Sayfalar

5 Kasım 2010 Cuma

BİR BARDAK KEK YİYELİM mi?


Oğlumla canımız kek istedi(benim istedi ama o da gördüğünde yok almam demedi hemen elini uzatarak odaİSTEDİ ya işte ikimizde istemiş olduk)
Neyse uzatmamyyım nasıl bir kek yapayım derken işte bu tarifle karşılaştım hilaltimur sayesinde öğrendiğim ve uyguladığım keki paylaşmak istedim.

2 yumurta,1 su bardağı şekerle iyice çırpılıp ,bir su bardağı süt,bir su bardağından iki parmak eksik sıvıyağ,dört çorba kaşığı kakao,vanilya ,kabartma tozu ve aldığı kadar un eklenip karıştırılır.



bardaklar yağlanır (içine kek kalıpları konuuluyormuş evde olmadığı için ben yağlı kağıdı kesip dibine koydum burrda kağıdı koyma nedeni olarak dibine yapışmaması olrak düşünüyodum ama bir tanesine koyamadım çıkarırken hiç zorlanmadım)
nerde kalmıştık
bir yandan da paşanın bana uzattıklarına baktığımdan unutuyorum
içlerine hazırlanan harç yarısına kadar konulup tencereye dizilir.tencereye su da eklenir.Tencerenin üzerine önce havluyu sonra kapağı kapatıp oçağa konulur.Su kaynamaya başlayonca altı kısılıp kısık ateşte 20 dak pişirilir(bu süre zarfında ağzı açılmayacak gerçi ben dayanamadım  sonuç da fena değildi belki daha da kabarabilirdi de açmasaydım.dediğim gibi sonuç iyiydi güzeldi)


bu da bardaktan çıktıktan sonra ki yarım:) hali yarısı mı? bir resim sonrasında

oğlum illa ben de çırpcam diye baçaklarıma yapışınca bende eline bir cırpma teli bir de kap verdim ben yukarda tezgahta oda yerde çıptı

<>
yarısını mı sordunuz?

oğlum yedi üzerine de su oooooooooooooohhhhhh afiyet olsun

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık hiç denemedim en kısa zamanda yapıp bloğum da sonucu yazarım.allah yavrunuza sağlık afiyet versin maşaallah çok şeker
    tüm güzellikler sizinle olsun

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık, harika olmuş . beğenmenize de sevindim. sevgiler

    YanıtlaSil

elleriniz dert görmesin:)