Sayfalar

11 Mart 2011 Cuma

BLOĞUMA DOKUNMA(SEMİNER)

Çarşamba günü itibariyle ÇOCUK GELİŞİMİ için seminere başladım.Kardeşim ilk bahsettiğinde gidemeyeceğimi düşünüp üzülmüştüm.Sağ olsun burcunun (kız kardeşim) sayesinde (çünkü seminer onların evinin karşısında ve oğluma bakmak ona kaldı:))gidebildim.(annemde ,burcuda benimle gelsin diye gelmişti kardeşime, ama o daha önce benzeri bir seminere gittiği için gelmedi yani anneme de teşekkür ederim allah razı olsun -şimdi okursa gelecek haftayı da garanti edeyim.seminer 13 hafta birilerinin yardımı gerekli anlayacağınız:)

Ama ne gitme giyindim süslendim gittim okula .İki girişi var okulun ben anaokulu tarafına gidip seminerin nerede olacağını sordum .bana
  "diğer girişten girip üçüncü kata çıkmamı" söylediler.
Bende diğer girişe yöneldim tam girerken çocukları içeri alan amca bana 'hayırdır' der gibi bir bakış attı.Bende seminee  dedim daha 'r' tamamlamadan yanıma çıtı pıtı bir kız gelip bana "buyrun "diyerek yolu gösterdi.Bende içimden vayyyyyy be diyorum seminere bak ne havalı refakatçi eşliğinde odaya gidiyoruz.Neyse bodrum kata indik odaya girdim .Ellerinde çantalar takım elbiseli 7-8 tam emin değilim fazla olabilir erkekler topluluğu ayakta dikilmiş muhabbet ediyorlardı.İçerde sadece bir bayan var oda masada oturmuş soğuk bir ifadeyle etrafa bakıyor.
 Bir tuhaflık var gibi geldi çocuk gelişimi ve sadece erkeklerle dolu bir salon:)
(oysa bana burcu anaokulundaki anneleri toplayıp bu seminerden bahsettiklerini kadınların istekli olduğunu anlatmıştı şimdi ne olmuştu da bütün kocalar gelmişti hemde giyinip kuşanıp :) girişte masada kurabiyeler falan.
 Bende üstümdeki montu çıkarıp iliştim bir yere ama bu arada ayaktaki adamlar bana ara ara bir bakış atıyorlardı.Ben bu durumu çok güzel olmama :) bağlasam da :) içimde bir tuhaflık olduğunu sezmeye başlamam uzun sürmedi:):(
 Oda dan çıkıp tekrardan üst kata çıkarken odaya giren 5 takım elbiseli adamı görünce koşarak yukarı çıktım:) artık kesindi bu benim gitmek istediğim seminer değil:)
yukarı çıkıp ayakta bekleyen kıza tekrardan başka seminer olup olmadığını ve aşağıdaki semineri sordum.
başka seminerden haberi yoktu vee aşağıda ki seminer ÖĞRETMENLERİN semineriymiş:( az daha orada beklesem aaayyyyyyyyyyy düşünmek bile istemiyorum rezil olacaktım

................................
Neyse araştırarak katılacağım semineri buldum(çok azimliyim çok:)
Çok mutluyum 1.5 yıldır neredeyse hiç bir şey yapmamış olmak çok mutsuz etmişti beni.Gerçi oğlumla geçirdiğim zamandan asla pişman değilim ama bir şeyler öğrenmek beni mutlu eder kurslara gitmeyi çok severim.hamileyken de stilistlik kursuna gitmiştim(önceliği dikişe vermek istemiştim ama her yer dolunca boş olana kaydımı yaptırmıştım :))

Çok güzel şeyler öğrendim bu hafta.Bu haftaki konumuz; çocuğa karşı davranışlardı .Ne gibi durumlarda neler yapılabileceğini anlattı............

Bu konuya nerden mi geldim demin aylincim çocuğa sevgi gösterilmesi gerektiğini anlattığı yazıyı okuyunca aklıma geldi.Seminerde öğrendiğim şeylerden biri de;

Çocuğunuz ağlıyorsa ve bunu sadece istediği olsun diye ağlıyorsa bırakın ağlasın yani sizin istemediğiniz bir şey için tabi ağlıyorsa.
ama eğer ki size yakın olmak ,sarılmak,dokunmak için ağladığını anladığınızda sakın ertelemeyin ,bir saniye dahi ağlatmayın dedi.
Çocuklar fiziksel gelişimlerin yanında .duygusal gelişiminin zara görmemesi için önemliymiş.

