaşına kadar bu 6 da olbilirmiş soyut kavramları anlamayabilirlermiş.Onlara elle tutulan somut örnekler vermeliymisiz bu örnek gibi çocuk denilen şeyi gerçek kabul ediyor.:)
bir başka örnekte benim kızkardeşimin oğlu barış ile oynuyorduk(oynuyorduk dediysem güreş oyunuydu bizimki:) çok yoruldu ama azmaya devam ediyor annemde dursun diye elini onu kalbinin üztüne koydu
-kuş gibi atıyor "dedi.Ay demez olaydı çocuk kendinden korktu :)"çıkarın kuşu içimden diyo başka bir şey demiyo"
önce anlamadık sonra annem şaka  deyip olayı bağladı ozaman 4 yaşındaydı sanırım.
2-0-3 yaş arası çocuklara kural konulamazmış.Beynin ön tarafı fazla gelişmediğindenmiş.Yani siz ona yapma etme deyin arkanızı dönün o ilk fırsatta sizin yüzünüzden yarım bıraktığı işi tamamlıcaktır:) Çünkü sizin söylediğiniz onun yapma isteğinin yanında sinek vızıltısı gibiymiş ve de otokontrolünü henüz sağlayamadığı için istediğini yapmaya meyilii olurmuş.
3-tutumlar çok önemli çocuk yetiştiriken
ne tavizkar bir tutum olan çocuğun her dediğinin gerçekleştiği
ne katı kuralların konulduğu baskın bir tutum olmamalıyımış.
önemli olan ve de yapmamız gereken tutum her iki tarafın(anne-çocuğun)istediğinin olduğu davranış şekli yani DEMOKRATİK tutunm.
bende yalan yok valla yeri geliyor kaşlarımı çatıyorum oda bunu anlıyor ama bu sadece onun için tehlikeli bir durum söz konusu olduğunda yapıyorum ve de işe yarıyor.
şimdi elim kirli ama atıyorum çıkmış koltuğun tepesine kendini aşağı bırakacak işte orda yerim demokrasiyi:)
yani ben yazayım siz üzerinize alırsınız yada bildiğiniz yöntemlerden şaşmazsınız.Yanlız şu var baskın bir tutumla büyüyen çocuk çift karekterli olurmuş.Çünkü bir yönüyle size yaranmaya çalışaçağı hep kabul görmek için ama kendi karekterinde olmayan davranışları sergilicek.Bir yönüyle olmak istediği yada içinde barındırdığı kişiliğyle hep savaş verecek.Yani bizim çocuğa davranışlarımız çok önemli .
Seminerde konuşulanları burada yazamıyorum daha doğrusu verilen örnekleri yasak.Ama etkilenen inasanlar var bilin diye söyledim:(

tavizkar tutumda ise çocuk hep istediğini aldığı için hep bir tatmizsizlik ,kural bilmezlikle büyüyyecek buda onu mutsuz edicek
  Hocamızın bize bir taktiği var diyor ki evde haftanın bir günü kuralları olayları konuşma gününüz olsun eşinizle,daha sonrada bu konuşulanları yani karaları çocuğunuza açıklayın oda bilsin neyi ne kadar isteyeceğini.Benim çok hoşuma gitti.Hatta cevap veremediğiniz sorular yada sorunlar olduğunda biz önce babanla bunu bir konuşalım sana öyle cevap vereyim derseniz çocuğu o an hem tatmin edersiniz hemde anne -babanın görüşlerinin bir olduğunu bilir.Ben bile küçükken annemden izin kopartamıyacağımı bildiğim için hep babama yanaşırdım :)yani ikisinin aynı şeyi düşünmüş olmaları doğru olduğunu da gösteriyor.

daha çok şey var ama benimde yapmam gereken yemek  var o yüzden arkası daha sonra deyip kaçıyorum:)




biri dursa biri durmuyo :)yanyana çok zor allah ikiz annelerine (aylinime,özime ,sevtap'a )kolaylıklar versin oğlum ezilmiş büzülmüş:)zeynep(kızkardeşimin kızı)pek bi  şirin çıkmış.

14 yorum:

  1. 2-0-3 ü anlayana kadar canım çıktı ta ki 2 nin madde sayısını çözene kadar. akşam off artık benim beyin kusuruma bakma.

    notlar süper. devamını da bekleyeceğim. aslında haklısın önce anneyle baba işbirliği yapmalı. annenin kızdığı birşey de " baba( anneanne-dede-..vs) niye ağlatıyorsun nolur sanki yapsa " deyince kan beynime sıçrıyor.
    mesela bizim kuşlarımızdan biri öldü. ölmek durumunu henüz açıklayamayacağım için hastaydı hastaneye götrüdük diyoruz. bilmiyorum ne zamana kadar bu durumu kotarabiliriz??

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş ammaaa ve lakin teori ile pratiğin çatışmasını yaşamıyor muyuz hepimiz. Standartlaştırılıyor ister istemez bu tür bilgiler her çocuk da kendi özgünlüğü ile glince ortada yalpalıyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Ben de Ebruma katiliyorum, cok guzel ama is hesaba gelince yapamiyoruz.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel böyle bir seminere gitmen.Her dediklerini uygulamak imkansız tabi ama yinede insanın tıkandığı noktalarda yardımcı oluyor ya da bildiklerini tekrar hatırlatıyor...
    Bu arada oğluş ve yeğen çok tatlı Maşallah.ikiz konusuna gelince kocaman bir ahhhhhh diyorum bu günkü aşırı gerilmiş durumumun üstüne....

