Sayfalar

1 Ekim 2010 Cuma

KOLAY LOKUM MUHALLEBİSİ(TATLI KRİZİ)

Eminim her evde saatli saatsiz bir tatlı krizi yaşanır.bizim evdeki kriz gece 11 gibi baş gözterdi canım acayip şekilde sütlü tatlı istedi .bu istek benim hareket mekanizmamı ateşledi çünkü yemek olayı ile ilgili her türlü uğraş beni acayip mutlu eder.yazlız bir sorun vardı malzeme eksikti, gerçi bi ölüme çare olmadığı tezi kanıtlarcasına onada bir çare(yama yapıldı)bulundu.
MALZEMELER:2,5fincan un
                           2,5 fincan şeker
                            3,5 su bardağı süt
                            3 yemek kaşığı margarin
                            1 cay bardağı hindistan cevizi
                            1 paket petibör(kasmaya gerek yok her türlü bisküvi olabilir ki benim koyduğumu görünce hakketten kasmayayı ne varsa onu koyayım diyeceksiniz)
                            çok ufalanmadan çekilmiş ceviz
YAPILIŞI;süt,un,şeker,margarin(arzuya göre tereyağ da olabilir)tencereye koyup sürekli cırpmak kaydıyla pişirilir.ceviz ve ufalanmış bisküvi ve hindistan cevizi karıştırılıp tepsiye(borcama yani neye konulacaksa)güzelce serilir.pişen muhallebi bu kaışımın üstüne dökülüp soğuduktan sonra buzdolabında 2 saate yakın bekletilir.
afiyet olsun.
şimdi burada benin koyduğum malzemelerde hindistan cevizi yok ,bisküvi yok,ceviz yok(gerçi olsada cok cekerdim çünkü oğlumda yiyeceği için sert tane ağzına gelmesin diye)peki nemi koydum

evet herkesin bildiği rulo katı koydum(nasılmı oldu? bence güzel.

zaten üstü kıtır kıtırdı ufalamasını elimle yaptım yanlız ortsı bilği üzre çikolata olduğundan parça parça kaldı o da ayrı bir lezzet oldu. 
tamam çokda özenilmiş durmuyo ama szinde bacağınıza yapışmış oğlunuz aniii  diye ağlarsa daha fazlasını yapamazsınız

buda daha dolaba koymadan oğlumla didklememiz (tamam kabul didiklenme buna denmez resmen tepsinin 3 te birini yedik)


gecenin o saatinde yenebilecek en iyi tatlıyı yedim en azından.Birde ben oğluma mümkün oldukadar dışardan yedirmemeye çalışıyorum gofretin olmadığı yerlerdeki muhallebiden yedi oda hemde  mutfakda yerde içeri gitmeye bile tahammülü yoktu fazlada vermek istemedim(daha ne kadar fazla yenir onuda bilmiyorum)ağlıyo daha yemek istiyomuş::))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

elleriniz dert görmesin:)