Öğrendiğim şeyleri paylaşırım belki.sıkıcı da olmak istemiyorum açıkçası.Ama kulağıma küpe olacak şeyleri sizede ,(yani isteyenler okur o gün :))aktarırım.


aşağıda resimlerde oğlum kendine kombin yapmış

 sarılmış ,sarmalanmış .birazcık büyük ama olsun :)








herkese sevgiler

10 yorum:

  1. seminer faydalı sanırım keşke benimde imkanım olsa ama yaşadığım şehir ve oğlumu bırakacak kimsenin olmayışı engel maalesef butarz girişimlerde bulnumaya bende elimden geldiğince kitaplardan ve internetten öğrenmeye çalışıyorum bilmediklerimi..ama siz yazın olurmu mutlaka okurum banada çok faydası olacağından eminim..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı olsun:))) Ben sıkılmam kendi adıma mutlaka anlatılanları paylaşmalısın bizlerle, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ahaha çok güldüm sabah sabah seni düşününce. kravatlı adamlar arasında tüm güzelliğiyle sezocum:)) okurken bir ara "annelerden çok babalr önemsemiş de gelmiş" falan yazacksın sandım. toz pembeyim işte:)

    YanıtlaSil
  4. sen daha takım elbiseli der demez anlamıştım işin içinde bir yanlışlık olduğunu :)
    gelelim ağlama konusuna. kim etrafta ağlayan bir çocuk sesiyle işine odaklanabilir ki. yani ağlayan bir çocuğu duymazdan gelebilenin (Aylinin tabiriyle) kulağından ya da kalbinden şüphe ederim. bir yazıda okumuştum kadınlar bile onları gören biri olmadan ağlamazlarmış. ağlamak istemezlermiş. vardır doğruluk payı. hepi topu bir omuz yahu. al kucağına , kulağına fısılda bişeyler bak bakalım susuyor mu susmuyor mu?
    ben bayıldım bu arap şeyhi gibi sarı sarmalanmış bıdığa :)

    YanıtlaSil
  5. Şu öğretmenlerin seminerine gitmeni ve anlatım tarzına kahkahalarla güldüm. Benim küçük kızımda kendisine gülüyorum diye oda gülmeye başladı. :)

    Ben sayende güldüm, allahta seni güldürsün inşallah. :)

    Çocuk gelişimi ile ilgili seminere katılmakla ne iyi etmişsin. Öğrendiklerini paylaş mutlaka isteyen okur istemeyen okumaz. :)

    Kendine iyi bak.

    Bu arada peçete gelmedi sanırım. Ben sana yeniden gönderirim olur mu? Ama dışarı çıkabildiğim en müsait zamanımda... :)

    YanıtlaSil
  6. Bu arada oğlun çok tatlı olmuş, maaşallah. :)

    YanıtlaSil
  7. yanlış seminere gittin ha :))
    öyle de tatlı anlatmışsın ki, okurken gülümsedim ablam :))))
    oğluş büyümüş..onu kocamannn, koklaya koklaya öpüyorum...
    sen iyi bir annesin kuzucuğum..Allah güzel günler göstersin evladından...
    sevgiyle öpüyorum :))

    YanıtlaSil
  8. Kravatlı erkekler ve çocuk semineri nedense hiç bağadaşdıramadım bu görüntüyü bende senin gibi:)
    Çocukların her istediğini yapmaya karşıyım bunu bir ara ayrıntılı olarak yazarım ama her istediği yapılan çocuk ileride ne istediğinden emin olmayan ergen haline gelebiliyor maalesef.
    Bunu yumuşatarak ağlatmadan yapmanın yolları da var ama sırf istediği olsun diye ağlıyorsa da azıcık ağlasın birşey olmaz.
    Ayrıca o yakışıklı bıdığı yerim ben yerim poz da veriyor maşallah:)

    YanıtlaSil
  9. necla;hoşgeldin öncelikle:)benimde heyecanım bundan birazda oğlumu iki saatliğine de olsa kardeşime bırakıp güzel bir şey yapıcam benim de ümüdim yoktu darısı başına inşallah.:)
    ara ara bahsedrim o vakit.

    ballı lokmam:tamam canım paylaşırım.

    birdy;güzelliğimi düşünürkende pemebe hayallaere dalmışısın:)

    küçük mucize:birde ben anlasaydım ya hemen:)
    dimi ama çok önemliymiş çok.
    şeyh ha:)


    hobivakti;güldürdüysem ne mutlu .ay bak şimdi daha çok sevindim demek kızında güldü:)
    hepimiz inşalalh.
    paylaşırım.
    peçete işini kafana takma kısmet böyleymiş:)kendini sıkıntıya sokma lütfen:)

    oğlum için dediklerine teşekkür ederim:)

    figen abla;sevindim gülümsediğine:)
    çok teşekkür edeim güzel temenilerin çin

    aylincim;ayyy çok garipti hakketen:)
    ben sonuçlarını biliyorum o yüzden ağlaması sonra benim kafamı vurmamdan iyidir.kuzm benim şimdi bile benim diyorsam fazla diretmiyor sağolsun
    canım sağol poz almak biraz zor ama:)

    YanıtlaSil
  10. yaz canım yaz. bizde öğrenelim.bu arada mimlemeişsin beni.unutuldummu...

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)