    YanıtlaSil
  5. Ben cok ebeveyn kitabi okudum.Ortalama olarak neler yapmam neler yapmamam gereketigini biliyiorum.Her yazilan her cocuga uymuyor.insan kendi cocuguna uygun olan bir cizgi secmeli.Ama gercekten bazi seyleri uygulamak cok zor.
    Devamini bekliyorum...Bana ve ogluma uygunlari seceyim :)

    YanıtlaSil
  6. notlar için teşekkürler devamı gelicek dimi..gerçi okuyoruz ama bunları benim canavara uygulamak çok zor anlamaz falan diyoruz ama gerektiğinde kaşları çatmakda işe yarıyor çocuklar biliyor bence ya neyse ben en çok annen ve yiğenine bayıldım ayy eşimle beraber çok güldük güzeldi valla annenin ellerinden öperim o ufaklığında yanımda olsaydı o anda yanaklarını ısırıdım valla ne tatlı şeymiş

    YanıtlaSil
  7. Yorumların hepsi aynı..teori ile pratik tutmuyo birbirini....zaten tutsa hepimizin çocuğu "kaayu" bizlerde "kaayu"nun annesi-babası gibi olucaz..hayatta güllük gülistanlık..ama olmuyo işte...

    YanıtlaSil
  8. bekliyoruz ama gerisini :)

    YanıtlaSil
  9. Bu güzel paylaşım için teşekkürler. :)

    Çocuklar çok tatlı çıkmış maaşallah. Allah nazardan korusun.

    Ha aklıma geldi bu seminerdede ilk seminerde olduğu gibi güzel karşılandınmı bakalım? :))))

    YanıtlaSil
  10. ufff sezobigo yaa deli olcam bir açıyorsam blogumu bir açamıyorum. şimdi açabildim kumanda panelimi birileri fethetmiş sanki herşey karman çorman gözkmüyor doğru düzgün. birde sana bakınayım diye geldim yemek yapmam lazım misafirlerim var "ccee" diyip kaçıyorum. daha sonra postunu uzun uzun okuycam şekerim.

    YanıtlaSil
  11. küçük mucizem:ay bende senin "beyin kusura bakma "yazısını eşin olarak algıladım hahahahaa diyorum eşi bana ne dediki ben kaçırdım bu kusura bakma diyor ahahahhaaaaaaaaaaaaaa ay ne güldüm ya:)
    ya bende bir anormallik var kuş yazmışsın yaşlı okyom iyimi senden kötü durumdayım :)))))))))))))))))))
    çok güldüm çok:)

    nehir ida;evet doğrudur dediklerin benim ki sadece öğrendiklerimi aktarma:)

    gülcüm;aman sen birine katılmasan şaşarım.:))))

    özim;(böyle hitap ettiğim için umarım kızmazsın:))
    evet bende çok seviniyorum gidiyorum diye:)canım benim sizi andım bende zaten not olarak altada yazmıştım allah kolaylık versin bu arada bizim hocanın kilere ikiz hemide iki cadı:)hep onlardan örnek veriyor anlıyorum sizi:)

    yazan anne;aynen dediğin gibi içinden uygun olnı almak benim yaptığımda:)

    necla;inşallah dilim döndüğünce aktaracağım.canım teşekkür ederim iletirim:)çok şeker çok zor yaratık onlar:)

    dilek;:) haha yok okadar olamam herhal:) bakalım ne kadar güzelleştireceğiz minik kayyuları:)

    isoon;inşallah canım.

    hobim vaktim:)bişey değil.:)
    teşekkür ederim.
    yok bekledim bir kurabiye takım elbiseli abiler ama yok kadın kadına oturduk:)insan alışınca gözü arıyor

    hayatın tadları;dün bende zorlandım uyuz şeyler güya yasak kalktı bekliyuk bakalım:(
    ohhhhhhhhh gene o yemekler gene güzel güzel fotoğraflar yani bu yayınlayacağın kayda gelip bakmıcam haberin olsun .sinir krizi geçircem onlar ne yauvvvvvv yemek değil sanat eseri ben diyom benide aranıza alın diye söz bulaşığı ben yıkıcam:)

    YanıtlaSil
  12. Notlar için çok sağol canım.Diğer annelerimize katılıyorum her ne kadar teoride çok doğru da gelse pratikte maalesef kaçırdığımız noktalar oluyor.Yazılarının devamını bekliyorum:)
    Bu arada sağolasın :)kız kardeşinin kızı çok tatlı maşallah.


    Tema ile ilgili daha önce mail göndermiştim ama ulaşmadı sanırım tekrar yolladım az önce umarım eline ulaşmıştır:)

    YanıtlaSil
  13. ahahahha kuş olayına bittim:)

    YanıtlaSil
  14. 1- bana böyle bebiş resimleri göstermeyin..çünkü çoookkk çocuk özlüyorum..bu özlemim artıyor :)
    2- yok ablam çocuklar öyle kitaplardaki kuralları iplemiyorlar...bence her çocuk farklı, ve her birine farklı yaklaşmak gerekiyor..annelik iç güdüsü bambaşka birşey..o kitaplarda olanlardan fazlasını içgüdüsel olarak algılıyor ve uyguluyor zaten..kasmayın kendinizi..rahat olun..
    3- ben yeryüzündeki bütün çocukları yirim yirim :)

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)